יצחק בריק: תושבי המדינה צריכים להיות מודאגים מאוד!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ractapopulous לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על ביטחון הפנים, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

מעקבות מספר מאמרים שפרסמתי בנושא המתרחש בפיקוד העורף ומצבה של רשות החירום הלאומי (להלן: רח״ל), קיבלתי תגובות רבות, שאת חלקן כבר פרסמתי (ראו הלינקים למטה).

תגובה נוספת שקיבלתי היא של אביהוד רסקי, ראש מועצת ראש פינה לשעבר בשנים 2001 עד 2018 ויועץ ברח"ל בשנת 2019.:

"... תושבי ישראל, פעמים רבות התרעתי על אי מוכנות של העורף למצבי קיצון (מלחמה, אסונות טבע וארועים אפידמיולוגיים). אינני רוצה לומר - אמרתי!!! אבל לצערי, מי שקורא את הנכתב על ידי האלוף ידעי מפקד פיקוד העורף, שפרש מתפקידו, יתחיל להבין שהמצב בפועל הרבה יותר גרוע ממה שכתבתי בנושא מוכנות העורף לארועי קיצון. 

[למאמרו הקודם של האלוף יצחק בריק: "רח"ל רח"ל", לחצו כאן] [למאמרו של האלוף במיל' בריק: 'אין שליטה', לחצו כאן]

[בתמונה: כרזת מחאה שפורסמה בפייסבוק על מצבו של פיקוד העורף... שם היוצר אינו מוזכר]

רח"ל, גוף סמך שפעל בתוך ממשרד הביטחון - שהוקמה ב- 31.12.2019, עקב לקחי מלחמת לבנון השניה - פעלה בכל המחוזות, המרחבים, הערים והרשויות המקומיות; וריכזה עבודת מטה מסודרת מול כל משרדי הממשלה ופיקוד העורף, במתן מענה נאות וטוב בתחום האזרחי. אבל, פעילותה הופסקה והושארה מינהלת קטנה, שאין לה את הידע והיכולת לתת מענה לארועי קיצון (מלחמה, אסונות טבע וארועי פנדמיה בסדרי גודל כפי שהמדינה נמצאת בה כיום - הקורונה).

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

עם כל הכבוד לפיקוד העורף - ויש לי הרבה כבוד לפיקוד העורף - אין לו את הידע והיכולת לתת מענה נאות בנושאים האזרחיים; מה גם שאנחנו יודעים, שהמשרתים בצבא מתחלפים מעת לעת; ו/או שמסיימים את שרותם; וכל הידע שרכשו בזמן קצר לא קיים יותר במערכת. לא אכנס לפרוט, כי קצרה ידי מלכתוב ספר בנושא זה. אני מפנה את כל המעוניין לקרוא את דברי אלוף פיקוד העורף שפרש מתפקידו, האלוף תמיר ידעי. דבריו של האלוף תמיר ידעי (ראו תמונה משמאל) מדברים בעד עצמם וממחישים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את החומרה בה נמצא העורף.

[תמונתו של האלוף תמיר ידעי משמאל היא צילום מסך מסרטון היו טיוב: "האלוף תמיר ידעי מפקד פיקוד העורף"]

המסמך שכתב קצין בכיר מפיקוד העורף, שפורסם לאחרונה ע״י האלוף במיל' בריק הוא נכון. כל מילה בסלע !!! תושבי המדינה צריכים להיות מודאגים מאוד מאוד מהנאמר במסמך. אף תושב, באשר הוא, איננו חסין בפני ארועי קיצון; ובעיקר, במצב מלחמה. אם לא יפעילו את רח"ל בכפיפות למשרד הביטחון, על כל שלוחותיה, העורף לא יהיה מוכן עם כל המשתמע מכך וטובה שעה אחת קודם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *