דובי יונג: מדינת ישראל כמו ג'נגה

[בתמונה: בעיני רוחי אני רואה את שלל השחקנים המשחקים במדינת ישראל כמו במשחק ג'נגה. כמו במשחק, כולם מגלגלים אחריות להישרדות, משילות המדינה וביטחונה לאחרים... תמונת ה- GIF שמשמאל היא תמונה חופשית שהועלתה מאתר GIFER. שם היוצר אינו מוזכר]

תת ניצב בגמלאות דובי יונג הוא חבר בתנועת 'הביטחוניסטים', עצמאי ועובד בפורום מבטחי ישראל. לבלוג של דובי יונג, לחצו כאן.

*  *  *

ג'נגה (Jenga) הוא משחק ליחיד או כמה משתתפים. במשחק 54 כפיסים מלבניים. העיקרון פשוט כל משתתף בתורו מוציא כפיס עץ מהמגדל. מי שגרם למגדל ליפול, הוא המפסיד.  כלומר, המשחק בעצם מלמד את המשתתפים לגלגל את האחריות לשלמות המגדל האחד על רעהו. העיקר שנצליח לעקור כפיס מבלי להקריס את המגדל; ואחרינו המבול... בעיני רוחי אני רואה את שלל השחקנים המשחקים במדינת ישראל כמו במשחק ג'נגה. כמו במשחק, כולם מגלגלים אחריות להישרדות, משילות המדינה וביטחונה לאחרים.

אלא שבסופו של המשחק, כל השחקנים המעורבים - גם אלה שלא הפילו את המגדל - שותפים לעובדה שהם כולם יחד משחקים במדינת הלאום היהודי.

כל אחד מושך "רק" כפיס אחד ומראה לכולם שהוא רוחץ בניקיון כפיו... הנה אני הצלחתי למשוך כפיס ממבנה המדינה; אבל, לא אני הקרסתי את המדינה.

אלא שלמטה, בבסיס, הכפיסים שבמסד, על הקרקע. נושאים על גבם את כל שלל השחקנים; כאשר הם הבסיס המאפשר לכל השחקנים להשתעשע במדינה של כולנו, כאילו היא ג'נגה.

כבר חווינו, בהיסטוריה הארוכה שלנו, את קריסת המגדל יותר מפעם אחת. תמיד היינו אנחנו האחראים לקריסה, כמו היום.

[בתמונה: בעיני רוחי אני רואה את שלל השחקנים המשחקים במדינת ישראל כמו במשחק ג'נגה. כמו במשחק, כולם מגלגלים אחריות להישרדות, משילות המדינה וביטחונה לאחרים.... תמונת ה- GIF שמשמאל היא תמונה חופשית שהועלתה מאתר GIFER. שם היוצר אינו מוזכר]

נראה גם היום כי חלק מהשחקנים זהירים הרבה פחות; ואינם חשים באחריות לגורל מדינת הלאום. הם רק מושכים כפיסים. הם רק מושכים את השטיח מתחת לאושיות המדינה, בלי אחריות; חלקם הגדול אפילו בכוונה תחילה.

אלא שכאשר המדינה תקרוס, נקרוס כולנו יחד אתה. גם אלה שחשים אחריות מלאה כלפיה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *