חגית לרנאו: עבריינות ואכיפת חוק

חגית לרנאו - עבריינות ואכיפת חוק

[המבוא של הספר להורדה: חגית לרנאו - עבריינות ואכיפת חוק]

מהי קרימינולוגיה וכיצד הפכה למדע חברתי? מהי עבריינות ומה הן הסיבות להיווצרותה? מהן התפיסות המרכזיות המכוונות את הניסיונות החברתיים להתמודד עם עבריינות? מדוע כליאת עבריינים הפכה לשנויה במחלוקת וכיצד ניתן לפתח כלים וספים לשם הרתעה, אכיפה, ענישה ושיקום?

ספר זה מבקש לחשוף בפני קהל הקוראים הישראלי את היסודות התיאורטיים והתרבותיים של הדיון הציבורי והפוליטי אודות עבריינות ואכיפת חוק, באמצעות הצגת העושר התיאורטי והמחקרי הקיים בתחום זה. פרקי הספר מבליטים את הקשרים בין תחום התיאוריות והידע המחקרי לבין תחום המדיניות, המתמקד ביחס החברה לעבריינות ולסטייה חברתית ובאמצעים החברתיים שפותחו, בתקופות שונות ובמקומות שונים, כדי להתמודד עמן. השילוב בין תיאוריה ומדיניות מעניק לעיסוק בהיסטוריה ובתפיסות אקדמיות אופי מעשי, הנוגע ישירות לבעיות יומיומיות המטרידות את רובנו. כך הופך המסע ההיסטורי והתיאורטי להזדמנות להכיר כלים עכשוויים להתמודדות חברתית עם תופעות של עבריינות ופשיעה. הספר גם מעגן את התיאוריות השונות במציאות הישראלית, תוך התייחסות לתוכניות אכיפת חוק המופעלות בארץ.

הספר עבריינות ואכיפת חוק מיועד לכל מי שחפץ בידע אודות תחום הקרימינולוגיה, לאנשי מקצוע האמונים על אכיפת החוק ובמיוחד לאלה המתעתדים לעסוק בתפקידים מגוונים בתחום השיטור, במערכת המשפט ובמסגרות התיקון.

חגית לרנאו

ד”ר חגית לרנאו (ראו תמונה משמאל. הצילום: חדשות וואלה ללא ציון שם הצלם) השלימה לימודים באוניברסיטה העברית בירושלים בפילוסופיה, במשפט ובקרימינולוגיה. מאחוריה שנים רבות של ניסיון בעבודת מחקר והוראה בתחומי הקרימינולוגיה התיאורטית, תורת הענישה והמשפט הפלילי, וכן ניסיון מעשי רב בייצוג לקוחות כסניגורית בערכאות השונות. בעשור האחרון היא מכהנת כמשנה לסניגור הציבורי הארצי, ובמסגרת תפקיד זה עוסקת רבות בגיבוש עמדת הסניגוריה הציבורית ביחס לנושאים שונים בתחום החקיקה הפלילית ומדיניות אכיפת החוק בישראל ובהצגת עמדה זו בפורומים מקצועיים, ועדות ציבוריות וועדות הכנסת.

[המבוא של הספר להורדה: חגית לרנאו - עבריינות ואכיפת חוק]

 

One thought on “חגית לרנאו: עבריינות ואכיפת חוק

  1. לד"ר חגית לרנאו שלום. צפיתי אתמול בנשימה עצורה בתכנית זמן אמת על חייבטוב. אני כותב אליך בהתרגשות רבה, ובפחד נורא על אשר חשפתם בפרשה נוראה זו. התרגשות על עבודתכם המקצועית המשולבת עם תלמידי הקליניקה בפקולטה למשפטים באונב תא שאני מבוגריה. בפחד על המציאות הידועה לנו אך נחשפה על ידיך בשיא עוצמתה המטלטלת. זאת היתה סנגוריה כהלכתה המונעת מייעוד כפי שצריך וכפי שחובה. זאת היתה עיתונאות חוקרת במיטבה שהונעה מכוחה של תחושת שליחות וייעוד כפי שצריך וכפי שחובה. אני מכיר את המציאות הנוראה הזו של מניפולציות בסעיפי האישום מתקופת תפקידי כסגן בכיר לפרקליט המחוז פלילי. מניפולציות בהן נוהגת לשכת עורכי הדין בהליכי הדין המשמעתי. בלשכת עורכי הדין אין סנגוריה ציבורית. אני מבקש מאד להיפגש איתך לשיחת הכרות שאולי תוליד שותפות מופלאה כמקרא הכתוב. אור השמש כחומר החיטוי הטוב ביותר כדבריו של השופט לואיס ברנדייס – היהודי – הוא המגדלור של שנינו . אני משער שהיית תלמידתו של פרופ מנחם אמיר שהיה בחייו בן משפחתי שהיתה. אשמח אם תצרי קשר. אין לי דרך לטלפן אליך זולת להתייצב אישית במשרדי הסנגוריה בתל אביב. הפרטים רשוטמים בהמשך. תודה על עבודתך המפיחה תקוה וכוח במפרשיהם של הבודדים בינינו העוסקים במלאכה הקשה הזו אך לעיתים מזומנות היאוש גובר בה על התקוה וחוסר האמון מכרסם בכוח העשייה. תודה לך על עבודתך הזו. שבת שלום נפתלי גור אריה עו"ד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *