חיסולים פליליים והשלכותיהם באתר ייצור ידע

[בתמונה: ההתנקשות במו גרין בסרט הסנדק 1... הסרט כולו ממחיש היטב כיצד החיסולים מביאים לתפניות חדות במציאות... התמונה היא צילום מסך. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

חיסול פלילי הוא התנקשות - הריגה של אדם למען אינטרס הקשור בפלילים. זוהי השיטה האפקטיבית ביותר לסכל התפתחות מסוימת, ולהסיט מערכת מורכבת לכיוון שונה. לעתים, המרחק בין חיסולים פליליים לביטחוניים הוא דק; וקשה להפריד ביניהם, כיוון שבעיתות מצוקה לאומיות, עבריינים הם הראשונים להפוך ל'לוחמי חירות'; או ש'לוחמי חירות' נאלצים לבצע עבירות כדי לשרוד/לממן את פעילותם.

רוב החיסולים מתקיימים בין משפחות הפשע. חלק מהחיסולים מופנה כלפי אנשי מערכת אכיפת החוק; ומיעוטם הקטן הוא פעולות של אנשי אכיפה להיפטר מ'בעיות' באמצעות 'חיסול' היעד בדרך בלתי חוקית. דוגמה כזו למשל, היא חיסולו של מנהיג לח"י אברהם שטרן ('יאיר') על ידי קצין הבולשת הבריטית ג'פרי מורטון במקום מחבואו בתל אביב, בפברואר 1942. 

כיוון שאין ארוחות חינם - וגם את זה ממחיש הסרט 'הסנדק 1' יפה - התנקשות בין משפחות פשע גוררת אחריה שרשרת ההתנקשויות גומלין, שעלולים לסחוף מערכת לכאוס.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות התנקשויות בתחום הפלילי, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה:

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

פנחס יחזקאלי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *