דודו אמויאל: אשה בונה, אשה הורסת…

[בתמונה: דודו אמויאל, צלם לאט ידוע. הצילום באדיבות אתר 'פוסטה']

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

דוד (דודו) אמויאל - תושב ראשון לציון בשנות ה-40 של חייו - הוא עבריין בכיר ומוכר בארץ הפועל בעיקר באזור המרכז. עיקר עיסוקו הוא הלוואות בריבית קצוצה ב'שוק האפור'.

בעבר, היה בכיר בארגון אברג'יל בראשון לציון, אולם עם הסגרתם של האחים אברג'יל לארצות הברית, ערק מהארגון והקים קבוצה עצמאית ("תת ארגון" לפי המשטרה) שאותה ניהל מתוך הכלא.

בעשור האחרון צבר - על פי המשטרה - כוח ותעוזה לאחר שערק מהארגון אליו השתייך, יצר לעצמו תת ארגון, וגייס 'חיילים' הסרים למרותו.

אמויאל נמצא - מתחילת 2017 - בזוגיות עם הדוגמנית הצעירה והיפה, אליה קדוש, הידועה באופיה הסוער ובהתפרצויות האלימות שלה, שמוחמרות עקב תרופות שהיא צורכת, דרך קבע, בגין מחלה נדירה שבה היא לוקה (ונזקקת לטיפולים בבתי החולים). הקשר הזה, יצר - מן הסתם - סערה בנפשו של הגבר הזה, בשנות הארבעים לחייו, וסיבך אותו בשרשרת טעויות, שהאחרונה בהן הייתה תקיפת מאבטחים בבית החולים איכילוב, ביחד עם ה'חיילים' שלו, שבגינו נאלץ לברוח מהארץ.

בריתות וקשרי עבודה יריבויות משמעותיות
איציק אברג'יל, מאיר אברג'יל, יניב בן שושן, משפחת מוסלי
   

עד 2011: החיים במשפחת הפשע אברג'יל

תפקידו של דודי אמויאל במשפחת הפשע אברג'יל היה להקים "סניפי בנק" בשוק האפור בראשון לציון, חולון ובת ים. לשם כך אסף אמויאל סביבו חיילים, הפקיד בידם כסף רב, וכל אחד מהם היה אחראי על אזור מסוים שבו הם היו מעניקים הלוואות בריבית קצוצה לכל דורש. הצ'יינג'ים הללו היו שווים לאברג'יל עשרות מיליוני שקלים בשנה! (כהן, 2017).

[בתמונה: צ'יינג'ים - תמונת אילוסטרציה... בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[בתמונה: צ'יינג'ים - תמונת אילוסטרציה... בעל הזכויות בתמונה זו לא אותר. לכן, השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. בעל הזכויות הראשי, אנא פנה ל: yehezkeally@gmail.com]

[להרחבה בסוגיית הצ'יינג'ים והפשע המאורגן, לחצו כאן]

ב-19 באוגוסט 2008 נעצר איציק אברג'יל (ראו תמונה משמאל) בחשד לרצח סוחר הסמים הישראלי סמי אטיאס, הלבנת הון, סחר בסמים והשתייכות לארגון פשע. מאותו רגע החל תהליך בלתי נמנע של החלשת הארגון בשטח.

[בתמונה משמאל: יצחק אברג'יל; צילום מסך מתוך כתבת הערוץ הראשון, 21/5/15]

ב-12 בינואר 2011 הוסגרו - הוא ואחיו מאיר - לידי רשויות החוק של ארצות. ההסגרה הזו יצרה ניסיונות של ארגונים רבים להיכנס לוואקום שיצרה 'משפחת אברג'יל', להשתלט על ונכסיה.

כל עוד שהה אברג'יל בבית כלא ישראלי, יכול היה לנהל את עסקיו (למרות שממאסרו ב- 2008 ואילך, הלכה שליטת המשפחה והתרופפה, ואחרים החלו 'לנגוס' בטריטוריות שלה). אולם המעבר לארצות הברית חייב אותו לעשות מעשה לפני שתהיה התנפלות כללית על הוואקום שהשאיר. על כן, חילק טריטוריות בין נאמניו (אלי, 2015), שנשארו להילחם עבורו ועבורם.

[לסקירה על איציק אברג'יל, לחצו כאן]

[בתמונה: אלי (מימין) ויוסי (משמאל) מוסלי. מקור התמונה: משטרת ישראל]

[להרחבה על אלי מוסלי, לחצו כאן]   [להרחבה על יוסי מוסלי, לחצו כאן]

היעלמותו של 'המבוגר האחראי' יצרה כאוס בארגון אברג'יל, כשכל אחד מראשי הכנופיות מנסה לנכס לעצמו את הצ'נג'ים שהיו תחתיו. בתוך זמן קצר התלקחו סכסוכים בין העבריינים. כך פרץ סכסוך בין דוד אמויאל לבין חברו לשעבר, יניב בן שושן, שגר במזרח ראשון לציון. הסכסוך הזה חצה את העיר לשניים, כשבן שושן מקים כנופיה חדשה. עריקת חלק מ'חייליו' של אמויאל לבן-שושן, נתפסה כסוג של 'הכרזת מלחמה', שהתפתחה לקטטה שבה הוכו אנשיו של בן שושן והוא עצמו באכזריות (כהן, 2017).

שנתיים מאסר על מטען חבלה...

בסערת ה'מלחמה' נשכחה הזהירות, ובחיפוש משטרתי בביתו של אמויאל נמצא מטען חבלה שהוסתר באחד החדרים המשותפים בקומת הגג של הבניין. הבלשים הזעיקו את חבלני המשטרה שפינו את המטען, הניחו במקומו מטען דמה זהה והמתינו במקום במארב. כעבור כמה שעות אסף אמויאל, שלא הבחין בשום דבר חשוד, את המטען ונעצר מיד על ידי הבלשים. גם מזלו של בן שושן לא שפר עליו, ובעת שיצא ממעצר בית לשמחה משפחתית, נעצר על ידי שוטרים והתברר כי הוא נושא אקדח טעון. זה עלה לאמויאל בשנתיים בכלא! (כהן, 2017)

'מלחמת המשולש' 

המרוויחים העיקריים מהריב בין השניים הייתה משפחת מוסלי, שאנשיה חברו לכנופייתו של בן שושן, וביססו את עצמם ככוח העולה במשולש הערים חולון בת ים וראשון. אמויאל היה זה שעמד בראש קבוצה של "חיילים" צעירים אשר נאבקו לשמר את ההגמוניה של הארגון. כך פרצה מלחמת כל בכל עקובה מדם. בחלק מהמזמן אמויאל עצמו שהה בכלא אבל על רקע המאבקים הללו חוסלו במשולש הערים למעלה מ-20 עבריינים, מרביתם צעירים בשנות העשרים לחייהם ואף פחות מכך (פרוסמושקין, 2014) (כהן, 2017). לאחר שהשתחרר אמויאל ממאסרו, המשיך במתן הלוואות בשוק האפור, וכעבור כשנה וחצי מצא את עצמו שוב במעצר ובכלא (ראו בהמשך), לאחר שהואשם בקשירת קשר לסחוט קורבן ב־160 אלף שקלים. התיק עצמו נקלע לקשיים, מאחר שהקורבן שנחטף והוכה סירב למסור עדות והמדינה נאלצה להגיע להסדר טיעון עם אמויאל שריצה חמישה חודשי מאסר בלבד.

מרץ 2014: 13 חודשי מאסר (ברוטו) בכלא

ב-21 נובמבר 2013, הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד דודו אמויאל בגין בסחיטה באיומים של מנהל שיווק ומכירות בסוכנות רכב באשדוד. על פי כתב האישום, בשלישי באוקטובר נפגשו אמויאל וחברתו עם מנהל השיווק על מנת לרכוש ג'יפ AUDI Q5. לצורך הרכישה העבירה חברתו של אמויאל לחשבון הסוכנות 20 אלף שקלים כמקדמה, וסוכם כי ההחזר החודשי יעמוד על 3,000 שקלים. גם חברו של אמויאל ביקש לרכוש רכב דומה והעביר גם כן מקדמה של 20 אלף שקלים (פרוסמושקין, 2013).

בהמשך מסר מנהל השיווק לחברתו של אמויאל, כי חשבונה לא אושר למימון בנקאי. למרות זאת, מנהל השיווק ניסה להוציא לפועל את העסקה, תוך בחינת חלופות מימון, אך ללא הצלחה. לאחר שהעסקה עלתה על שרטון ביקשו אמויאל וחברתו (לא מדובר בחברתו הנוכחית, אליה קדוש) לבטל את העסקה ודרשו לקבל את כספי המקדמות ששולמו, אך עד 27 באוקטובר טרם קיבלו לידיהם את הכסף (פרוסמושקין, 2013).

על פי הנטען בכתב אישום, אמויאל התקשר למנהל השיווק, החל לקלל אותו, איים עליו ודרש ממנו להשיב במידית את כספי המקדמות ששילמו הוא חברתו וחברו. לטענת הפרקליטות, בחלוף כשעתיים התקשר מנהל השיווק לאמויאל ועדכן אותו כי כספי המקדמה שחברתו שילמה כבר הועברו לחשבונה. אמויאל שאל מה בנוגע להשבת הכסף של חברו, וכשנוכח שהכסף לא שולם חזר לאיים. כתב האישום התבסס, בין היתר, על האזנות סתר של המשטרה לאמויאל. לטענת הפרקליטות, בחקירותיו הוא שתק, ובעימות שנערך בהשתתפות חברתו, הכחיש כי איים וטען כי כל דבריו נאמרו מתוך כעס וחשש שנפל קרבן למעשה נוכלות (פרוסמושקין, 2013).

השופט דחה את בקשת המשטרה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים ושחרר את החשוד למעצר בית (פרוסמושקין, 2013). בנוסף, חשש סוכן המכירות להעיד נגד אמויאל. בשל כל אלה, כתב האישום הניב, לבסוף - במסגרת עסקת טיעון - מאסר קצר של 13 חודשי מאסר בפועל (ברוטו) בכלא איילון, פחות מתקופת המאסר על תנאי שהייתה תלויה נגד אמויאל, של 15 חודשים... (זוהר, 2014). בפועל, ריצה אמויאל חמישה חודשי מאסר בלבד! (כהן, 2017).

לפי המלצת המשטרה, קיבל אמויאל בכלא את ה'טיפול' שהנהיג שירות בתי הסוהר (שב"ס) - מאז סוף העשור הראשון של המילניום - כנגד בכירים במשפחות פשע. אמויאל נכלא במה שמכונה, 'שיטת המקרר' היא שיטת כליאה בבידוד מוחלט.

[תמונה חופשית שהועלתה על ידי stu_spivack לאתר flickr]

[להרחבה על 'שיטת המקרר', לחצו כאן]

עובדים מתוך הכלא...

למרות ה'טיפול' המיוחד שלו זכה אמויאל בכלא, המשיך זה לנהל את ארגונו מבפנים, ללא מפריע. באוקטובר 2014 הגישה המשטרה לבית המשפט חוות דעת מודיעינית, לרגל הדיון בהארכת תנאי ההפרדה של דודו אמויאל. בדו"ח נטען כי אמויאל מפעיל את ארגון הפשיעה שלו מהכלא (פרוסמושקין, 2014):

"מן המידע ניתן ללמוד כי גם מאחורי סורג ובריח ממשיך האסיר באופן נמרץ לנהל ולהעצים את מעמדו, בין היתר באמצעות קואליציות שיצר אל מול גורמי פשיעה נוספים, ואף נודע על כוונות פגיעה ביריביו... הוא פועל מתוך כותלי הכלא באופן אינטנסיבי וללא הפסק על מנת לשמור את מעמדו. התנהלות זו מתבצעת על ידי ביצוע פעילויות פליליות רבות ואף אלימות, על ידי הפעלת 'חיילים' בחוץ ושליחת אנשים לביצוע משימות לטובת האסיר... התנהלותו באה לידי ביטוי בדרך של העברת מסרים' בדרכים שונות מתוך הכלא' למקורביו וחייליו ולצורך ביצוע פעילויות פליליות רבות, לרבות אלימות תוך כדי שליחת חייליו... על אף מגבלותיו, בעודו מאחורי סורג ובריח, האסיר פועל מבלי חשש ומנצל כל הזדמנות שניתנת לו ואינו בוחל בכל אמצעי על מנת לממש מטרותיו וכוונותיו הפליליות... בשל המעורבות של האסיר בפלילים אף בהיותו מאחורי סורג ובריח, וכן לאור המידע המודיעיני שהצטבר אך מתקופת מעצרו, משטרת ישראל ביקשה להצר צעדיו ולהשאירו בהפרדה (פרוסמושקין, 2014).

החברה: אליה קדוש

הרומן של דודו אמויאל ואליה קדוש טרי יחסית. הם יחד רק מתחילת 2017. הקשר של דודו - שנמצא בגיל העמידה - עם דוגמנית מוכרת, צעירה מאוד (עדכני לכתיבת מילים אלה, באוקטובר 2017, עדיין לא בת 20...), יפה מאוד, חולה מאוד, ובעלת מזג סוער ולא יציב (ראו את התמונה של שניהם למטה), איננו מרשם רצוי לראש משפחת פשיעה צעיר ושאפתני, שאמור לבסס את עצמו 'מתחת לרדאר'.

ובאמת, עולמו של אמויאל עבר, מסתבר, טלטלה משמעותית, שמסכנת עבורו, עדכני להיום, את יכולתו להמשיך מאיפה שעצר, כשנמלט מהארץ, ולהבטיח את נאמנות אנשיו אליו בעת היעדרו. נראה שגם הקריירה של קדוש בקריסה אחרי האירועים המתוקשרים, בבתי החולים איכילוב וולפסון (ראו בהמשך).

[בתמונה: דודו אמויאל ואליה קדוש. מקור התצלום: אינסטגרם ופייסבוק]

אליה קדוש - בעלת מראה מהפנט וגבות עבות שהפכו לסימן ההיכר שלה - נמצאת מזה מספר שנים תחת חסותו של סוכן הדוגמניות רוברטו, ועובדה קשה - עד אירועי בילינסון וולפסון - בדרך להכרה העולמית אליה היא שואפת. היא הפגינה מוסר עבודה גבוה (עבדה במקביל לקריירת הדוגמנות בחנות בגדים), ולפני אמויאל, יצרה מערכת יחסים לסבית ארוכה (יותר משנתיים) עם בת זוג, שהייתה גורם מייצב, מחזק ותומך בחייה (מערכת ערוץ הגברים, 2015).

דומה שהתערערות הקשר הזה והחברות עם אמויאל, ומחלתה שהחמירה (ראו בהמשך) הייתה הרסנית עבורה, לא פחות מאשר עבורו...

[בתמונה: בת הזוג, הדוגמנית אליה קדוש שבגינה הסתבך אמויאל ונאלץ לברוח מהארץ לפני שייעצר. לכתבה במאקו, לחצו כאן]

האירוע באיכילוב ב- 28 בספטמבר 2017 נוצר כיוון שקדוש, שלא טופלה לדעתה במהירות הראויה, התפרעה והורחקה על ידי המאבטחים. היא מיהרה להזעיק את חברה-פטרונה ואת חייליו, שהגיעו לבית החולים בשעה 0248 לפנות בוקר, תוך שאמויאל צועק, "מי הבנזונה שנגע בבת הזוג שלי?!", המשך איים דוד על אחד המאבטחים באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". מיד לאחר מכן נכנס עם הנאשמים האחרים לחדר המיון. תחילה הקיפו את אחד המאבטחים מכל עבר וחבטו בראשו ומאחורי גבו. לאחר מכן, משנפל לארץ, המשיכו בבעיטות בפניו ובחלקי גופו ולאחר מכן הכו באכזריות שלושה מאבטחים נוספים. כאשר אחד המאבטחים ניסה למנוע מהם לברוח, הם הצמידו אותו לקיר ותקפו אותו ללא רחם (כהן, 2017).

ה'חיילים' אותרו עד מהרה על ידי המשטרה בדירת מסתור, אבל אמויאל, שהתפכח להבין את המעשה ותוצאותיו, כבר הספיק לקנות כרטיס טיסה, ולהיעלם אל מחוץ לגבולות ישראל.

אליה קדוש התראיינה לתקשורת אחרי האירוע, וסיפרה את גרסתה, ב- 8 באוקטובר 2017: "קודם כל אני חושבת שכל זוג במדינת ישראל... זה לא משנה מאיפה אתה בא, אם אתה פושע, אם אתה כביכול עבריין, נגיד את זה ככה, אם אתה אשכנזי או מרוקאי או כל הגדרה כלשהי... ברגע שמישהו יתקוף את אשתך או זוגתך גם אם אני לא אגיד... אתה תבוא בסערת רגשות... לא טיפלו בי... לא טיפלו בי ארבעה חודשים...".

המשטרה הגישה במהירות כתבי אישום נגד קדוש, וארבעת חייליו של חברה, אמויאל, שנמלט (הרמן, 2017).

"פה (בית החולים וולפסון) זה לא איכילוב!"

כאילו לא היה אירוע ולא נוצרו לקחים שראוי להטמיעם, וכאילו לא הוגש נגדה כתב אישום בגין הפרשה, וחברה דודו אמויאל הפך לעבריין נמלט, הסתבכה אליה קדוש אחרי שלושה ימים בלבד - ב-12 באוק׳ 2017 - כשהיא סוטרת, לאחר ויכוח, לנהג מונית בן 70, בבית החולים וולפסון. המצלמות מראות כיצד השניים מנהלים עימות קולני במסדרון בית החולים, במהלכו קדוש מאיימת על נהג המונית: "אני אשבור לך את הפנים", ומנסה לסטור לו. נהג המונית איין עליה גם כן, כשאמר לה: "אני אשבור לך את העצמות יא כלבה". הוא ניסה לתפוס אותה, אך לא הצליח (הרמן, 2017).

מעניינת במיוחד תגובתם של מאבטחי בית החולים וולפסון, שאמרו לקדוש לאחר שתקפה את הנהג: "פה זה לא איכילוב"! (הרמן, 2017).

אביה של הדוגמנית כתב פוסט בפרופיל הפייסבוק שלה, שבו סיפר על מחלת בתו בפוסט מרגש שקשה שלא להזדהות עם הסבל שעוברת המשפחה - "אליה סובלת ממחלת סוסק, מחלה נדירה שגורמת לכאבי ראש חזקים":

[בתצלום: פוסט שהעלה אביה של קדוש לדף הפייסבוק שלה, ב- 13/10, ובו הוא מספר בגלוי לב על מחלת ביתו]

[בתמונה: סריקת מוח של אישה בת 19 עם תסמונת סוסק ופגיעה בעורקים זעירים בקורה הרחבית. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Rennebohm RM, Lubow M, Rusin J, Martin L, Grzybowski DM, Susac JO. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.0]

[להרחבה בויקיפדיה על מחלת הסוסק, לחצו כאן]

תם ולא נשלם...

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *