אלי בר און: אנחנו מפחדים… נסראללה צודק!

[בתמונה: אנחנו מפחדים... התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Tumisu לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

בנאום לרגל "יום אל-קודס" איים חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה: "כן, אנחנו מודים שיש לנו טילים מדויקים אשר מגיעים לכל המטרות שלנו בישראל, והטילים האלה יכולים לשנות את פני האזור ואת המשוואה. על כל תקיפה של ישראל נגד יעד של טילים מדויקים שלנו בלבנון, חיזבאללה יגיב באופן מיידי וחזק מאוד. ולכן זה שנתיים שישראל לא תקפה אותנו - לא כי הם מוסריים אלא פשוט כי הם מפחדים. מפחדים כי אנחנו חזקים ונגיב חזק כפליים"! (ראו המאמר למטה).

נסראללה צודק. עובדה!

אנחנו, מדינת ישראל וצה"ל החזק שבצבאות במזרח התיכון לא מעזים לתקוף ברצינות בעזה. נוצר כאן מאזן של אימה וסחטנות. אנחנו מעבירים להם כעת חצי מיליארד דולר, שחלקו משמש את החמאס ושות' לייצור רקטות. חלקם גם רקטות כבדות וארוכות טווח, רקטות שבקרוב מאוד, יתכן שכבר בסיבוב היירי הבא ישוגרו על הערים והישובים שלנו. אסור לעצבן אותם, מהניסיון, אם יהיה איחור קטן בתשלומים, אזי כדי לזרז אותנו, אנחנו נחטוף מטר של טילים, רקטות ופצמ"רים.

והם בעזה, למרות ההטבות והכסף שקיבלו ושיקבלו מצפצפים עלינו וממשיכים לשרוף את הטבע והשדות בדרום הארץ באמצעות בלוני תבערה שגם אותם היה ניתן ליירט באמצעות לייזר.

[למאמר המלא של דניאל סלאמה ב- ynet, לחצו כאן]

נסראללה צודק. עובדה: צה"ל וחיל האוויר האדיר שלנו - מהחזקים שבעולם - לא מעזים לתקוף את מאגרי הטילים האדירים והמתקנים שמשמשים להסבת רקטות לטילים מדויקים שבלבנון. גם כאן נוצר מאזן של אימה וסחטנות. בקרוב, כנראה שנוותר ללבנון גם על שטחי ים טריטוריאליים גדולים, שבהם יש מרבצי גז יקרים.

האם אז יוסר האיום? ודאי שלא זו תהיה תמימות לחשוב כך. אנחנו במזרח התיכון... כאן, מי שמצליח לסחוט, ממשיך ומעצים את דרישותיו, האיום רק יתגבר.

הם - איראן, החיזבאללה וארגוני החסות הנוספים של איראן - ממשיכים להתעצם בטילים כבדים, ארוכי טווח ומדויקים. זה תהליך טכנולוגי שמשותף לכל צבאות היבשה בעולם. לא ניתן לעצור את כניסת הטכנולוגיה הזו לשימוש מבצעי באמצעות פעולות כאלה ואחרות.

כפי שהאנשים נטשו לפני 120 שנים את העגלה והסוס, ועברו להתנייד באוטומובילים (מכוניות), כך צבאות היבשה מפסיקים בשנים האחרונות לייצר ולרכוש רקטות "טיפשות" ועוברים לרכש של טילים מדויקים ובקרוב גם לטילי שיוט וגם לפגזים מדויקים. גם התעשיות הביטחוניות שלנו משווקות בעולם ערכות דיוק מצוינות, שהופכות - בעלות לא גבוה במיוחד - צינור מעופף, שהסיכוי שלו לפגוע במבנה נמוך מאוד (5%), לטיל מדויק ורב עוצמה! להערכתי השמרנית, טיל מדויק אחד שקול ל- 20 רקטות 'טיפשות' וגם ליותר מכך. זאת, מאחר והטיל המדויק מסוגל בוודאות גדולה לפגוע ולנפץ בניין חשוב, שהוא מטרתו המוגדרת!

[בתמונה: כשם שהאנשים נטשו לפני 120 שנים את העגלה והסוס... התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי addesia לאתר Pixabay]

הסיכוי ליירט מתקפת טילים מדויקים, באמצעות טילים, נמוך מאוד. הממשלה והצמרת הביטחונית שלנו חייבים להתעשת, ומיד. חייבים לחזור לפתרון הנכון והטוב - שניזנח לפני כ- 12 שנים - של לייזר כימי רב עוצמה, הוא הסקייגארד. זה המענה היחיד שימנע מלחמה ואסון כבד. לייזר-צעצוע חשמלי חלש - שמדברים בו כעת - לא נועד ולא מסוגל להתמודד עם הצרה הזאת!

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

2 thoughts on “אלי בר און: אנחנו מפחדים… נסראללה צודק!

  1. אם לא ברור לכם שבשעת סכנה אמיתית…יהיה שימוש בפצצות שמבטיחות את קיום המדינה…ולא תהיה אירן או לבנון רצועת עזה תפסיק להתקיים….סוג של לחימה שלא יתן להשמיד אותנו..קפיש אלופים?..

  2. במקום לחשוב עקום תחשוב חזק.לבנון צריכה לדעת שתשלם מחיר בלתי נסבל אם תשמש בסיס לתקיפות חיזבאלה. וגם אירן צריכה לדעת שתשלם מחיר בלתי נסבל שיתקע אותה עמוק יותר בבור הביוב שבו היא נמצאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *