על ולדימיר פוטין, צרצרים ורומן ישראלי בגרוש…

[בתמונה: נעמה יששכר אובדת עצות בבית המשפט ברוסיה. התמונה היא צילום מסך מכתבת 'חדשות וואלה']

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

היה זה חברי לכתיבה באתר זה, אלעד רזניק, שטבע את הכינוי 'צרצרים' ל'כתבי' התקשורת הישראלית.

'צרצר' - טוען רזניק - "משמיע את קולו על ידי חיכוך חלקה העליון של הכנף עם חלקה התחתון של הכנף. צרצרי התקשורת הישראלים משמעים את קולם על ידי חיכוך שפתיהם בישבנם של פוליטיקאים וגנרלים. איש מהם אינו שואל שאלות (קשות או קלות)...".

לזר המתבונן בתעשיית החדשות הישראלית נדמה לעתים, שרמות הנאיביות שאליהן היא נתפסת גובלים בטיפשות גמורה. אבל אנו שחיים עם הצרצרים הללו - כלשונו של רזניק - כבר יודעים שאין פה טיפשים. רק מוליכי שולל ובוני דרמות בגרוש...

הפעם הסיפור התורן הוא סיקור ערעורה של נעמה יששכר ברוסיה. כבר מספר ימים שהתקשורת בונה מתח לגבי תוצאות הערעור; למרות שכל מי שמבין קצת ידע את ההוויה הרוסית היה יודע, על נקלה, כיצד הוא יסתיים.

נתחיל מהסוף: ולדימיר פוטין זקוק לנעמה יששכר בביקורו הקרוב בישראל בינואר. לכן, אין מצב לאפשר לה ללכת הביתה עכשיו!

"תנו לי נקודת משען ומנוף, ואוכל להזיז את העולם" (ארכימדס)

לא צריך להיות כתב לענייני רוסיה כדי לדעת שבית המשפט הרוסי ממלא הנחיות פוליטיות, ביצירת 'מנופי השפעה' שהם חלק ממדיניות החוץ של רוסיה. משפטה של נעמה יששכר אינו שונה בהקשר זה. היא נכס בידיו של שליט רוסיה; ונכס לא משחררים בחינם...

בינואר 2019 הזמין בנימין נתניהו את ולדימיר פוטין לישראל, לטקס פתיחת האנדרטה בירושלים לקרבנות המצור על לנינגרד. עתה יש לביקור הזה תכלית נוספת: הפחת רוח במסע הבחירות שלו. פוטין מרוצה מאוד מעור הכבש שמלביש אותו נתניהו בציבוריות הישראלית וישמח לגרום לו להיבחר שוב.

[לכתבה המלאה של ניסן צור בערוץ 7, לחצו כאן]

למי שטרם הבין; וחי עוד בעולם ה'לה לה לנד' מבית מדרשו של בנימין נתניהו, רוסיה - גם בלי נעמה יששכר והטרדות הנוסעים הישראלים במוסקבה - היא היום מדינת אויב; שמאפשרת במטוסיה את התבססותה של איראן בגבולנו הצפוני. לכן, ביקורו של פוטין יכול להעלות בישראל קולות צורמים רבים, שיביכו את הנשיא הרוסי ומארחו:

[למאמר המלא של זיתון ואח' ב- ynet, לחצו כאן]

אז מה עושים? נוקטים ב'שיטת הנקניקיה'

שיטת הנקניקיה היא תחבולה ישנה. איך מזיזים כלב שמירה העומד בדרכנו? זורקים לו נקניקיה לכיוון ההפוך, והדרך מתפנה...

[בתמונה: איך מזיזים כלב שמירה העומד בדרכנו? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי HannahChen לאתר Pixabay]

ולדימיר פוטין כראש מדינת אויב עלול להיות מובך ולהביך את מארחו נתניהו. אבל ולדימיר פוטין שנושא במטוסו את נעמה יששכר יהיה גיבור לאומי ישראלי, וחבר של בנימין נתניהו. אז למה לשחרר אותה 'בחינם' כבר עתה?

ובחזרה ל'צרצרים'

את האינטרסים של פוטין אני מבין. אבל, למה ה'צרצרים' משתפים איתו פעולה? כמו ברומן משובח - שבו הדרמה מגיעה לשיאה לפני הסוף הטוב - בנו צרצרינו את דרמת בית המשפט הרוסי כאילו שהתוצאה לא הייתה ידועה מראש. כך, נבנה המסד למערכה האחרונה של פרשת יששכר, שתחזיר את נעמה לחיקנו, ותהפוך את ולדימיר פוטין לגיבור ישראלי.

והאיראנים? והחיזבאללה? לעזאזל איתם. העיקר שנרוויח עוד סיפור טוב בתקשורת!

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *