ספר תהילים באתר ייצור ידע

תקציר: תְּהִלִּים הוא ספר מספרי המקרא, אשר כלול בחלק הכתובים. במסורת היהודית מיוחס הספר בעיקרו לדוד המלך ולאישים נוספים, אולם מספר מזמורים מתוארכים בחקר המקרא לתקופת חורבן בית ראשון ולימי בית שני… ריכזנו עבורכם אוסף מאמרים על פרקי הספר… קריאה נעימה!

[בתמונה: ספר תהילים באתר ייצור ידע... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Matt Brown לאתר flickr]
[בתמונה: ספר תהילים באתר ייצור ידע... תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0, שהועלתה על ידי Matt Brown לאתר flickr]

עודכן ב- 20 באפריל 2023

תְּהִלִּים הוא ספר מספרי המקרא, אשר כלול בחלק הכתובים. במסורת היהודית מיוחס הספר בעיקרו לדוד המלך ולאישים נוספים, אולם מספר מזמורים מתוארכים בחקר המקרא לתקופת חורבן בית ראשון ולימי בית שני... (ויקיפדיה: תהילים).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים על פרקי תהילים, שהופיעו באתר 'ייצור ידע', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

עופר בורין:

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

2 thoughts on “ספר תהילים באתר ייצור ידע

  1. מענין. עדין לא התעמקתי.
    נא הוסף אותי לרשימת התפוצה של עופר בורין
    חג שמח ושנה טובה, בריאה ומלאה בבשורות טובות בתוך כל עם ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *