הכל על שבירות, חוסן ואנטי שבירות באתר 'ייצור ידע'

תקציר: ישנן תופעות רבות שלא רק עומדות היטב במצבים של לחץ, חוסר ודאות ואי-סדר, אלא אפילו מרוויחות מהם. את אלה נכנה בשם אנטי שביר (Antifragile). ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות תופעת ה'אנטי שבירות', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה! 

[בתמונה: שבירות, חוסן ואנטי שבירות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Bru-nO לאתר Pixabay]
[בתמונה: שבירות, חוסן ואנטי שבירות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Bru-nO לאתר Pixabay]

"שָׁבִיר, מִתְפּוֹרֵר בְּקַלּוּת; מַעֲמִיס עַל עַצְמוֹ אֶת כָּל הָעוֹלָם, נוֹשֵׁר כְּמוֹ עָלָה לְמַשַּׁב כָּל רוּחַ קַלָּה, בְּקִצּוּר, שָׁבִיר מתפורר בְּקַלּוּת..." (אריק איינשטיין)

"כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ..." (שמות א י"ב)

עודכן ב- 18 בפברואר 2023

כשם שעצמות מתחזקות כאשר לוחצים עליהן, וכפי ששמועות מתפשטות דווקא כאשר מנסים לדכא אותן, ישנן תופעות רבות שלא רק עומדות היטב במצבים של לחץ, חוסר ודאות ואי-סדר (משמע, מפתחות חוסן), אלא אפילו מרוויחות מהם. את אלה נכנה בשם אנטי שביר (Antifragile) (טאלב, 2014, ע' 74). גמישות אסטרטגית היא, למשל, חתירה ארגונית לרמה מסוימת של 'אנטי שבירות'.

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות תופעת ה'אנטי שבירות', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

לאוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

.

.

[בסרטון: שביר. אריק איינשטיין ויצחק קלפטר]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *