פתיחות ניהולית ומעורבות עובדים באתר ייצור ידע

תקציר: שני הקריטריונים שבאמת "עושים את ההבדל" בין ארגון בריא לארגון שאינו כזה, הם פתיחות ניהולית ומעורבות עובדים. בין שני המושגים יש קשר ישיר כיוון שפתיחות ניהולית היא תנאי למעורבות עובדים. שני הקריטריונים ניתנים לאבחון ולשיפור בעזרת ניתוח רשתות ארגונית. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות פתיחות ניהולית, מעורבות עובדים והשלכותיהן, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: פתיחות ניהולית ומעורבות עובדים... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Pixabay לאתר fexels]
[בתמונה: פתיחות ניהולית ומעורבות עובדים... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Pixabay לאתר fexels]

עודכן ב- 8 בינואר 2024

שני הקריטריונים שבאמת "עושים את ההבדל" בין ארגון בריא לארגון שאינו כזה, הם פתיחות ניהולית ומעורבות עובדים. בין שני המושים יש קשר ישיר כיוון שפתיחות ניהולית היא תנאי למעורבות עובדים. שני הקריטריונים ניתנים לאבחון ולשיפור בעזרת ניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis).

פתיחות ניהולית (manager openness) מצד הנהלה של ארגון היא תפיסת תפקיד פתוחה המאפשרת מרחב פעולה לעובדים ביוזמות עצמיות וביצירת קשר עם גורמים בתוך ומחוץ לארגונם. המושג ההפוך הוא סגירות ניהולית, המאופיינת בתסמונת של 'הכל דרכי', ובקשר של מנהלים בלבד עם גורמי חוץ.

מעורבות עובדים (Employee involvement וגם Employee engagement) היא מצב, שבו יש לעובדים השפעה על תהליכי עבודה: על החלטות ופעולות המשפיעים עבודתם. מעורבות עובדים מאפיינת מחויבות גבוהה לארגון, והיא נדבך חשוב ביכולת של הארגון להגיע לתפוקות גבוהות.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות פתיחות ניהולית, מעורבות עובדים והשלכותיהן, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:

לאוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

אורית אביגד

אורית אביגד היא אשת מחלקת משאבי אנוש ב'ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים'.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

פנחס יחזקאלי ושרית אונגר משיח

ד"ר פנחס יחזקאלי ואינג' שרית אונגר-משיח הם מומחים לניתוח רשתות ארגונית (Organizational Network Analysis). ושותפים בחברת 'ייצור ידע'.

.

.

רקפת ששון

רקפת ששון היא מנהלת לקוחות ופרויקטים שיווקיים בתחומי האופליין והאונליין. עוסקת בתכנון, גיבוש אסטרטגיה והובלה של פרויקטים, משלב הבנת הצרכים של הלקוח ועד לשלב הפקת התוצר הסופי. כן, עוסקת בפיתוח עסקי, כתיבת תוכן וניהול אפליקציות. בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמנהל עסקים, ותואר שני בהתנהגות ובפיתוח ארגונים.

.

.

.

.

Jeppe Vilstrup Hansgaard

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *