פנחס יחזקאלי: עשר כרזות מחאה על כשלי הדוברות המשטרתית – אוסף ראשון

[פרודיה על פרשת ג'רושי: המפכ"ל רוני אלשיך אץ רץ להצטלם ולחטוף מג'רושי את התהילה... היוצר: משה הלוי. התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

דוברות המשטרה היא גוף שאוהבים לחבוט בו ולתלות בו את תדמית המשטרה המקרטעת.

אולם, האמת היא שעד אמצע 2011 (למעט הפרעה של מס' חודשים), זה היה אחד הגופים האפקטיביים ביותר במשטרת ישראל, עד שהמשטרה התאהבה בקונספט של 'דובר צה"ל', ובמקום דובר זריז, גמיש ואפקטיבי, בנתה חטיבת דוברות בת מעל למאה תקנים של קצינים בכירים, רכבים צמודים ומאבקי שליטה ללא סוף, שמכלים את האנרגיה של היחידה מבפנים, וגורמים למשטרה נזק עצום!

הדף הזה מביא לכם - לצורכי תיעוד ולימוד ולצורכי מחקר עתידי - אוסף ראשון של כרזות מחאה על כשלי הדוברות המשטרתית, ומה שהיא מעוללת למשטרת ישראל.

לכרזות האחרות, לחצו כאן. תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

*  *  *

מהכרזה ראשונה (בראש והמאמר) עד הכרזה הרביעית: גונבים מג'רושי את התהילה...

ב-10 ביולי 2018, נחטף הילד, כרים ג'ומהור בן ה-7 מקלנסווה והוסתר בשטחי הרשות הפלסטינית ברמאללה. הרקע: חוב כספי של אביו. המצב העדין הזה גורם למשטרה לפנות לבורר, חאג כארים ג'רושי לסיוע. ג'רושי נוסע על הקו, קלאנסווה - רמאללה מספר פעמים עד שהוא תופר עסקה: האב ישלם את חובו; החוטפים זכו בכופר; הילד הוחזר לחיק הוריו; המשטרה זכתה בצילום של המפכ"ל עם הילד המשוחרר (ראו למטה...); וג'רושי זכה בתהילה!...

להלן מספר כרזות  נוספות בעקבות הפרשה:

כרזה שניה: וריאציה נוספת על הכרזה שבראש המאמר

היוצר: משה הלוי. התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס.

כרזה שלישית: למה לצלצל לשירותי החירום? התקשרו ישירות לג'רושי...

היוצר: משה הלוי. התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס.

כרזה רביעית: במרדף אחרי התקשורת הכל מותר. גם להפר את החוק!

היוצר: משה הלוי. התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס.

כרזה חמישית: יאללה מדליפים...

כרזת מחאה המוקדשת למכת ההדלפות המשטרתיות מתיקי חקירה שבהם מעורבים ידוענים (סלבס). היוצר: משה הלוי. התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס.

כרזה שישית: יועץ האסטרטגי של המפכ"ל מאשים את האיראנים...

ככל שהתנפחה חטיבת הדוברות המשטרתית, השתרש במשטרה המנהג של העסקת יועצים אסטרטגיים ויועצי תקשורת בשכר גבוה, במקביל. הנה אחת התרומות של יועצו האסטרטגי של המפכ"ל, רוני אלשיך ליאור חורב (שערוריה בפני עצמה...).

באתר רוטר נכתב כך: "ליאור חורב ודרור גלוברמן רואיינו על ידי דפנה ליאל על מניפולציות והשפעות זרות המופעלות באינטרנט. גם הנושא האיראני נסקר וליאור חורב, למרות שהיסס לדבריו לחשוף יותר ממה שמותר, פירט על ההשפעה של איראן: "יש מעורבות איראנית דרמטית בשיח האזרחי בישראל".

חורב פירט לכל אורך הפודקסט אסטרטגיות, טקטיקות וטכנולוגיות הנמצאות גם בשימוש האיראנים לצורכי השפעה על המתרחש בישראל. הוא מפרט שהאיראנים עושים שימוש מקצועי ומעורר התפעלות הן בשפה העברית והן בכלים הטכנולוגיים. כמו כן הוא נותן דוגמאות לנושאים פוליטיים ואחרים שהאיראנים בוחשים בהם בשיח בישראל. הנושא האיראני עולה החל מהדקה ה: 41:40 (מומלץ מאוד לשמוע מההתחלה)." הראיון שרמז להשפעה על השיח גם בנושא משטרת ישראל. ראו: https://www.ranlevi.com/2018/07/16/political_manipulations/

הכרזה שלמטה פורסמה בעקבות הראיון הזה: היוצר, משה הלוי. התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס.

[לכתבה באתר רוטר, לחצו כאן]

כרזה שביעית: "ניצבי הנינג'ה" - פיוס מאולץ וסולחה מתוקשרת

במסגרת המלחמות הבלתי פוסקות על אגו, קידום וטריטוריות, הסתכסכו גם מפקד מחוז ירושלים לשעבר, יורם הלוי וראש להב 433 לשעבר, רוני ריטמן. ריטמן טען כי הלוי מנסה לטרפד את קידומו במשטרה, בכך שיזם את התלונה על הטרדה מינית נגדו.

המפכ"ל דאז, רוני אלשיך, כפה על השניים פיוס כפוי, וכמו בברית המועצות הישנה והטובה, הביא צלמים להוכיח ששניהם "משדרים עסקים כרגיל"(התמונה באדיבות חטיבת דובר המשטרה): אתם האמנתם להם?

[למאמר המלא של יניב קובוביץ ב'הארץ', לחצו כאן]

הכרזה שלמטה פורסמה בעקבות הפרסום התצלום הזה: היוצר, משה הלוי. התמונה הועלתה ע"י עו"ד פנחס פישלר לקבוצת הפייסבוק: לואי דה פינס.

[הכרזה 'ניצבי הנינג'ה 1' עסקה בפרשת הניצבים וההטרדות המיניות] ניצבי הנינגה

כרזה שמינית: מסיבת העיתונאים הבלתי נשכחת של מחוז ת"א בפרשת הברנוער...

הרצח בבר נוער התרחש באוגוסט 2009. המשטרה מזהה חשוד, ועורכת מסיבת עיתונאים מתוקשרת, שבה ישבו קציני מחוז תל אביב בשורה ארוכה ונלעגת, מקיר לקיר... (ראו תמונה למטה). בפברואר 2014 קורס התיק.

מצ"ב למטה תמונת פרודיה על מסיבת העיתונאים, שיצר משה הלוי והועלה לקבוצת לואי דה פינס בפייסבוק, על ידי עו"ד פנחס פישלר:

כרזה תשיעית: "אם המשטרה מעסיקה דובר מעולם התקשורת, מדוע היא שולחת לאולפנים קצינים בדימוס?"

כותב משה נסטלבאום ב'מעריב':

במוצאי שבת שודר בערוץ 13 חלקה הראשון של כתבת תחקיר העוסקת בפשיטת הרגל של המשטרה. הכתבה סקרה את התערערות אמון הציבור במשטרה, ודוח שנכתב מצביע על תרבות שקר ועל מרמה וטיוח שהשתרשו בגוף שנועד להבטיח את קיום שלטון החוק בישראל. מי שצפה בכתבה ציפה לשמוע את תגובת המשטרה לדברים הקשים שנאמרו בתחקיר, אלא שהמשטרה בחרה שלא להגיב ישירות לדברים החמורים. במקום לשלוח לאולפן נציג לובש מדים, היא בחרה לגייס את ניצב בדימוס אהרן אקסול, שכיהן בעבר כראש אגף שיטור וביטחון וכמפקד מחוז תל אביב, כדי שיופיע באולפן מטעמה...."

[התמונה המקורית: דוברות המשטרה. הכרזה: ייצור ידע]

כרזה עשירית: גם לואי דה פינס רוצה להיות דובר...

שוב מביאים דובר מבחוץ ושוב עומדים להעיף אותו...

לא עברה חצי שנה והחלו הדלפות על מעמדו הרעוע של הדובר, ניצב משנה אלי לוי, לאחר חצי שנה בתפקיד. לו מונה לתפקידו עם כניסת המפכ"ל שבתאי באפריל 2021. ההדלפות מדברות על "חוסר שביעות רצון מתפקודו המקצועי של לוי כדובר המשטרה, ורצון להחליפו בעוזר המפכ"ל, נצ"מ רועי ולדמן...

[לכתבה המלאה של אלי לוי בוואלה, לחצו כאן]

הכרזה: 

[התמונה היא צילום מסך. הכרזה: עופר אשקורי]

   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *