אלעד רזניק: על עיתונות סקרים ובחירות

[מי שמנסה להעריך את תוצאות הבחירות על סמך הקונבנציה הקיימת בתקשורת האמריקאית ובעזרת הסקרים - שם את כספו על קרן הצבי! תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ArtJane לאתר Pixabay]

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

ב- 8 לנובמבר 2016, מנצח דונאלד טראמפ את הבחירות לנשיאות האמריקאיות והופך לנשיא ה- 45 של ארה"ב.

בחודשים שקדמו לבחירות, הספידו כלל העיתונאים האמריקאים - מתוכניות הלילה ועד העיתונות הכתובה - את מי שהוא היום הנשיא המכהן, טראמפ, והצהירו שהוא בחיים לא יזכה בבחירות. הסקרים הארציים בחודש אוקטובר נתנו לקלינטון ייתרון של בין 12% ל- 14%.

בשביעי לאוקטובר 2016, מתפרסמת הקלטת המפורסמת של בילי בוש (ראו תמונה למטה), וכולם בארה"ב היו בטוחים שהסיפור של טראמפ נגמר...

אני שומע אנשים שטוענים, שהסקרים הפעם מדוייקים יותר. תרשו לי לומר לכם משהו: הסקרים בארה"ב מתבססים על עולם טכנולוגי, שהולך ונעלם; ומבוצעים בעזרת טלפון קווי. בתחילת שנות ה 2000 ל 90% מאזרחי ארה"ב היה טלפון קווי היום המספר הזה עומד על 40%... השינויים הטכנולוגים של 4 השנים האחרונות, הפכו את הסקרים לפחות רלוונטיים ממה שהם היו לפני 4 שנים; וזה עוד לפני מצג השווא, שמייצרת התקשורת בדעת הקהל (לפחות מנסה...).

[לכתבה המלאה של חדשות 2, לחצו כאן]

הכיסוי התקשורתי מאז הבחירות ? רק הלך והתדרדר!

בקיצור, מי שמנסה להעריך את תוצאות הבחירות על סמך הקונבנציה הקיימת בתקשורת האמריקאית ובעזרת הסקרים - שם את כספו על קרן הצבי!

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן] [לריכוז המאמרים על בחירות, לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *