פנחס יחזקאלי: עשר כרזות מחאה על חרמנות משטרתית – אוסף ראשון

משטרת פליי בוי

[כרזה ששותפה בפייסבוק בנוב' 2015, בעקבות פרשיית ההטרדות המיניות נוספת שבה היה מעורב ניצב רוני ריטמן. יוצר הכרזה אינו ידוע]

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

"נַפְתָּלִי, אַיָּלָה שְׁלֻחָה–הַנֹּתֵן, אִמְרֵי-שָׁפֶר" (בראשית מט, כא)

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

כְּרָזָה או פּוֹסְטֶר (Poster) היא כל דימוי חזותי המיועד להצגתו לראווה. כרזות הן לא פעם הפריט המזהה מעצב גרפי יותר מאשר תוצרים אחרים בעולם העיצוב. לפני עידן הרשתות החברתיות, היו הפוסטרים מודפסים על נייר ותלויים לראווה על קירות או משטחים. היום, עברה הזירה אל הרשתות החברתיות (ויקיפדיה: כרזה).

הדף הזה מביא לכם - לצורכי תיעוד ולימוד ולצורכי מחקר עתידי - אוסף ראשון של כרזות מחאה נגד משטרת ישראל בתחום ההטרדות המיניות, חלקן מוצדקות, חלקן ממש לא... אבל המשטרה הרוויחה את כולן ביושר... (ואגב, רוב מחאת הכרזות נגד המשטרה בישראל - בניגוד לחו"ל - ממוקדת בתחום זה...).

.

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Pitsch לאתר Pixabay]

בניגוד למתרחש בחו"ל, כמות גדולה מאוד של כרזות מחאה ממוקדת בתחום ההטרדות המיניות והניצול המיני, כמו שהם נתפסים מחוץ לשורות המשטרה (לתרבות המשטרתית יש פרשנות שונה במקרים רבים, אבל זה נושא למאמר אחר...); ופרץ היצירתיות הזה ממוקד ברובו בתקופה מכוננת אחת: מה שמכונה 'פרשת הניצבים': במהלך 16 חודשים, החל מאוקטובר 2013, סיימו את תפקידם בצמרת המשטרה שבעה ניצבים. חלקם בשל פרשיות מיניות.

התקופה הזו אגב, מכוננת לכולנו... חוץ מלמשטרה. שום דבר ממה שהתרחש לא שכנע את קברניטיה לעשות מעשה ולשנות בכל מחיר את התרבות המשטרתית...

לכרזות האחרות, לחצו כאן. תיהנו; ואתם מוזמנים לתרום עוד...

[בעלי הזכויות בכרזות שלא אותרו, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. אנא פנו ל: yehezkeally@gmail.com]

*  *  *

כרזה ראשונה בראש המאמר: עוד פרשייה של הטרדה מינית מצד בכיר...

בנובמבר 2015 נחקר במחלקה לחקירות שוטרים תנ"צ גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין, בחשד לעבירות משמעת שונות.זמן קצר לאחר חקירתו הוא הגיש תלונה במח"ש על אי סדרים בלהב 433 ובתוכה תלונה כנגד ראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, (ראו תמונה משמאל), במה שהסתמן כחלק מסכסוך ארוך ביניהם.

[תמונתו של ניצב רוני ריטמן נלקחה מפייסבוק משטרת ישראל. זכויות יוצרים: CC BY-SA 3.0]

ריטמן נחקר במח"ש בחשד להטרדה מינית של קצינה ששירתה תחתיו ובאותה עת הייתה פקודה של תנ"צ ניר. התלונה נסובה סביב אמירות מיניות שנאמרו בהזדמנויות שונות, אך ליבת החקירה עסקה במה שהתרחש בשנת 2011, בחניון בהר חוצבים בירושלים, עם סיומו של ערב חברתי שערכה המשטרה במסעדה, ובו, לכאורה, ריטמן רץ אחר המתלוננת בעודו שיכור, אחז בידה בחוזקה ומשך אותה אליו בניסיון לנשקה בכוח, אך נהדף על ידה...

בסיומה של פרשה קשה ומדממת זו - שבעטייה פרש ראש מח"ש, עו"ד אורי כרמל, מתפקידו בעקבות סכסוך עם המפכ"ל - פרש ריטמן מתפקידו, והמפכ"ל אולץ ע"י בג"ץ, לרשום נזיפה בתיקו האישי של ריטמן, שהודיע, ב-3 במאי 2018 על פרישתו מהמשטרה.

כרזות שנייה: "הצילו משטרה"

כרזה זו פורסמה בפייסבוק בעקבות הטרדת מתלוננות על ידי שוטרים ב- 2015.

המאמר הרלוונטי באתר: פנחס יחזקאלי: תופעת MeToo#: המשטרה כבר לא…

כרזות שלישית ורביעית: המפכ"ל רוני אלשיך ודרך טיפולו, לכאורה, בהטרדות המיניות...

ב- 13 במרץ 2016 יצא המפכ"ל דאז, רוני אלשיך בכנס פנימי של המשטרה - לרגל יום האישה - בהשתתפות מאות שוטרות וקצינות במשטרה, נגד תופעת התלונות האנונימיות: "המכתבים האנונימיים הפכו לתרבות של חיסול חשבונות במשטרה, ולכן מעתה המשטרה לא תטפל עוד במכתבים האנונימיים שמעלים חשד לעבירות שביצעו שוטרים":

[למאמר המלא של משה נוסבאום באתר: N12, לחצו כאן]

בהקשר זה דווקא צדק אלשיך; אבל האופוזיציה המשטרתית הקליטה והדליפה. הנה אחת התוצאות לפניכם: קריקטורה של ערן שניידר, ששותפה בפייסבוק באותה עת:

[לאתר של ערן שניידר, לחצו כאן]

IDANCOMICS-IdanSchneider-Purim-RoniAlsheikh-750x-80p

הכרזה הרביעית באותו עניין:

יוצר הכרזה איננו ידוע.

כרזה חמישית: על ניצב שאהב... ועזב

יוצר הכרזה אינו ידוע. היא שותפה בפייסבוק במהלך פרשת הניצבים.

הניצב שאהב תותה

כרזה שישית: אפילו משפט פיתגורס בתמונה...

יוצר הכרזה אינו ידוע. היא שותפה בפייסבוק במהלך פרשת הניצבים.

ניצב אחד משכיב את כל היתר

כרזה שביעית: חרמן, אוהב אתגרים? למשטרה דרושים ניצבים...

יוצר הכרזה אינו ידוע. היא שותפה בפייסבוק בעקבות פרשיית הטרדות מיניות שבה היה מעורב ניצב, בנוב' 2015:

חרמן אוהב אתגרים

כרזות שמינית ותשיעית: סדרת ספרי הילדים, "אבא שלי..."

ההתחלה הייתה יפה. המשטרה הפיקה סדרת ספרי ילדים שנועדה למיצוב דמות השוטר - על מקצועותיו השונים - בעיני ילדי גן. פרוייקט מרשים וראוי לציון.

אבל ב-30 ביוני 2015 התקיים האירוע המרכזי של פרידת המשטרה מהמפכ"ל יוחנן דנינו, בבית הספר לשוטרים. באירוע נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרים ועוד. על פי נתוני התנועה לחופש המידע עמדה עלותו הכוללת של האירוע על יותר מ-406 אלף שקל. לכך יש להוסיף עוד עשרות אלפי שקלים שהוציאה המשטרה על אירועי פרידה נוספים מהמפכ"ל לשעבר. סך כל ההוצאות נושק לחצי מיליון שקלים... כחלק ממתנות הפרידה, הוכן ספר בסדרה לדנינו תחת השם: "אבא שלי מפכ"ל". מאותו רגע, הפכה הסדרה לבדיחה; ונוצר גל של כרזות מחאה בתחומים שונים. הנה שתיים מהן, שנוצרו על ידי משה הלוי, ושותפו על ידי עו"ד פנחס פישלר בקבוצת הפייסבוק, "משטרת לואי דה פינס" בשנת 2020:

והכרזה התשיעית:

אבא שלי במחש

כרזה עשירית: גיבורים על נשים... הנה תנוחה 60 עם הפשע המאורגן

הכרזה שותפב בפייסבוק במאי 2015. שם היוצר אינו ידוע.

היגיון בשיגעון

[לאוסף, הכרזות (הפוסטרים) באתר ייצור ידע, לחצו כאן] [לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

 

One thought on “פנחס יחזקאלי: עשר כרזות מחאה על חרמנות משטרתית – אוסף ראשון

  1. Pingback: תרבות, סטייה, אלימות ושחיתות שוטרים באתר 'ייצור ידע' | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *