רוברט פרידמן: תנועת החרם בעקבות משטרת ישראל ו- GILEE

GILEE-2008

[מקור התמונה: GILEE]

[לאוסף המאמרים על נתקים וחרמות, לחצו כאן]

פרופ' רוברט ר' פרידמן (Robert R. Friedmann) הוא היוצר והמנהל של 'גילי' (Georgia International Law Enforcement Exchange - GILEE) פרויקט שותפויות בין משטרות; ופרופסור אמריטוס לצדק פלילי בית הספר ללימודי מדיניות אנדרו יאנג באוניברסיטת מדינת ג'ורג'יה. כהן כיו"ר המחלקה לצדק פלילי באוניברסיטה זו (2002-1989) וכיו"ר מפעל השותפויות לבטיחות הציבור (2010-2007).

*  *  *

'גילי' (Georgia International Law Enforcement Exchange - GILEE) הוא פרויקט שותפויות שיצר פרופ' רובי פרידמן - ישראלי שחי ומלמד באוניברסיטת ג'ורג'יה סטייט (ראה תמונה למטה) - ב-1992.

קציני משטרה ממדינות רבות מגיעות לג'ורג'יה בארצות הברית, לומדים אכיפת חוק ומתארחים בסוכנויות השונות בה. משלחות גומלין של אנשי האכיפה האמריקניים מגיעים גם הם למדינות השונות לביקורי גומלין וללימוד הדדי.

כך קורה גם עם משטרת ישראל, שמאז שנות התשעים של המאה הקודמת, שולחת מידי שנה את אנשיה לג'ורג'יה, ומארחת את אנשי החוק שלה (היה לי הכבוד להימנות על חברי המשלחת הראשונה).

עדות לאפקטיביות הגוברת של אנשי תנועת החרם (ה-BDS) בקמפוסים בארצות הברית היא, שהארגון סימן את "גילי" כמטרה, והוא תוקף את הפרויקט ואת מייסדו ומפעילו.

מתקפה ראשונה הייתה ב-2009 כאשר הוגשה עצומה לנשיא האוניברסיטה לסגור את תכנית גילי. הנשיא סרב. מתקפה שנייה הייתה ב-5 בינואר 2016, כשהתנועה פרסמה מאמר קשה נגד "גילי", פרופ' פרידמן, משטרת ישראל והמשטרות בג'ורג'יה. סביר להניח, שיהיה לזה המשך.

האתר שבו פורסם המאמר - Mondoweiss: The War of Ideas in the Middle East  -  מנוהל על ידי בחור יהודי (איך לא...) בשם פיליפ וייס, שונא ישראל התומך בלהט רב בתנועת החרם. המאמר הזה ממחיש היטב את אופי פעילות החרם נגד ישראל, ובמקרה הפרטי הזה נגד רשויות אכיפת החוק, ישראל, והאוניברסיטה.

המאמר מוצג כתחקיר עיתונאי (נכתב על ידיAnna Simonton ), שמציג לכאורה חומרים שקיבלה מהאוניברסיטה בעקבות מאבק משפטי ממושך בדרישה לחופש מידע. הטיעון המרכזי שלו הוא, שהשת"פ הזה בין משטרות ג'ורג'יה וישראל מבקש להגדיר מחדש את משמעות המושג טרור, בהקשר ישראלי (להתעמק בתכנים מעבר לכך, אין טעם...).

הכתבה רחוקה מלהיות מאוזנת. הכותבת לא טרחה, כמובן, לראיין את פרופ' פרידמן, או מישהו ממאות הצ'יפים והשריפים שהשתתפו ב"גילי".

פרופ' פרידמן אמר בתגובה, כי "גילי" תמשיך בפרויקטים שלה, ולא תירתע מההתגרויות והאיומים של תומכי החרם. נשאר לנו רק להחזיק לו ולנו אצבעות!

GILEE (2)

[לאוסף המאמרים על נתקים וחרמות, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

2 thoughts on “רוברט פרידמן: תנועת החרם בעקבות משטרת ישראל ו- GILEE

  1. אסור להישאר פסיביים!!! זה משאיר את הזירה התקשורתית לשונאים, תוקפים והמחרימים למיניהם. צריך להגיב מעל כל במה אפשרית כנגד התוקפים ולפאר את הפרויקט ומשמעויותיו (גם אני הייתי במשלחת לג'ורג'יה ב 2001).

    צריך גם להזכיר להם שב 1996 באולימפיאדה שהייתה שם דוד צור היה זה שיעץ להם על דרכי האבטחה וההתמודדות עם טרור…

    התגובה של רובי "חלבית" מדי…

    אגב הייתי שוב (באופן פרטי) באטלנטה ב 2009 ואני בהחלט מבין את הקרקע הפורייה לארגונים כמו ה BDS… כמות המוסלמים שם עלתה פלאים! במטרו מברכים אחד את השני בברכת "סאלם עליכום"… (כן בערבית) והמסגד הראשי שנבנה באטלנטה גורם לגראנד קניון בבאר שבע להיראות לידו כמו בית קטן בערבה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *