אלעד רזניק: קנוניות בוושינגטון…

[זוהי תמונה חופשית מאתר Pixabay]

קנוניה המיועדת להכשלת הליכים שלטוניים מאפיינת משטרים מסוג אחר, אבל למול עינינו הנדהמות הולכת ונחשפת לה עתה קנוניה כזו בתוך הממשל של הדמוקרטיה הגדולה בעולם. 

ביום שלישי ה 21 למרץ 2017 - חודשיים אחרי כניסת דונאלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית - דיווין נוניס (Devin Nunes) הרפובליקני, יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים היה בנסיעה משותפת עם אחד מאנשי ציוותו, כאשר קיבל שיחת טלפון. אז, הוא החליף מכוניות ונעלם למספר שעות. הנסיעה הבלתי מתוכננת הייתה לבית הלבן, שם - בתוך מה שמכונה Sensitive Compartmented Information Facility, או  ה- SCIF - הוא נפגש עם מקור אלמוני שסקר בפניו את מבצע האזנות שנוהל כלפי דונלד טראמפ ואנשיו, וביקש אותו לחשוף אותן לציבור. למה נערכה הפגישה דווקא שם ולא ב SCIF שקיים בקונגרס? מכיוון, שכניסה ל SCIF מחייבת רישום ואישור, והמקור של נונייז חפץ להישאר אלמוני. 

למחרת תדרוך זה, כינס  נונייז מסיבת עיתונאים, ביום רביעי ה- 22 למרץ 2017, במהלכה ציין, שטראמפ ואנשיו היו נתונים ל"ציטוט אגבי" (Incidental Collection) על ידי רשויות הביטחון האמריקניות.

בעקבות מסיבת העיתונאים, הגישו גורמים שונים בממשל אובאמה בקשות לחשיפת הזהויות של הדוברים, בשיחות שהוקלטו על ידי מערכת המודיעין האמריקאית. שני גורמים היו מאוד פעילים בהגשת הבקשות:

  • האחד היה בן רוהדס – לשעבר סגן מנהל המועצה לביטחון לאומי;
  • השנייה: סמנתה פאורס, לשעבר השגרירה באו"ם.

    'האגודה הסודית'...

    ב 9 למאי 2017 פיטר הנשיא טראמפ את מנהל ה- FBI ג'יימס קומי. ב- 12 למאי מביא רוזנשטיין לבית הלבן את רוברט מוהלר, כמועמד להחלפת ג'יימס קומי. העדפותו של טראמפ היא למנות לתפקיד מישהו שלא היה חלק מממשל בוש ומועמדותו של מוהלר לתפקיד נפסלה:

[לכתבה המלאה ב- npr לחצו כאן]

ב 17 למאי 2017, מינה סגן התובע הכללי, רוזנשטיין את מוהלר לתובע המיוחד לחקירת קשרי טראמפ עם רוסיה. בחירתו של רונזשטיין מוזרה: מתוך כל 350 מיליון האנשים בארה"ב, מתמנה דווקא אותו אחד, שהנשיא סרב למנתו לתפקיד בכיר רק שבוע קודם לכן?? מוהלר ממנה לציוותו מספר אנשים שהיו מעורבים בחקירות נגד קלינטון, ובהוצאת צווי האזנה, ביניהם:
  • ליסה פייג' (אין קשר לקרטר פייג');
  • רוברט אור (שאישתו עבדה בפיוז'ן ג'י פי אס (החברה שנשכרה לבצע מחקר על טראמפ בתחילה ע"י הקמפיין של מועמד רפובליקאי אחר לנשיאות, רוביו, ולאחר מכן על ידי המפלגה הדמוקרטית. הקמפיין של הילרי קלינטון ועמותות הקמפיין של ברק אובאמה);
  • ואת פיטר סטרוק, בכיר ב- FBI שניהל רומן עם ליסה פייג'. 
בתקופת החקירות נגד הילרי קלינטון, ובתקופה שקדמה למנויים לצוות של מוהלר סטרוק ופייג' מחליפים עשרות אלפי הודעות טקסט. חלק גדול מההודעות (משהו כמו 50,000 הודעות שנשלחו בין ה- 14 לדצמבר 2016, ל- 17 למאי 2017) נעלמו באופן מסתורי מהטלפונים של שניהם:

[לכתבה המלאה, לחצו כאן]

בחלקים של ההודעות שלהם שלא נמחקו מדברים השניים על אגודה סודית המורכבת מאנשי ה- FBI ומשרד המשפטים, ששמה לה למטרה למנוע את מינוי דונלד טרמפ לנשיאות (גירסתם של השניים, אגב, הייתה שהם התבדחו והתכוונות למשהו אחר...). חבר אגודה היה גם אנדי מקייב - סגן מנהל ה FBI, שאשתו הייתה מועמדת לקונגרס של וורג'יניה, וקיבלה תרומה בסך 700,000 דולר מהעמותה של מושל וורג'יניה טארי מקאליף, חבר טוב של הקלינטונים מאז ימי נשיאותו של ביל.

ב 28 ליולי 2016, באיצטדיון ע"ש וולאס פארגו בפילדלפיה עלה על הבמה גנרל ג'ון אלן (John R Allen) כמפקד ISAF, "שיודע על דאע"ש יותר מכל אחד אחר" (ובתקופתו דוחו"ת מודיעין טקטיים משונים בכדי להתאים למשנתו של הנשיא אובאמה שהגדיר את דאע"ש בתור קבוצת חובבנים) עלה על הבמה, הצהיר על תמיכתו בהילארי קלינטון, וציפה להתמנות למזכיר ההגנה לאחר ניצחונה.

מי המקור של נונייז אני לא יודע, אני יכול להעריך. מסתבר של FBI היה מודיע, שהתריע על כמה נושאים, ביניהם עסקת האורניום שאושרה על ידי ממשל אובמה שבעקבותיה 20% ממאגרי האורניום בארה"ב עברו לשליטות חברה קנדית בבעלות רוסית (51%) ואורניום עזב את ארה"ב לאירופה בניגוד לחוק (ואתם יכולים רק לתאר לעצמכם לאן הגיעו...). בין השנים 2005 ל- 2010, קיבלה קרן קלינטון קצת תרומות מאנשים שמעורבים בעסקה.

פרנק ג'וסטרה הקנדי (אחד מבעלי חברת אוראניום-1) תרם 31.3 מיליון דולר ב- 2006, לאחר שקיבל חוזה עתק בקזאחסטן בעקבות ביקור שערך שם עם הנשיא קלינטון. ב- 2008 הוא תרם עוד 8.65 מיליון דולר לקרן קלינטון. ב- 2009 הוא מכר 17% מאוראניום-1 לרוסטום הרוסית. ב- 2010 הוא מכר את מניות הרוב בחברה לרוסטום הרוסית, והעסקה קיבלה את אישורה של וועדה מיוחדת, שבה בין השאר חברה מזכירת המדינה, הילרי קלינטון. סה"כ התשלומים שהועברו לקרן, ע"י אנשים שקשורים לעסקה, היה 145 מיליון דולר. לא רע בשביל קצת אורניום לא? (https://goo.gl/ttWeJl).

[לכתבה המלאה בניו יורק טיימס, לחצו כאן]

אחד הנושאים האחרים שלמודיע יש אינפורמציה עליו הוא הפרשה הנחקרת על ידי מוהלר, הוא פונה ל- FBI, וה- FBI משום מה דילג עליו לא טרח לתשאל אותו. מקריות מדהימה... הנושאים הנ"ל נחקרים על ידי משרד המשפטים, שפתח בחקירה פלילית של הנושאים הנ"ל, המודיע של ה- FBI - שבשלב זה שמר על אנונימיות מוחלטת - הופיע לפני הוועדות השונות בקונגרס (https://goo.gl/z3AXTF).

[לכתבה המלאה ב- CNN לחצו כאן]

ב- 24 לינואר 2018 התראיין הסנטור Ron Johnson מווסיקונסין לברט בר, וסיפר כי מודיע שעבד ב- FBI מסר לו עדויות על פגישות של אגודה חשאית שמורכבת מבכירים ב- FBI, שמנסה לחבל בנשיאות של הנשיא טראמפ. מעניין... זה בדיוק מה שנמצא בתכתובת שבין ליסה פייג' ופיטר סטרוק.

להערכתי, כלל החומר הכלול בצווי ההאזנה הולך להתפרסם בקרוב, ההימור שלי הוא, שלא מעט אנשים בארה"ב יקבלו שוק...

דרך אגב, זה לא היה המקרה היחידי שבו עשה ממשל אובאמה שימוש פוליטי בכלים לאומיים לאינטרסים שלו. אנו יודעים כבר, למשל, שמס ההכנסה האמריקאי (ה- NPR) התנצל על אכיפה אגרסיבית ומכוונת שכוונה כלפי קבוצות שמרניות (http://alturl.com/uzmaa).

[לכתבה המלאה ב- npr לחצו כאן]

הדברים הללו מצביעים על דפוס התנהגות מצד בכירי ממשל אובאמה: בצבא, במשרד המשפטים, ב IRS, במשרדו של הDNI (זוכרים את ההצהרות של קלאפר שלא היו האזנות לטראמפ או לאנשיו... ה- DNI הופיע בשלל הערוצים ופשוט שיקר לציבור האמריקאי)...

ההסבר ההגיוני לכך הוא, שאנשי ממשל אובאמה פשוט יצאו מנקודת הנחה שהילארי קלינטון תנצח (ולהזכיר לך זאת הייתה הקונבנציה התקשורתית) והם לעולם לא ייתפסו.

One thought on “אלעד רזניק: קנוניות בוושינגטון…

  1. עם רשת של אנשים שהמשותף לכולם הוא שאנחנו לא יודעים עליהם דבר, ועם מעורבות של סוכניות הביון של ארה"ב ורוסיה , אפשר להוכיח כל תזה שרוצים, ידוע לדוגמה שקנוניות קיימות גם בוושינגטון וגם שהממשל הרוסי בוחש בקלחת – ואם אנשי קלינטון בוחשים – מדוע שלא נאמין שאנשי טרמפ עושים דברים דומים?

    מה הקשר בין גנרל ג'ון אלן (John R Allen) מפקד ISAF, לבין יתר הכתבה? מה הקשר בין היות הקלינטונים מושחתים (לא צריך דוחות FBI בנושא – מספיק לקרוא עיתונים כמו הניו יורק טיימס שפרסמו את הדברים עוד לפני הבחירות..) לבין כל יתר המאמר?

    התמיהה שלך על מיינוי מולר מעלה תמיהה -האם אתה באמת חושב שצריך למנות עוזרת בית מורא או רופא לעמוד ברשות צוות חקירה רגיש כזה? הנה חלק מהביוגרפיה שלו – ככל שאני רואה איש מקצוע שמקבל גיבוי גם מנשיא רפובלקיני קודם-

    "לאחר התפטרותו של ראש ה-FBI לואי פרי ביוני 2001, מונה מולר על ידי הנשיא בוש לכהן כראש הבולשת ב-4 בספטמבר 2001, שבוע בדיוק לפני פיגוע התאומים. בתקופת כהונתו עלתה שאלת המעקב אחר אזרחים ללא צו שיפוטי והבולשת הפדרלית התאימה את עצמה לתקופה חדשה של מאבק בטרור מבחינה משפטית, לוגיסטית וטכנולוגית לאחר פיגועי 11 בספטמבר. הוא כיהן שתים עשרה שנים כשתקופת כהונתו הוארכה על ידי הנשיא ברק אובמה ואושרה על ידי הסנאט האמריקאי ברוב של 0–100."

    אולי בשל היושרה שלו והנסיון יש התנגדות של טרמפ למינוי שלו?

    מזכיר שהעם היהודי היה קורבן לעלילות דם – הגרסה הקדומה לתאוריות קונספרציה – במשך 1000 שנים, האשימו יהודים שהם רצחו ילדים כדי לאפות בדמם מצות – שום הכחשות לא עזרו גם לא של הכנסייה או השלטונות – כי ברור שהיות והשלטון קשור ליהודים (הם מלווים לו כסף!!!) מטרת ההכחשה היא לכסות על הקשר עם היהודים. מכאן שהטוענים לקיום של אגודות סודיות ומאמצים לא חוקיים להפלת משטרים וכו' – נזקקים להוכחות מעט יותר רציניות מקטעי קשרים ותמיהות לא רציניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *