יאיר רגב: טומי לפיד על יחידת טרור בפרקליטות

[בתמונה: טומי לפיד. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

דומה שח"כ יאיר לפיד הוא האויב הרהוט ביותר של עצמו. הוא מיהר 'לצייץ' (ראו למטה) על מסיבת העיתונאים של שר המשפטים אמיר אוחנה, ונכווה, כאשר נשלפה נגדו אותה הקלטה מ'פופוליטיקה', שבה סיפר אביו, טומי לפיד, את דעתו על הפרקליטות והתנהגותה (קיימת יחידת טרור בפרקליטות...) וקרא להקים ועדת חקירה לבדוק, מה קורה בפרקליטות...

[לדבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה נגד הפרקליטות, לחצו כאן]

הדברים מעניינים במיוחד, כיוון שהימים קצת שונים. השלטון איננו שלטון ימין (ראש הממשלה, אהוד אולמרט); אבל הביקורת אותה ביקורת; שהרי מניעי הפרקליטות מעולם לא היו פוליטיים; ומדובר בתאוות כוח מהולה בטהרנות ובמאבקי עוצמה לשמם.

[לריכוז המאמרים על 'עוצמה', לחצו כאן]

מפאת חשיבותם לדיון ההיסטורי בהיווצרותו של הדיפ סטייט הישראלי, אני מביא כאן את תמלול הדברים, בצד הסרטון:

"צריך להבין כיצד קורה מה שקורה. אני רוצה, קודם כל לומר, שמי שפוגע במערכת המשפטית במדינת ישראל, זו הפרקליטות הפזיזה הזו, שמאבדת גובה ואמינות עם כל משפט נוסף, ולא התקשורת שמקטרגת עליה.

ידידי אפרים קישון כתב פעם פיליטון לפיו לאדם מן הישוב אין פתק שהוא נורמלי. למי יש פתק שהוא נורמלי? למי ששוחרר מבית המשוגעים. לו יש פתק שהוא נורמלי.

באותה מידה, מה היום תעודת היושר של אנשי ציבור? כתב אישום של הפרקליטות, כי אז הם מקבלים פסק דין שהם זכאים.

פרקליטת המדינה (דאז), השופטת לשעבר עדנה ארבל, הייתה שופטת. היא יודעת בדיוק את כל מה שהשופט מודריג יודע; ולכן, היא ידעה כשהגישה את כתב האישום לבית המשפט שאין בו ראיות נגד אולמרט. למה היא הגישה את כתב האישום? היא עשתה זאת משתי סיבות, לא מתוך כוונה פוליטית ולא מתוך כוונת זדון:

  • הסיבה הראשונה, מפני שבפרקליטות יש חבורה צעירה של משפטנים 'רעבים', שלוחצים על הוותיקים. להם אני קורא יחידת הטרור שבפרקליטות.
  • והסיבה השנייה: כי הגברת ארבל מפחדת מהעיתונות, והיא מעבירה את תפוח האדמה החם לבית המשפט, בטענה שממילא עד שהוא (אולמרט) לא הורשע הוא זכאי...

אבל את סוגיית הסבל שעובר אדם כזה היא לא לוקחת בחשבון.

זה מה שקרה בכל כך הרבה מקרים, עד שצריך למנות וועדת חקירה לבדוק מה קורה בפרקליטות!"

(רקע: השופט, עודד מודריק, זיכה את אהוד אולמרט ב"פרשת החשבוניות הפיקטיביות" שיוחסה לתקופת כהונתו כגזבר תנועת הליכוד. למרות זיכויו מהחשדות המיוחסים לו, תיאר מודריק את התנהלותו של אולמרט כ"מאוד לא ראויה, אך לא כזו החורגת אל התחום הפלילי". פרקליטות המדינה, בראשותה של עדנה ארבל, לא ערערה על הזיכוי. י"ר).

מה השתנה מאז? לא הרבה מן הסתם...

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *