טלי גוטליב: דין אחד לשופט בכיר ודין לגמרי אחר לאזרח!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי pixel2013 לאתר Pixabay][התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי pixel2013 לאתר Pixabay]\עו"ד טלי גוטליב: דין אחד לשופט בכיר; ודין לגמרי אחר לאזרח!

[לקובץ מאמרים על בכירות ומשמעויותיה, לחצו כאן]

טלי גוטליב היא עורכת דין בתחומי הפלילים וזכויות היסוד

טלי גוטליב (ראו תמונה משמאל) היא עורכת דין בתחומי הפלילים וזכויות היסוד.

זהו מאמר ראשון מתוך שניים בסדרה זו. המאמר האחר הוא: 

*  *  *

לאחרונה פורסם בתקשורת כי "תלונה על עבירות חמורות שביצע בכיר משפטי במשך שנים, צפויה להיחקר בקרוב" (צימוקי ואח', 2021).

על פי הידיעה, "אדם בעל תפקיד בכיר יחסית במערכת המשפטית מעורב בפרשה רגישה, בעקבות תלונה על עבירות חמורות שהוגשה אתמול (יום ה') נגדו במשטרה. האישור לטיפול בנושא בפרשה ניתן למשטרה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה עמית איסמן. הבכיר, שלכאורה ביצע את העבירות במשך שנים, צפוי להיחקר בקרוב.

מתלוננת מסרה באמצעות עורך דין בכתב את גרסתה לדברים הקשים לכאורה, והאיש עצמו טרם נחקר. את פרטי התלונה לא ניתן לפרסם בעקבות צו איסור פרסום שביקשה המשטרה ואושר בבית משפט. הנושא הובא לידיעת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים גדעון סער, אך המערכת מסרבת להגיב בינתיים. פרסום הפרשה תחת איסור הפרסום הובילה לחרושת שמועות במערכת המשפט, וגורמים המכירים את האדם הוכו בהלם. הם התקשו להאמין כי האיש מסביר הפנים, אותו הם מכירים שנים ארוכות, מעורב בפרשה החמורה." (צימוקי ואח', 2021).

[למאמרם של צימוקי ואח' ב- ynet, לחצו כאן]

כשאתה שופט בכיר גם תעמוד לצידך חזקת החפות, גם יחקרו ״לעומק״, גם ״יבדקו הייטב״ את טיב החשדות נגדך. וגם הכי חשוב! תישאר משוחרר, ולא תיעצר כמו כל אדם שחשוד בעבירות כאלה. אבל דין אחד לשופט בכיר ודין לגמרי אחר לאזרח.

[עו"ד טלי גוטליב: כשאתה שופט בכיר גם תעמוד לצידך חזקת החפות, גם יחקרו ״לעומק״, גם ״יבדקו היטב״ את טיב החשדות נגדך. וגם הכי חשוב! תישאר משוחרר, ולא תיעצר כמו כל אדם שחשוד בעבירות כאלה. אבל דין אחד לשופט בכיר ודין לגמרי אחר לאזרח. התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי QuinceCreative לאתר Pixabay]

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי QuinceCreative לאתר Pixabay]

כל הבכירים סביב השופט הבכיר נדהמו שדבק חשד בחברם השופט הבכיר והחביב. ואני? הראשונה שמקדשת את חפותו של אדם באשר הוא אדם, הראשונה להיחרד מקלות מעצרו של אדם על יסוד תלונה.

אבל באותה מידה, אני נחרדת מיחס עוטף ושומר כשמדובר בשופט בכיר. חזקת החפות מקודשת וחירותו של אדם היא קודש קודשים, לכל איש בכיר או לא.

[לקובץ מאמרים על בכירות ומשמעויותיה, לחצו כאן]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *