אלעד רזניק: פינת הקונספירציה

[תמונה חופשית שהועלתה על ידי Britt Reints לאתר flickr]

ה- FBI עדיין חוקר...

ב-9 במרץ 2017, דיווח ה- CNN לצופיו - בהיסטריה כלשהי - שה- FBI עדיין חוקר קשר אפשרי בין הנשיא, דונלד טראמפ לרוסים (Brown and Pagliery, 2017) (ראו התמונה למטה).

ככל שהצלחתי להבין, הבסיס לחקירה הוא קשר טכני בין שרת (Serverr) כלשהו בבנק רוסי בשם אלפא בנק לשרת דואר (Mail-Server trump-email.come), שהיה ממוקם במטה של טראמפ או בסביבתו, במגדל טראמפ. במה דברים אמורים? לכל שרת אינטרנט יש כתובת פיזית – הידועה בשם כתובת IP. לפני ששני שרתים מדברים אחד עם השני ומחליפים מידע מתבצעת לחיצת יד (hand-shake), השרתים מודיעים אחד לשני על קיומם.

[לכתבת ה- CNN לחץ כאן]

אז ע"פ הסיפור, מתי שהוא לקראת חודש יוני, התבצעו 2800 'לחיצות יד' בין שני השרתים: השרת בבנק הרוסי והשרת במטה או בסביבת טראמפ, אבל בעקבות לחיצות היד הללו לא עבר מידע בין השרתים הללו. 

לכאורה תבנית מוזרה מאוד של פעילות. אבל מה אם... 

קונספירציה?

כלל תעבורת הרשת אל תוך ארה"ב מנוטרת על ידי מערכות הסוכנות לביטחון לאומי (ה- NSA), יכול להיות שהמטרה של מי שארגן את 'לחיצת היד' הזאת, הייתה קליטת האנומליה במערכות ה- NSA? 

ע"פ דיווח ב- BBC, הוגשה בפעם הראשונה - בחודש יוני 2016 - בקשה לבית המשפט לענייני ביטחון, לאשר האזנות לציוד אלקטרוני וקווי טלפון במטה הבחירות של טראמפ (Wood, 2017):

[לכתבת ה- BBC לחץ כאן]

הבקשה נדחתה, והוגשה בקשה נוספת ביולי 2016, שנדחתה אף היא. בקשה נוספת אושרה באוקטובר 2016. מה היה הבסיס להגשת הבקשה? מה היו החשדות המפורטים? לא ברור בשלב זה. 

אבל מה האפשרות שהתעבורה האלקטרונית החריגה בין שני השרתים היא הבסיס להגשת הבקשה?

לכאורה, יגידו המקטרגים לא גדולה, אבל ביננו? השופטים שדנים בנושא מבינים בנגזרות הטכניות, כמו חמור במרק פירות. אין שום בעיה להציג להם את התעבורה האלקטרונית המאוד מצומצמת הזאת, ולבקש על בסיס התעבורה הזאת צו האזנה נרחב הרבה יותר. למי יש אינטרס לעשות דבר שכזה?  הדמוקרטים ניסו משלב מאוד מוקדם בקמפיין לטעון שלטראמפ יש קשרים עסקיים ברוסיה. האם יכול להיות שהנשיא אובאמה השתמש בסמכויותיו וביכולות הסייבר המפותחות של אירגוני המודיעין האמריקאים, בשביל לייצר מצג שווא, שיאפשר לו לבקש צו האזנה? שהרי...
  • אובמה השקיע, לאורך שנות כהונתו, מאמצים גדולים ביצירת הזדמנויות, שיאפשרו לו לפעול לקידום האג'נדה הציבורית שלו (רוברט קריימר כמשל). ההזדמנויות הללו התרחשו ע"י יצירת אירועים ציבוריים מתוקשרים: שופט גזען, סירוב של חנות להכין עוגה לזוג להט"בי וכדומה.
  • היה זה אותו אובמה, שהאשים סרטון מצויר על מוחמד כגורם העיקרי לאירועי הקונסוליה האמריקאית בבנגזי, כחלק ממאמץ הסתרה פוליטי, לקראת הבחירות של 2012 (לאירועי בנגזי ראה: רזניק 2016).יהיה מעניין...

מקורות והעשרה

   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *