אלי בר און: הקורונה היא האירוע העוצמתי ביותר שקרה לאנושות מאז מלחמת העולם השנייה!

[בתמונה: אם זה המצב אצל האריות, מה יגידו 'אזובי הקיר'?? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי JordyMeow לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים.

*  *  *

צריך להפנים: המגיפה הזו של וירוס הקורונה היא האירוע העצמתי ביותר שקרה לאנושות מאז מלחמת העולם השנייה. מיליונים בעולם כבר נפטרו, עשרות מיליונים חלו קשה; וזו, להערכתי, רק ההתחלה:

  • ארה"ב מתייצבת השבוע על כ- 4,100 נפטרים ליום. 
  • בריטניה וגרמניה גם הם מתייצבות על כ 1,100 נפטרים ליום כל אחת.

השוואתית זה בערך פי 4 עד 5 נפטרים יחסית למיליון נפש מאשר במדינת ישראל. הדיווחים משלוש המדינות הנ"ל הם לארגון הבריאות העולמי והם ואמינים.

המדינות הנ"ל - רפואית וגם כלכלית - הם המפותחות ביותר בעולם; ודווקא שם, קצב ההדבקות מהנגיף גדול מאוד, וקצב החיסון מהנגיף עדיין איטי. המוטציות של הנגיף הזה מסבכות את המלחמה נגדו, יש שמדביקות מהר יותר; ויתכן שיש גם שעמידות יותר נגד החיסון.

אז אם זה המצב אצל האריות, מה יגידו אזובי הקיר?

נקודת אור במדינת ישראל היא שענקיות החיסונים העולמיות החברות פייזר ומודרנה מבקשות להפוך אותנו למודל של המדינה המחוסנת הראשונה בעולם.

[בתמונה: נקודת אור במדינת ישראל היא שענקיות החיסונים העולמיות החברות פייזר ומודרנה מבקשות להפוך אותנו למודל של המדינה המחוסנת הראשונה בעולם... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי StockSnap לאתר Pixabay]

נמתין ונקווה להצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *