הכל על הצורך בהקמת משמר לאומי בישראל, באתר ייצור ידע

תקציר: מבט על מלחמות העידן החדש מלמד על תפקידן החשוב של המיליציות האזרחיות בלחימה. עתה, אחרי פרעות תשפ"א, התחדש הצורך במיליציה מוסדית כזו - במשמר הלאומי - במלוא עוזו. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הצורך בהקמת משמר לאומי בישראל, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: חיילי המשמר הלאומי באוקלהומה, ארצות הברית. תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי The National Guard לאתר flickr]
[בתמונה: חיילי המשמר הלאומי באוקלהומה, ארצות הברית. תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי The National Guard לאתר flickr]

עודכן ב- 27 במרץ 2023

[בתמונה משמאל: 'אפקט ההילה' מהו? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PanJoyCZ לאתר Pixabay]

מבט על מלחמות העידן החדש מלמד על תפקידן החשוב של המיליציות האזרחיות בלחימה.

התפיסה הזו של 'חברה מגויסת' ו'חברה חמושה' הייתה גם בבסיס תפיסתה של ההגנה ואח"כ מפלגת השלטון, מפאי מפא"י. אולם, עם השנים, התמעט השימוש בהגנה האזרחית; ומדינת ישראל זנחה את הכוח המופלא הזה, שנלחם על ביתו, ופנתה לו עורף.

[בתמונה משמאל: הצורך בהקמת משמר לאומי... מהו? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי PanJoyCZ לאתר Pixabay]

עתה, אחרי פרעות תשפ"א, התחדש הצורך במלוא עוזו.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות הצורך בהקמת משמר לאומי בישראל, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

אוספי מאמרים נוספים רלוונטיים

אלי בר און

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

.

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *