גדעון שניר: אפרטהייד מהים עד הירדן? באמת?

[בתמונה: כותרת דף הפייסבוק של יוסף חדאד: התשובה הטובה ביותר ל'בצלם'...]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

*  *  *

קוראי "הארץ" קיבלו בתוספת לעיתון שישי האחרון מנשר של  ארגון "בצלם" תחת הכותרת: "משטר של עליונות יהודית מהים עד לירדן: זהו אפרטהייד".

מבחינתם, מדינת ישראל כופה משטר אפרטהייד לכול ענין ודבר, על כול הפלסטינאים, אלו בשטחים הכבושים ואילו שבתוך הקו הירוק.

.

[לפרסום של בצלם, לחצו כאן]

אפרטהייד מהים עד הירדן? אני ולא מעט מחברי שנדרשו לניתוח רפואי מורכב, יכולים להעיד שרוב הצוות הרפואי דיבר ערבית, קצת רוסית, והכי מעט עברית; ולכן חשבתי, שאנחנו והם חיים בפלנטות שונות. כיהודי ישראלי, אני מתקשה לרדת לסוף דעתם. לכן, העדפתי להביא את דעתו של ערבי ישראלי, יוסף חדאד, למנשר "בצלם".

יוסף חדאד הוא  אזרח ישראלי ערבי, המעיד על עצמו שהתעורר בוקר אחד לגלות שלפתע נעשה אזרח סוג ב'. "בצלם" - המכנה עצמו "ארגון זכויות" ושהתפרסמו בתקשורת נתונים מעלי תהיות באשר למקורות הפיננסיים של פעילותו [על פי התקשורת, רק 2.6% מכספי התרומות שלו מגיעים ממקורות ישראליים. 85% מכספי תרומות ממדינות זרות ומתורמים זרים: מדינות כמו דנמרק, אירלנד, נורבגיה; והשאר מ'הקרן לישראל החדשה', שהיא קרן אמריקנית, שכמעט כל תורמיה הם אזרחים אמריקנים... (לינור, 2021)].  - יצא בהכרזה "שכול דבר בין הירדן והים התיכון, הוא מדינת אפרטהייד". "כאשר מנכ"ל "בצלם" חגי אל-עד, החליט שאני, משפחתי הערבית, וחברי הערבים כולנו אזרחים סוג ב' חיים תחת משטר אפרטהייד גזעני, שכול מטרתו לקדם ולהנציח את עליונותה של קבוצה אנשים אחת – היהודים- נתקפתי כעס רב" אומר חדאד.

.

"לא יתכן שאני חי תחת משטר אפרטהייד כאשר בין  עמיתי למגזר ישנם רופאים, שופטים, מחוקקים, מנהלי בתי  חולים ואפילו מנהל בנק הגדול בישראל". חדאד שירת בצה"ל לצד חיילים יהודים, לאחר שנפצע קשה במלחמת  לבנון 2006 , יסד עמותה לקידום מעורבות צעירים ערבים במדינתם ומנהל היום מאות עובדים יהודים.

לפי חדאד, "בצלם" שבר את שיא הצביעות: השוואת ישראל למשטר אפרטהייד.. אינה רק שקר מעוות, אלא גם עלבון לכול הדרום אפריקנים שחיו באפרטהייד. זוהי זילות וניצול ציני של המושג, אומר חדאד.

"לא שהכול בישראל מושלם, ויש מה לתקן" מוסיף חדאד, "אך למראה שכנינו, תודה לאל שנולדתי במדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. בעוד שמיעוטים מסוגים שונים ברחבי המזרח התיכון - שיעים, סונים, זיידים, כורדים ונוצרים נרדפים - מדינת ישראל היא היחידה המבטיחה למיעוטים בה שוויון זכויות ויכולת להשפיע על עתידם".

.

"בצלם" מנתח את המצב ב'שטחים הכבושים' במשקפת זכויות אדם נטו, במנותק מהקונטקסט. המעצרים, בקרת השב"כ, המחסומים, היעדר זכות בחירה, כבישים מיוחדים וכו', הם עדות מבחינתו למשטר אפרטהייד, כאילו אין סיבה למצב וכאילו השב"כ לא מנע מאות מעשי טרור מתוכננים, וכאילו לא סירבו הפלסטינאים לכול ההצעות להיפרדות ולהקמת מדינה עצמאית, תוך העדפת הטרור להשגת יעדיהם הלאומיים המורחבים המוצהרים (בשפה הערבית כמובן).

ארגון "בצלם", משתף פעולה בהפצת תעמולה כוזבת לצד ארגונים אנטישמיים כמו BDS ודומיהם. זהו מעשה בלתי נסלח!

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

       

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *