פנחס פישלר: 'הסיכול הממוקד' בגל הירש

[מקור התמונה: משטרת ישראל בפייסבוק]

[לקובץ המאמרים על 'גל הירש והמפכ"לות האבודה', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על סיכולים ממוקדים והשלכותיהם, לחצו כאן]

עו"ד פנחס (פיני) פישלר הוא קצין משטרה לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). בעל חמישה תארים אקדמיים, שלושה מהם בהצטיינות, ממייסדי תנועת אומץ, הגן בערכאות שונות על שוטרים וקציני משטרה רבים, פעמים רבות בהתנדבות. לוחם בלתי מתפשר למען טוהר המשטרה והאפקטיביות שלה. מייסד דף הפייסבוק "משטרת לואי דה פינס". מוציא מידי חודש דו"ח מסכם על חריגות במשטרת ישראל, שהפך חומר חובה בידיהם של אנשי אקדמיה ואזרחים שאכפת להם.

[לדף הפייסבוק, משטרת לואי דה פינס, לחצו כאן]

*   *   *

המעשה היה אז – לפני שלוש שנים בדיוק -  מעשה הכרחי ומתבקש. מתבקש ממש. מעשה חיוני, נדרש ואלמנטרי. הצורך (אף הכורח) במינוי מפכ"ל, שיבוא אל מחוץ למערכת המשטרתית החולה כל כך, המדממת כדי שורשה.

למי ששכח, היה זה אחרי ששבעה (!) מניצבי המשטרה עפו הביתה, איש איש, ותוצרי מעלליו, רובם בעקבות פרשיות מין ואחרות, החל מהסמפכ"ל ניצב ניסים מור, עבור דרך ניצב חגי דותן, ניצב ניסו שחם  והרשימה עוד ארוכה. חלקם התפטרו, חלקם פוטרו בבושת פנים, חלקם הורשעו בדין פלילי.

שבעה מניצבי סגל הפיקוד הבכיר (הספ"כ) של משטרת ישראל  החולה מן השורש – כדי רקב ממש – הצמרת שבהיררכיה, עפו בטווח זמן קצר. הם – אוכפי החוק – האמורים לשמש אות, מופת ודוגמה אישית. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן וממשלת ישראל, החליטו למנות את תת אלוף (במיל.) גל הירש כמפכ"ל. התקשורת הכריזה אודות דבר המינוי קבל עם ועדה. בתוך יממה, כבר הארץ "רעדה"...

[בתמונה: גל הירש. המקור: דובר צה"ל. רק הוכרז על מינויו, והארץ רעדה...]

"פורום הניצבים והמפכ"לים בדימוס לא התאפק. התכנסו המה ב"בית השוטר" בתל אביב והביעו זעם ומורת רוח. בבחינת, הכיצד זה תת אלוף, כזה ש"אינו משלנו" יבוא וירפא את הארגון? אני זוכר היטב את הישיבה המוזרה הזו, כשאחד מהניצבים בדימוס הופיע עם סנדלים...

[בתמונה: מועצת גדולי המשטרה... צילום מסך מחדשות וואלה. מה הם פחדו שייחשף??]

אז ניתן האות. בבחינת ייהרג ובל יעבור. לא יהיה כדבר הזה במחוזותינו. חששו המה, שמא, חלילה, איש רציני זה, עטור זכויות, יחשוף את ה"ערווה" רבת השנים, של המעללים, המחדלים, השערוריות, הרפש, והעוולות במשטרה; את הרקב; את החולי (בלשון המעטה); את התרבות הניהולית – המקצועית – הקלוקלת – הכושלת (בלשון המעטה). דעתם של אלו, לא נחה מהמינוי. המינוי הזה הפחיד אותם. המינוי הזה הציק להם. המינוי הזה הטריד אותם ואת מנוחתם. לא יקום ולא יהיה – אמרו איש איש בתוך עצמו.

או אז, קם לו ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין ו"שלף" את החומרים שאוחסנו במרתפי חטיבת המודיעין של משטרת ישראל. חומרים אלו, משנת 2007, העלו אבק. אלא, שכנשק יום הדין, ביום פקודה, צצו החומרים כמעשה קסם. היועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה ויינשטיין, הורה לפתוח מיד בחקירה פלילית. הופס כמעשה הקוסם - היה מינוי ואיננו עוד. טרם זמנו נכחד המינוי. בוטל. נמחק. נעלם. היה כלא היה. הכל, בהינף קולמוס ואגודל. 

זוכרים?

  • כך עשו לפרופ' יעקב נאמן ז"ל, מורי ורבי היקר, כשמונה לכהונת שר המשפטים.
  • כך עשו למפקדי הנערץ, רב אלוף במיל רפאל איתן ('רפול') ז"ל, כשרצו למנותו כשר לביטחון פנים.

[ניצב בגמלאות, יעקב בורובסקי, חושף בקולו כיצד סיכלו בכירי המשטרה את מינויו של רב אלוף רפאל איתן ז"ל כשר לביטחון הפנים. לחצו כאן]

  • כך עשו לשר אביגדור קהלני יבדל לחיים ארוכים.
  • כך עשו פעם, גם למי שלימים הפך לכהן כנשיא מדינת ישראל – כבוד הנשיא ראובן (רובי) ריבלין.
  • כך ממש עשו לשניים, שהעזו להרים ראש ולהציע עצמם כנשיאי מדינת ישראל...  והרשימה" רשימה ארוכה היא.
כך, למי שמרים ראש, ומבקש לכהן במשרה ממלכתית, באים עמו חשבון, בשיטות אפלות, המזכירות את ימי אדגר הובר, בארה"ב, פעם ראש ה F.B.I.  שאגב, לא היה הראשון להמציא את שיטת ה"פנקסנות" הנפסדת והפסולה הלז, שהומצאה במשטרים אפלים – כדוגמת המשטר הקומוניסטי וימי הקג"ב.

[המקור: הוול סטריט ז'ורנל]

צאו וראו: ה"קומפרומט" (компромат; ובאנגלית: kompromat) - שפירושו המילולי 'חומרים מלוכלכים מפלילים ומביכים' - מושג רוסי מימי המשטר הסובייטי, שמשמעו, אמנות הפצת מידע - אמיתי או שקרי - שמטרתו לפגוע ביריב או באויב . אביהו מולידו של הקומפרומט הוא לַברֶנטי פָבלוֹביץ' בֵּרִיַה, שר הפנים וממפקדי המשטרה החשאית הסובייטית (ראו תמונה משמאל). הוא זכור בעיקר כמבצע הראשי של מדיניות "הטיהורים הגדולים" של סטלין, על אף שנטל חלק רק בסוף טיהורים אלו. בטיהורים היה הקומפרומט כלי נשק אפקטיבי המיוחד. שיא כוחו של בריה היה בתקופת מלחמת העולם השנייה ולאחריה. לאחר מות סטלין הוא הודח מתפקידו והוצא להורג בידי יורשיו.

לצורך ביצוע הקומפרומט, מתבצע, במשך שנים, איסוף שקדני של מידע מפליל, לעתים מזויף, אודות אנשים, למשל, להבדיל, לצורכי 'ניטרול', סחיטה ואיומים ועוד כיו"ב מעללים. זאת יש לזכור ולהזכיר: היה זה ראש חטיבת המודיעין במשטרת ישראל, תת ניצב גיא ניר, המצוי בחופשה כפויה בבית מזה שלוש שנים (בגין פרשה אחרת – פרשת הקצינה צ' וניצב רוני ריטמן ראש לה"ב 433) אשר הפנה בקול רם (והדבר נחשף בתקשורת) אצבע מאשימה – בדיוק לעניין פרשת סיכול מינויו של גל הירש כמפכ"ל ואמר / הכריז / הצהיר כי מדובר בדבר הגובל בפלילים!!!.

הנה, גם אילה חסון, ב"ערוץ 10", חשפה כך ביום 09/02/2018:  "תנ"צ גיא ניר: "ניצב מני יצחקי פעל באופן 'גובל בפלילי' לסיכול מינוי גל הירש למפכ"ל".  

אגב, זה אותו ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, הוא ולא אחר,  שבימיו הוכן 'מסמך יצחקי' המפורסם – שהודלף לתקשורת. במסמך זה, כך פורסם, כך הודלף, 'מככבים' לפחות 40 חברי כנסת מכהנים, וכשליש משרי הממשלה המכהנים. הודלף, כי גם שמו של גלעד ארדן, השר לביטחון פנים, מצוי ברשימה. חלילה, אם יחליט השר גלעד ארדן שלא להאריך את כהונת המפכ"ל אלשיך בשנה נוספת, יישלף ה'מידע' מהתיק (הקיים או שלא קיים) כדי להסות את השר: "שתוק, אתה בניגוד עניינים אל תתעבר בהארכת או באי הארכת כהונת המפכ"ל". בבחינת "שב בשקט".

הנה, אחד המסמכים הסודיים ביותר של משטרת ישראל, דולף בימי כהונת המפכ"ל אלשיך, זה שהובא מהשב"כ... בציניות נעקוץ: איזה מזל שנוסחת משקה "טעם החיים" של חברת "קוקה קולה" אינה מצויה בידי המשטרה שלנו... שאחרת, חברת "פפסי קולה" , המתחרה, כבר הייתה "חוגגת".

אז מעניין, כמה שנים 'שכב' החומר בעניינו של גל הירש בכספות המשטרה במטה הארצי בירושלים? למה חיכו כל כך הרבה זמן? מי חיכה? ומדוע "נזכרו" לשלוף את החומר, מיד לאחר הכרזת דבר מינויו לתפקיד הנכסף?

נחזור שוב לתת ניצב גיא ניר. נזכיר, רק למי אשר אינו זוכר, כי היה זה תת ניצב גיא ניר, הוא ולא אחר, ראש חטיבת המודיעין  של המשטרה, תפקיד רגיש ובכיר בחשיבותו, שטח משנתו זו, החמורה כל כך, המצמררת, המפחידה ממש, בעניין סיכול מינוי גל הירש כמפכ"ל, סיכול הגובל בפלילים, גם בפני כבוד מבקר המדינה וגם בפני השר לביטחון פנים, גלעד ארדן.

ומה נעשה עם זה? כלום... למה?

לא יודע. ככה.  הנה, רק לפני יומיים, קורא עיתונאי בכיר, בכיר מאד, עיתונאי רב זכויות, יעקב אחימאיר שמו, במאמר ב"ישראל היום", להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתבדוק, לא רק סיכול אכזרי של מינוי זה, אלא גם של סיכול מינויים אחרים, קודמים.

[למאמר המלא של יעקב אחימאיר ב'ישראל היום', לחצו כאן]

הנה, קלעתי לדעת גדולים ממני. שהרי, אני זועק את, כבר שנים, מידי חודש בחודשו, בחוברת החודשית שלי "משטרת לואי דה פינס".

הכתם נותר על הקיר...

אז מה היה לנו כאן? תת אלוף במיל', דמות מופת, אדם שהובא אל מחוץ למערכת על מנת להבריאה; ומינויו סוכל כבאבחת חרב, תוצרי/תוצאי שני תיקים פליליים פתוחים – מזה  3 שנים. את המחיר הנורא, משלם הוא ומשלמת משפחתו. הכתם, העננה, פגעו לא רק בשמו הטוב אלא גם בעסקיו.

וכשירו הנודע של דוד אבידן, מי יצליח למרק כעת את הכתם ולהסירו מהקיר – משהכתם נותר וייוותר לעד – על הקיר...  כמשה רבנו, ראה מר גל הירש, את כס המפכ"ל, בואך ירושלים, מול גבעת התחמושת, ואל הכס הנכסף לא בא. לא התיישב עליו. היו, שהשמיטו את הקרקע תחת רגליו. "סיכול ממוקד' כבר אמרנו? 'הוא לא משלנו' כבר הזכרנו? ומחר, חלילה, את ה'תרגיל' הפסול והנפסד הזה יעשו לכם או למי מבני ביתכם!

[אנו מאמינים שאנחנו עושים בשירו ובתמונה של דוד אבידן, שימוש הוגן!]

תיק ב'טיק טק'

אם לא תוקם ועדת חקירה ממלכתית, שתעצור אחת ולתמיד את השיטה הנלוזה – אותה אני מכנה: תיק ב'טיק טק'...  כך, בהינף קולמוס ואגודל לא רק שמסכלים מינוי בכיר, אלא גם הורסים לבן אדם, קריירה מפוארת רבת שנים, שבנה, בעשר אצבעותיו.

רק אל תגידו "לי זה לא יקרה". הנה, באתי והזהרתי. מפחיד? מצמרר? מרטיט? – בטוח שחייב בטיפול שורשי ויסודי – ויפה שעה אחת קודם.

[לקובץ המאמרים על 'גל הירש והמפכ"לות האבודה', לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על סיכולים ממוקדים והשלכותיהם, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “פנחס פישלר: 'הסיכול הממוקד' בגל הירש

  1. אכן, נעשה לגל הירש סיכול ממוקד, אבל…
    החקירות של האנשים שהזכיר הכותב, יעקב נאמן, רפאל איתן, רובי ריבלין, אביגדור קהלני, נפתחו בדין. לא די לקרוא עיתונים ואפילו לא די לקרוא פסקי דין. פתיחת החקירה נגד ארבעתם הייתה כדין ומוצדקת. כמי שמכיר את הראיות שהובילו לפתיחת החקירות, אני אומר ללא כל היסוס, שהטענות על חיסולים שלהם אין להן על מה לסמוך. רק מי שלא מכיר את הראיות שהובילו לחקירות אלו, יכול לטעון שמדובר בחקירות לא מוצדקות.
    אם כבר, הרי ניתן לומר שהזיכויים של השלושה, נאמן, רפול וקהלני, זועקים לשמיים כזיכויים מוטעים מן היסוד. לגבי ריבלין, מאחר שהתיק נסגר, איני רוצה להעיר על החלטת הסגירה, אך פתיחת החקירה , שהתבססה על ראיות לכאורה מוצקות ביותר, הייתה מוצדקת מאין כמוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *