אלעד רזניק: ואגנר פינת בבל"ת

[בתמונה: המיליציה הרוסית, קבוצת וגנר, עם חברים... © colonelcassad.livejournal.com]

[לאוסף המאמרים על הממד הסמוי בהתנהלות השלטונית, לחצו כאן]

ב 23 לאוקטובר כוח של ה- SDF (הקואליציה הכורדית) כבש את שדה הנפט ומתקני הזיקוק באל עומאר מידי דאע"ש. אל עומאר נמצא כ 50 ק"מ דרום דרום מזרחית לדיר א זור ובערך 13 ק"מ מזרחית לאבו-חאמם, ובבאזור זה מתבצעת רוב תפוקת הנפט הסורית. המחזור הכספי הדאע"שי באזור היה משהו כמו 50 מיליון דולר לחודש. הרבה כסף... 

כאשר השתלטו הכורדים על המרחב ונטלוהו מידי דאע"ש, עברו תמלוגי הנפט ה'שמנים' הללו אליהם.

ב- 7 לפברואר, כוח משימה של הסורים שהורכב מחיזבאללה, סורים, איראנים ושכירי חרב רוסים לסוגיהם (ששימשו בתור כוח הנדסה), ניסה לחצות את הפרת באזור אבו-קאמל (70 ק"מ דרומית לדיר א-זור על הפרת) ושם הותקף על ידי האמריקאים, שנחלצו לעזרת הכורדים.

חלק מהמיליציות הרוסיות כללו את מה שמכונה קבוצת וגנר (Группа Вагнера), מיליציה רוסית המבצעת בקבלנות פרויקטים צבאיים בעולם, במקרים שבהם יש לרוסים אינטרס בפעולות מסוימות שבהן אין הם מעוניינים להזדהות ישירות עם הפעולה.

הפרת הוא קו הגבול, המפריד בין כוחות הקואליציה האמריקאית לכוחות הקואליציה הרוסית. הקו נקבע (לא רשמית) בהסכם הפסקת האש אליו הגיעו הצדדים בשמיני ליולי 2017. הפעולה הזו היא ניסיון זוחל רוסי, בלתי פורמלי, בפעולתם, הבהירו האמריקנים, שימנעו התבססות סורית - בניגוד להסכם - במרחב הכורדי מצידו השני של נהר הפרת.

בניגוד לדיווחים ההיסטריים בתקשורת הערבית הטון בתקשורת המערבית המערבית - כולל סוכנות רויטרס (reuters), ותיבת התהודה בבלוגיה הישראלית - מהם עלה שנהרגו מאות רוסים בתקיפה (למשל, אתר ג'י פלאנט של ד"ר גיא בכור) נהרגו בתקיפה מספר מאוד מצומצם של רוסים. המספר המאומת כרגע הוא 18 (מוצלב עם לוויות ושמות שהתפרסמו ברוסיה) והערכה היא שהמספר יגיע למקסימום 25.

הבלוגרים הישראלים הגדילו עשות, וצרפו את הוידאו הבא, שהתפרסם בערוצים הערביים בו נראה AC-130 Gunship שתוקף שיירה: 

[להרחבת המושג: 'בבל"ת', לחצו כאן]

רק שקטע הוידאו הזה הוא מתוך סימולטור של AC-130 וקיים ברשת משנת 2015 בערך! 

Fake News במיטבו...

[להרחבה בנושא חדשות מזויפות, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על הממד הסמוי בהתנהלות השלטונית, לחצו כאן]

מקורות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *