אסא כשר: הערה על התנהלות חרדית רווחת במאבק בקורונה

.

[בתמונה: הציבור החרדי (עם יוצאי דופן בשוליים, יבורך כל אחד מהם, תבורך כל אחת מהן) רוצה להמשיך לנהוג כאוות נפשו, גם במאבק בקורונה. עסקני השכונות שלו ידאגו לו לכל פטור שהוא חפץ בו מן המגבלות; ושוב, אנחנו נישא בתוצאות. הפעם זה עובר את הגבול... התמונה היא צילום מסך מהסרטון למטה]

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

אסא כשר הוא פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, זוכה פרס ישראל.

כשר מופקד על הקתדרה לאתיקה מקצועית ולפילוסופיה של הפרקטיקה ע"ש לאורה שוורץ-קיפ, וקודם לכן על הקתדרה לפילוסופיה של השפה ע"ש אברהם הורודיש באוניברסיטת תל אביב.

הוא מומחה בעל שם בינלאומי במחקר הפרגמטיקה של השפה, חוקר ופעיל בתחומי האתיקה המקצועית בצבא, ברפואה, בתקשורת, באקדמיה ובמחקר המדעי.

ממחברי רוח צה"ל, הקוד האתי של צבא הגנה לישראל.

משך שנים שימש כמרצה הבית במכללה לביטחון לאומי, צה"ל.

[מקור התמונה משמאל: פייסבוק]

.

*  *  *

1. מדינת ישראל הרגילה את הציבור החרדי שהוא יכול לנהוג כאוות נפשו בלי לשאת באחריות לתוצאות מעשיו. העסקנים הפוליטיים שלו דאגו לציבור השכונות שלהם לפטור משירות צבאי, מלימודי ליבה ומיציאת גברים לעבודה. ההשלכות הביטחוניות, החברתיות והכלכליות הן עול על צוואר כולנו.

2. הציבור החרדי (עם יוצאי דופן בשוליים, יבורך כל אחד מהם, תבורך כל אחת מהן) רוצה להמשיך לנהוג כך גם במאבק בקורונה. עסקני השכונות שלו ידאגו לו לכל פטור שהוא חפץ בו מן המגבלות ושוב אנחנו נישא בתוצאות.

הפעם זה עובר את הגבול, כי מדובר על שאלות חיים ומוות. ההתנהלות החרדית מסכנת את חיי כולנו. ההסדרים שארגנו לשכונות שלהם העסקנים החרדיים הם לא פחות מהפקרות אידיוטית. זוהי הפקרות, כי היא מסכנת את חיי הזולת, והיא אידיוטית, כי היא מסכנת גם את חיי החרדי עצמו.

אל המידות הרעות של השחיתות האישית והעליבות הניהולית נוספו עכשיו עוד שתיים: ההפקרות והאידיוטיזם. מדינת מופת, עם סגולה, אור לגוים.

[לקובץ המאמרים על הקורונה והשלכותיה באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “אסא כשר: הערה על התנהלות חרדית רווחת במאבק בקורונה

  1. אסא כשר יודע הכל על אתיקה, אבל הוא עצמו מותר לו להיות אנטישמי ולרקוח עלילות דם נגד כל מי שלא דומה לו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *