דניאל יחזקאלי: רזולוציה של אודיו – Bit Depth

 

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית לשימוש, שעוצבה והועלתה על ידי Kevin Ku לאתר Pexels]

[לריכוז הערכים בתחום המוסיקה, ההפקה והסאונד באתר, לחצו כאן]

דניאל יחזקאלי הוא מפיק מוסיקלי, מלחין למשחקי וידאו ומרצה, העוסק בחיבור שבין מוסיקה ומשחקים לניהול.

*  *  *

אם בערך 'מנעד הדגימה' - Sample Rate, עסקנו בצורך שלנו בריבוי תמונות בכל שנייה כדי לתעד את תנועתו של אצן בעת מירוץ, כאשר נדבר על רזולוציה של אודיו נדון בחשיבות איכותה של כל אחת מאותן תמונות.

אם היינו מקבלים תמונה לא חדה או מפוקסלת, ניתן לומר שכשלנו בתיעוד הפרטים הקטנים בתנועתו של האצן.

לכן, ישנה חשיבות גדולה לרזולוציה של הדגימה גם באודיו, כך שנוכל לתעד גם את תנועתם של גלי קול חלשים יותר.

[להרחבת המושג: 'מנעד הדגימה' – Sample Rate, לחצו כאן]

דגימות אודיו נשמרות כסדרה של מספרים בזיכרון דיגיטלי. ככל שהדגימה גדולה יותר בהיבט המקום הדיגיטלי שהיא תופסת, כך היא מדויקת ומפורטת יותר.

ככל שהדגימה מפורטת יותר, כך היא עמידה יותר בכל עריכה או מניפולציה שנרצה להחיל עליה בעת העבודה - כך שלא נרצה לערוך מניפולציות על רזולוציית דגימה נמוכה מ- 24bit.

ישנם אנשים הבוחרים לעבוד ב- 32bit כדי לקבל יותר מרחב תמרון, אך חשוב לציין, שהדבר דורש יותר מקום בכונן הקשיח של המחשב כתוצאה מכך.

[לריכוז הערכים בתחום המוסיקה, ההפקה והסאונד באתר, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *