בן כהן: שלוש נשמות לא הספיקו…

[בתמונה: בן כהן ז"ל. מסתבר, שהצגת הביטחון העצמי לא הספיקה... צילום מסך מכתבת הערוץ הראשון]

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

שלוש פעמים היה בן כהן יעד לניסיון חיסול. באחד הניסיונות איבד את רגליו, אבל שרד, כדי למצוא את מותו בודד בביתו, כתוצאה ממנת יתר, ב- 13 בנובמבר 2019...

בן כהן נולד ב־1975 ברמת גן, כיום בשנות הארבעים של חייו. הוא החל את דרכו הפלילית כאיש ביצוע בכנופיית רמת עמידר לצדו של עמיר מולנר. בהמשך, הגיע להיות מס' 2 בארגונו של מולנר (ראו תמונה משמאל למטה) (גינת, 2016) (ויקיפדיה) (איפרגן, 2016)

עד מותו הוא הוגדר כיעד מודיעיני של משטרת ישראל ונחשב לראש ארגון פשע משלו. הוא שווה כמה עשרות מיליוני שקלים, מפעיל כמה עשרות חיילים ועיקר עיסוקו בנדל"ן, בגביית חובות ובהלוואות בשוק האפור. פעילותו מתמקדת בעיקר במרכז הארץ ובשרון (ויקיפדיה) (איפרגן, 2016).

[תמונת עמיר מולנר משמאל: צילום מסך מתוך כתבת התחקיר של ערוץ 2]

כהן היה פרוד ואב לשניים - בן ובת. הוא נהג להפגין את עושרו (דירות פאר, רכב מפואר, מותגים, כסף רב בהישג יד...); היה חובב מסיבות, בילויים ופעולות לטיפוח הגוף, וחובב כדור רגל מושבע. עד מותו הוא גר בדירתו ברחוב בן שפרוט שליד גימנסיה הרצליה בתל אביב. קודם לכן, התגורר בפרויקט היוקרה מגדלי YOO ובמגדלי נאמן בתל אביב. ולפני, במלון הדירות שרתון סיטי טאואר ברמת גן (גורן, 2009) (ויקיפדיה) (איפרגן, 2016).

[להרחבה בנושא עמיר מולנר, לחץ כאן]

[בתצלום: רכב הראנג' רובר שהיה שייך לבן כהן. המקור - משטרת ישראל]

כהן הפגין אלימות בפומבי ונוהג להשפיל יריבים. כך למשל, בתחילת 2009, במפגש אקראי במרכז תל אביב בינו לבין עבריין מוכר, הפכו חילופי דברים לתקיפה חד-צדדית. הוא התנפל על העבריין, הלם בו קשות ואף דרך על ראשו. הנטייה הזו להשפיל תהיה אחת הסיבות להתנקשות בחייו בעתיד (גורן, 2009).

בינואר 2016 ניצל בן כהן בנס מניסיון חיסול: המכונית שבה נסע התפוצצה באזור הבורסה ברמת גן. כהן, נפצע באורח קשה מאוד ורגליו נקטעו. ניתן היה לשמוע את זעקותיו מתוך הרכב כי אינו רוצה לחיות ללא רגליו... למרות זאת, החיים חזקים ומסתגלים לכל דבר... כהן משיך בפעילותו הפלילית, גם ללא רגליים! (איפרגן, 2016).

בריתות וקשרי עבודה יריבויות משמעותיות
האחים הררי, עמיר מולנר, יעקב אמסלם, בן סוטחי ז"ל איתן חייא, ערן חייא, ארגון מוסלי

צמיחה בחסותם של האחים הררי

בן כהן נולד בשכונת רמת עמידר שברמת גן ולמד בבית ספר אורט בעיר, ביחד עם עמיר מולנר. בנערותו, שיחק בקבוצת הנוער של הפועל רמת גן ביחד עם מאמן כדור הרגל, יובל נעים, שהוא חבר נפש של כהן עד היום הזה (זוהר, 2012).

שניים נוספים שעימם גדל, היו מי שעמדו בראש כנופיית רמת עמידר, יוסי הררי, ו-רוני הררי, שפעלו בחסות הפטרון באותם שנים, יעקב אלפרון, ראש משפחת הפשע הראשונה בישראל (ערוץ 10, 2013). הוא היה זה שהכיר את מולנר לאחים הררי (ויקיפדיה) (לוי, 2006). חבר נוסף של כהן ומולנר היה אמיר זכריה,סגנו וממלא מקומו של יוסי הררי, שנרצח במלחמה הבלתי נגמרת עם כנופיית פרדס כץ של חישי חדיף (גורן, 2009). 

[להרחבה על יצחק חישי חדיף ומלחמת הכנופיות, לחצו כאן]

[בתמונה: האחים יוסי (במרכז) ורוני הררי (מימין) בהארכת מעצרם. צילום מסך מסרטון יו-טיוב: 'יעקב אלפרון: הווידאופדיה והערוץ השני Yaakov Alperon']

[להרחבה בנושא יוסי הררי, לחץ כאן] [להרחבה בנושא רוני הררי, לחץ כאן] [להרחבה בנושא יעקב אלפרון, לחץ כאן]

1995: כהן עוזר לעמיר מולנר לסחוט כרטיסי טיסה...

ב-1995, כשמולנר - ובן כהן עוזרו -  היו אנשי הביצוע של כנופיית רמת עמידר (הם היו בני 21 ו- 23) עוד 'קטנים', הם נהגו להתלוות לאמיר זכריה, ממלא מקומו של יוסי הררי שישב אותה עת בבית הסוהר, למשרדו של ברוך שמואל, שותף במשרד נסיעות בתל אביב, ולסחוט כספים באיומים. הם פקדו את משרד הנסיעות עשרות פעמים וסחטו משמואל כסף בסכומים שנעו בין 1,000 ל-10,000 שקל (גורן, 2009). 

בפסח באותה שנה דרש מולנר משמואל לספק לו ולמשפחתו כרטיסי טיסה לטורקיה ללא תשלום, אולם שותפו למשרד של שמואל, בני אילת, סירב לבקשה וגרם עגמת נפש למולנר , שכבר הגיע עם המזוודות לנתב"ג וחזר כלעומת שבא. לאחר מספר ימים הגיעו מולנר וכהן למשרד הנסיעות, הכו נמרצות את אילת, ומולנר אף הואשם כי במהלך התקיפה דקר את אילת בסכין (גורן, 2009).

1999: רצח אלון גלעדי בלוס אנג'לס

בשלב מסוים "אימץ" פליקס אבוטבול (ראו תמונה משמאל) - אביו של אסי אבוטבול, שנרצח בפתח הקזינו שלו בפראג - את כהן והטיל עליו להתנקש בחו"ל בעבריין אלון גלעדי איתו היה מסוכסך (ויקיפדיה) (זוהר, 2000) (גינת, 2016).

[בתמונה משמאל: פליקס אבוטבול. צילום מסך מכתבת ערוץ 2]

גלעדי היה באותן שנים, גלעדי היה עבריין נתנייתי צעיר וכוח עולה בנתניה, אשר היה מקורב למשה הדסאסי אבוטבול נאשם ברציחתו). הוא ריצה כמה שנות מאסר בישראל בגין עבירות של סחיטה, דמי חסות ושוד מזוין, ונחשב לאחד מ'חייליו' של נחמן כהן, מראשי העבריינים בארץ בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת (ויקיפדיה) (זוהר, 2000) (גינת, 2016).

גלעדי היווה איום על האחים פרנסואה ואסי אבוטבול, ואף נהג להתעמר בהם ולהצר את צעדיהם במועדוני ההימורים ובשוק. פליקס, אביהם של השניים, שידע להעריך עבריינים צעירים "אמיצים" דוגמת גלעדי, חיבב אותו מאוד וטיפח אותו למורת רוחם של ילדיו, בדומה לדרך בה נהג בעבריין יורם אלעל, אולם כאשר העימותים של גלעדי עם פרנסואה ואסי הצעירים הפכו לאיום של ממש פליקס החל להגן על שני בניו (זוהר ופרוסמושקין, 2017).

הכתבים הפליליים אמיר זוהר ומיכאל פרוסמושקין (2017) מספרים כי תחילה פנה פליקס לגלעדי בדרכי נועם וביקש ממנו לעבור ללוס אנג'לס עד שיירגעו הרוחות, ושם הוא הפנה אותו לעבריינים נתנייתים שהתגוררו בוואלי ועסקו בפעילות פלילית עניפה - כרטיסי אשראי מזוייפים, גביית חובות וסחר בסמים. גלעדי כיבד את פליקס ונעתר לו. שבעה חודשים לאחר שניצל באפריל 1999 מניסיון התנקשות, עזב את ישראל והשתקע בווילה מרווחת בלוס אנג'לס.

אז, שכר פליקס אבוטבול - שהיה נערץ אז על העבריינים הצעירים בכנופיית רמת עמידר - את שירותיהם של שניים מאנשי הכנופיה, חנן נתן האימתני ובן כהן שהיה אז צעיר מאוד ונחשב לכוח עולה, כדי לחסל את גלעדי בלוס אנג'לס  (זוהר ופרוסמושקין, 2017).

[להרחבה בנושא פליקס אבוטבול, לחץ כאן] [להרחבה בנושא אסי אבוטבול, לחץ כאן]

ב-23 בנובמבר 1999 - עשרה ימים לאחר הגעתו לארצות הברית - נחתו בן כהן וחנן נתן בלוס אנג'לס. השניים היו אמורים להיפגש עם מספר אנשי קשר בתיאום עם פליקס אבוטבול, כדי שהם יקשרו אותם במקריות, לכאורה, עם גלעדי (זוהר ופרוסמושקין, 2017).

המידע על יציאת כהן ונתן ללוס אנג'לס הגיע למשטרת ישראל, אולם מטרת הנסיעה לא הייתה ברורה להם. ההערכה הייתה שהם נוסעים כדי לסגור עסקת סמים גדולה. על כן, דווח הנושא במהירות ל'מחלקה הישראלית' ב-DEA, שאנשיה המתינו לשניים בשדה התעופה במטרה לעקוב אחריהם ולהגיע כך למקור האקסטזי שלהם בלוס אנג'לס (באותם ימים הייתה העיר מוצפת באקסטזי ישראלי, שהופץ באמצעות הרשת של העבריין, עודד טוויטו (זוהר ופרוסמושקין, 2017).

במשך שבוע תמים עקבו בלשי ה-DEA אחרי נתן וכהן, במסעדות, בפאבים, בקניונים, תיעדו אותם נפגשים עם שלל עבריינים ישראלים, כולל עם אלון גלעדי. השניים הצליחו להערים על גלעדי והוא הכניס אותם לביתו. כמה דקות לאחר מכן החלו להכות אותו עד מוות. את גופתו הם גלגלו בשטיח והכניסו לתא מטען של מכוניתו, שאותה נטשו בסמוך לנמל תעופה בלוס אנג'לס (ויקיפדיה) (זוהר, 2000) (גינת, 2016) (זוהר, 2012) (זוהר ופרוסמושקין, 2017).

מספר שעות לאחר מכן, יצאו נתן וכהן מחניון הווילה עם שתי מכוניות שונות, ונסעו עד למלון הולידיי אין הסמוך לשכונת היוקרה בוורלי הילס, בכניסה להוליווד. שם הם השאירו מכונית אחת ועזבו את המקום במכונית השנייה. הבלשים במעקב היו בטוחים שהמכונית הושארה שם כדי לקלוט משלוח אקסטזי, או שהמשלוח כבר בתוכה ויש להמתין ללקוח שיבוא לאסוף אותו. לפיכך, צוות אחד של בלשים נותר בתצפית על הרכב, בעוד צוות בלשים אחר עקב אחרי נתן וכהן שעשו את דרכם לשדה התעופה, נכנסו לטרמינל ועלו על הטיסה הקרובה לישראל (זוהר ופרוסמושקין, 2017).

הבלשים לא מנעו מהם לטוס, ובינתיים ברחבת הולידיי אין נמשכה התצפית של בלשי הרשות למלחמה בסמים (DEA). כעבור יומיים התייאשו הבלשים והזמינו גרר שיעביר את הרכב למגרש חניה מקומי, אבל כאשר אחד העובדים פרץ לרכב כדי לגרור אותו, הוא גילה ברכב את גופתו של גלעדי (זוהר ופרוסמושקין, 2017).

אז, החל מצוד מטורף של ה-DEA אחרי שני הישראלים, שבדרך לא דרך קיבלו בישראל מידע פנימי על כך שבארצות הברית כבר מחפשים אחריהם והשוטרים האמריקנים בדרכם ארצה. אחרי חקירה משותפת של ה-DEA וימ"ר תל אביב, הם נעצרו אחרי ארבעה חודשים, והוגש נגדם כתב אישום על רצח. אולם, השוטרים האמריקאים וויתרו על בקשת ההסגרה וגם לא הסכימו להגיע להעיד בישראל, בין היתר משום שבמשפט היו מתגלים המחדלים שלהם בשבוע המעקב, ובמיוחד הסיום שלו בו הם פספסו את הרצח שבוצע בדירה השכורה של נתן וכהן, ועוד אפשרו להם לטוס לישראל כאשר גופת עבריין ישראלי מוטלת בבגאז' האחורי של רכבם. לכן, בשל קשיים ראייתיים, הם הורשעו בהריגה בלבד. פרשיה זו גרמה לעליית קרנו של כהן בעולם התחתון (ויקיפדיה) (זוהר, 2000) (גינת, 2016) (זוהר, 2012) (זוהר ופרוסמושקין, 2017).

[הפרשה מתוארת בפרוטרוט אצל אמיר זוהר באתרו 'פוסטה'. לחצו כאן]

[לכתבה המלאה ב'פוסטה' לחצו כאן]

המשולש הרומנטי והגיס לעתיד...

כשחזר בן כהן מארצות הברית, התחבר בקשרים רומנטיים עם גרושתו של עבריין בכיר אחר, איתן חייא, בשם האבא...

[בתמונה משמאל: איתן חייא. צילום מסך מכתבת ערוץ 10]

... רק שהאבא הייתה במקביל בקשר גם עם גיסו לעתיד של בן כהן, איציק כהן.

כתבי הפלילים אמיר זוהר ומיכאל פרוסמושקין מאתר פוסטה כתבו על כך, כי "הסיפור הצית אנרגיות שליליות חסרות מעצורים", שכמעט והביאו לחיסולו של איציק כהן במספר מקרי התנקשות... (זוהר ופרוסמושקין, 2019).

לימים, התחבר איציק כהן לאחותו של בן כהן ונישא לה, וכך הפכו השניים - בן ואיציק - לשותפים במלחמה מול איתן חייא, כשהם מנצלים את העובדה שבנו, ערן, היה בכלא, ולוחצים אותו ככל שיכלו. נקמתה של משפחת חייא באה אחרי שערן השתחרר, ובמהלך הנקמה הזו נפרד בן כהן מרגליו (ראו בהמשך) (זוהר ופרוסמושקין, 2019).

2009: השלכת רימונים למועדון ה"זיזיטריפו" 

בתחילת 2009 נעצר כהן בחשד למעורבות בזריקת רימון רסס לעבר מועדון ה"זיזיטריפו" ברחוב קרליבך בת"א, לאחר שהסתכסך עם בעלי המקום. אבל, לאחר מספר ימים הוא שוחרר מחוסר ראיות (גורן, 2009).

2009: השלכת הרימונים על סוכנות סובארו

בשנת 2009, נעצר בן כהן בחשד שהשליך רימון רסס ורימון הלם לעבר סוכנות סובארו שאת בעליה סחט. הוא עשה זאת בצהרי היום, בשעה שהאזור היה עמוס בבני אדם. אולם איש לא נפגע. כשבועיים לאחר מכן, הודות למצלמות האבטחה נעצרו שני תושבי שכונת פרדס כץ בבני ברק שהפלילו את כהן כמזמין האירוע (ויקיפדיה) (גינת, 2016)

חקירת המשטרה העלתה כי אחיו של בעלי יבואנית סובארו לישראל, לווה כסף בשוק האפור ולא עמד בתשלום האחרון של החוב, שנאמד בכמה מאות אלפי שקלים. כהן, היה ערב להלוואה ולכן החליט לפעול להשבת הכסף. אולם למרות כתב האישום החמור שהוגש נגדו בפרשה זו, הוא הורשע בהסדר טיעון בעבירה של החזקת נשק ונגזרו עליו שנתיים מאסר וקנס כספי בסך מאה אלף שקלים (ויקיפדיה) (גינת, 2016). 

[לכתבה המלאה לחצו כאן]

2011: פרשת מרגלית צנעני

ב-16 באוגוסט 2011, נעצרו מרגלית צנעני ובנה אסף למשך שבועיים וחצי, בחשד שניסו להיעזר בעבריין מיכאל חזן כדי לגבות כספים מאמרגנהּ לשעבר אסף אטדגי.

[להרחבה בנושא פרשת מרגלית צנעני והקשר בין הזמר המזרחי לפשע המאורגן, לחצו כאן]

כהן הסתבך בשולי הפרשה: בחתונה, כשהיה שתוי, תועד במצלמת החתונה מטריד את אטדגי, מניח עליו יד ומאיים עליו בצורה סמויה, כשהוא מבהיר לו את עמדתו בפרשה, בעד מרגלית צנעני. כך, בגלל צלם חרוץ וקצת אלכוהול, כמעט ונסחף לעימות שכמעט סיבך אותו בתיק של הטרדת עדים (זוהר, 2013) (ויקיפדיה):

  • בן כהן מחזיק בכוסית משקה על רחבת הריקודים, כשהוא קולט לפתע את אטדגי.
  • כהן פונה לאטדגי ושואל אותו, "אתה אטדגי, אה?".
  • כשאטדגי אישר, כרך כהן סביב כתפיו את זרועו, "בוא רגע, בוא", הוא אמר לו והוביל אותו למעגל קטן ברחבת הריקודים. "הנה החבר של מרגול", אמר כהן לחבורה שפרצה בצחוק מתגלגל, ומיד פנה לאטדגי, "מסכנה, החיים שלה נהרסו, הכל טוב איתך?".
  • אטדגי השיב: "בעזרת השם, הכל בסדר".
  • כהן אחז בצווארו של אטדגי, דפק בו מבט חודר וכאילו ביקש לוודא שוב, "הכל טוב איתך?".
  • אטדגי הנהן, "בעזרת השם, ובישועתו".
  • כהן שחרר את צווארו, לחץ את ידו בסוג של חיבה אבל זקר מיד אצבע מאיימת, "אנחנו אוהבים אותה, אתה יודע...".
  • חבר של כהן מיהר למשוך אותו כדי שלא יסתבך, ואז אטדגי השיב, "גם אני אוהב, אותך ואותה".
  • כהן: "אותי אל תאהב, תאהב אותה".
  • אטדגי: "אני אוהב אותה כמו אמא שלי".

זוהר (2012) מציין כי בעקבות השידור כהן זומן לחקירה במשרדי היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ), שם קיבלו בהבנה את ההסבר שלו על כך שאין לו קשר לאטדגי ולצנעני, הסבר שנשמע הגיוני דווקא לאור הספונטניות של הסצנה.

2011: פרשת יובל נעים

כזכור, מאמן כדור הרגל, יובל נעים (ראו התמונה משמאל) הינו חבר נפש מילדות של בן כהן, מהימים בהם שיחקו שניהם כדור רגל בקבוצת הנוער של הפועל רמת גן (זוהר, 2012).

[בתמונה משמאל: יובל נעים. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Little Savage, והיא נחלת הכלל]

ביוני 2011 כאשר המאמן יובל נעים פוטר מקבוצת הכדורגל הפועל פתח תקווה, החליט כהן לעזור לחבר. הוא הופיע לפגישה של נעים עם בעלי הקבוצה גל חצור (ויקיפדיה). אמנם הקפיד לא לדבר כל המפגש, אולם, לא היה ספק בנוגע למסר שהעביר.

חצור החליט לא לפחד ולהתלונן במשטרה, שאוים על ידי כהן. עקב כך, נעצרו כהן ונעים בחשד לסחיטה באיומים (ויקיפדיה).

מאוחר יותר טען חצור שבן כהן לא יכול היה לסחוט אותו רגשית, מכיוון שהוא חבר מילדות. הוא גם הדגיש, שכהן לא פצה פיו כל זמן הפגישה (ויקיפדיה).

2013: סחיטה

בשנת 2013 נעצר כהן ונטען נגדו כי במסגרת פעילות לגביית חובות הוא סחט איש עסקים שמסר לכאורה עדות מפלילה נגד איש סחר במטבע זר, רועי חיון. המדינה טענה כי כהן ואחרים ביצעו עבירות של סחיטה והלבנת הון. מכונית הריינג' רובר ספורט היוקרתית שלו חולטה וכך גם חשבונות הבנק שלו. אולם התיק לא הבשיל לכתב אישום ובית המשפט הורה לשחרר לידי כהן את כל מה שחולט (ויקיפדיה).

[לכתבה המלאה ב'פוסטה', לחצו כאן]

2014: החזקת סמים

באפריל 2014 רכש בן כהן בטבריה חמש מנות קוקאין תמורת 1,800 שקלים, צרך אחת, ונהג תחת השפעת הסם לכיוון תל אביב, בלי להבחין שהיה תחת מעקב משטרתי. בצומת גבעת אבני חסמו אותו מספר ניידות של ימ"ר צפון ובלשים, אילצו אותו לעצור את הרכב ודרשו שיפתח את דלתותיו. כהן ניסה להימלט, נגח ברכבו בניידת וכמעט דרס שוטר. השוטרים נאלצו לנפץ את שמשותיו. כהן נעצר והוגש נגדו כתב אישום. הוא הודה במסגרת הסדר טיעון בהחזקת סמים והכשלת שוטרים ונשלח למספר חודשי מאסר (פרוסמושקין, 2014) (ויקיפדיה).

2016: נקמת משפחת חייא - בן כהן נפרד מרגליו...

בינואר 2016 יצא בן כהן מלווה במאבטח מביתו שבמגדלי יו בתל אביב. כאשר הגיע לפינת הרחובות שפע טל וערבי נחל בגבול תל אביב-גבעתיים, התפוצץ הרכב כתוצאה ממטען רב-עוצמה שהוצמד אליו. בעקבות הפיצוץ נפצעו כהן ומאבטחו, באורח קשה, ברגליהם. שתי רגליו של כהן נקטעו (גינת, 2016) (ויקיפדיה):

[בתמונה: שרידי רכבו של בן כהן דקות אחרי הפיצוץ. צילום מסך מכתבת הערוץ הראשון]

נוסף לרצונה של משפחת חייא בנקמה, הרקע לפיצוץ קשור גם בבוררות עסקית שמקורה בבעל חברה למוצרי חשמל שפשט את הרגל כשנתיים לפני הפיצוץ והשאיר אחריו חובות גדולים. שתי קבוצות עבריינים נפגשו לבוררות באחד מבתי הקפה בכיכר המדינה, במהלך המפגש איבד כהן את סבלנותו והכה ופצע עבריין בכיר אחד שאף אושפז בעקבות המקרה כהן נחקר באזהרה במשטרה בעקבות האירוע. לפני ניסיון החיסול הזהירה המשטרה את כהן מספר פעמים שחייו בסכנה וכי על ראשו יש חוזה (ויקיפדיה).

כתב הפלילים בוקי נאה התראיין בנושא הרצח, ונקב בשמו שאל איתן חייא כמבצע: "... יש הערכות בעולם התחתון ובמשטרה מי עשה את זה. השם שלו מוכר וגם פורסמו הערכות שהבן של איתן חייא הוא זה שעשה את זה, שאחראי לרגליים של בן כהן. זה פורסם. אני אומר מה שפורסם. אני לא ממציא. בן כהן אמר בתוכנית של גלעד שלמור וברהנו טגניה שאלוהים ישלם לו והוא מאחל למשטרה שלא תגיע לפני אלוהים. זה פירוש של הקם להרגך – השכם להרגו. כנראה שיש לו יחסים מאד טובים עם אלוהים, כי אם אלוהים לא היה חבר שלו אז הוא היה מת בפיצוץ ההוא שהיה בכניסה לגבעתיים, כולנו ראינו את הסרטים על הדבר הזה..." (אפ אם 103, 2017).

לאחר שנקטעו שתי רגליו בפיצוץ מכוניתו רכש כהן רגליים תותבות מארצות הברית בסכום של שני מיליון שקלים (ויקיפדיה); ובמבצע רפואי ושיקומי מהיר יחסית ומוצלח מאוד, שהושקעו בו סכומי עתק, הורכבו לו שתי פרוטזות. הואחזר ללכת עליהן ובעין בלתי מזוינת היה קשה להבחין שהוא קטוע רגליים (זוהר ופרוסמושקין, 2019). אבל, בן כהן כבר היה מת מבפנים...

כתבי הפלילים אמיר זוהר ומיכאל פרוסמושקין מאתר פוסטה כתבו כי מאז הפציעה התקשה כהן להתאושש מהבחינה הרגשית, נקלע לדיכאונות ולמצבי רוח קשים והגביר את השימוש בקוקאין ואלכוהול. שעון חייו כבר תקתק לאחור...

מעשה מגונה במטופלת

בשבוע בו אמור היה להשתחרר מבית החולים תל השומר ערך כהן מסיבת שחרור אשר במהלכה נשמעו קולות ירי בחצר בית החולים, ובמהלכה השתכר עם חבריו. כמו כן עלה יחד עם מאבטחו לחדרה של מטופלת במחלקה האורתופדית גירש את שאר המטופלים, כלא אותה שם וניסה לנשקה. זאת, בזמן שמאבטחו עמד בחוץ ומנע מאנשים להיכנס. המטופלת סירבה להגיש תלונה במשטרה נגד כהן עקב פחדה ממנו, על מעשה זה הורשע בעסקת טיעון בביצוע מעשה מגונה למרות שקרבן העבירה סירבה להתלונן או לתת עדות (ויקיפדיה).

2017: כתב אישון על הלבנת הון

ביולי 2017 הוגש נגד בן כהן כתב אישום בגין הלבנת הון ופעילות בשוק האפור (אפ אם 103, 2017).

2017: כדור אזהרה?

ב- 9 ביולי 2017 נורה כדור אקדח לעבר הקומה הרביעית של מגדלי נאמן בתל אביב. בבניין זה מתגורר בן כהן (וגם גורמים פליליים נוספים). המשטרה הצביעה על בן כהן כנשוא האזהרה. העיתונאי, בוקי נאה סבר דווקא שכהן לא היה הכתובת:

"אחרי שתיים-שלוש-ארבע שיחות הבוקר, אני מעריך שלא רצו לפגוע בבן כהן. הוא טוען שבבניין הזה, שבו הוא גר (מגדלי נאמן), גרים עוד כמה אנשים לא קונבנציונליים, כך הוא קורא לזה. קוראים לזה בעברית לא נורמטיביים. יש שם כל מיני אנשים מוכרים למשטרה שלפני שהם מוכרים למשטרה הם מוכרים לעולם העסקים שמרמים ועושים עסקים ומבטיחים סחורות ולא נותנים. זה מה שנקרא רמת אביב החדשה לגמרי, שם גרים אנשים נוספים שיכול להיות שהרגיזו נורא מישהו ושלחו מישהו לירות לבניין שלהם, אולי הם גרים בקומה הרביעית, אולי גרים בקומה אחרת, כי אם אקדח מכוון לקומה רביעית, זה לא בדיוק פוגע... זה לא הטיפוס שמישהו יירה על הבניין שלו כדור אחד ויפגע בקומה רביעית בחלון בשביל לאיים עליו בסדר? יש איומים אחרים, הוא כבר אוים. הוא אישית, ואני רואה לפי נימת הקול שלו שבטוח שזה לא היה קשור אליו"  (אפ אם 103, 2017).

2018: ירי על הרכב בכיכר המדינה

בבוקר ה- 19 באוגוסט 2018, ירה מחסל רכוב על קטנוע על רכב שבו היה אמור בן כהן להיות. לאחר שני ניסיונות חיסול, בן כהן זהיר מאוד. הוא מקפיד להחליף כלי רכב כל העת ויש קושי מהותי להטמין מטען ברכבו, כמו זה שקטע את רגליו. לכן, ניסיונות החיסול מתמקדים בירי לתוך הרכבים שבהם הוא אמור להימצא.

במהלך הסריקות הצליחו השוטרים לאתר את הרכב שניזוק מהקליעים בחניון בעיר ושלושה חשודים עוכבו לחקירה...

תם (בינתיים) ולא נשלם!

[למאמרו של גלעד שלמור במאקו, לחצו כאן]

נובמבר 2019: הסוף

עצוב למות לבד... ב- 13 בנובמבר 2019 דווחו אמיר זוהר ומיכאל פרוסמושקין ב'פוסטה', כי לאחר מספר ימים שבני משפחתו של בן כהן לא הצליחו להשיגו, הם הזעיקו כוחות כיבוי ומשטרה שפרצו אל תוך הדירה ומצאו את גופתו. הוא מת, סביר להניח, כתוצאה ממנת יתר, אחרי ששקע בעת האחרונה בדיכאון עמוק, והגביר מאוד את צריכת הקוקאין והאלכוהול (זוהר ופרוסמושקין, 2019).

זוהר ופרוסמושקין מספרים כך: "בתקופה האחרונה בן כהן היה בדיכאון עמוק לנוכח התהדקות המצוד אחריו מהכיוון של יריביו, ומנגד קריסתם בזה אחר זה של גורמים בקואליציה שלו, עם דגש על חבריו הקרובים יענקל'ה אמסלם שנעצר בתיק סמים גדול ובן סוטחי שנרצח במקסיקו. כהן היה מצוי בקרב איתנים נגד איתן חייא ובנו ערן חייא, ובגלל הסכסוך הזה הוא נקלע ליריבות גם עם ארגון מוסלי שחייא הוא בן בריתם." (זוהר ופרוסמושקין, 2019).

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

מקורות והעשרה

4 thoughts on “בן כהן: שלוש נשמות לא הספיקו…

  1. עיזרו לי להציל את חיי פגעו בי באמצעות חומרימ כימיימ חייבת טיפול 0543680684

  2. זה עצוב מאוד אישה בת 50 סופר יפיפיה ניהלתי קשר עמ מישהו מהעולמ הזה עיזרו לי להציל את חיי הוא פגע בי באמצעות חומרימ כימיימ 0543680684 חייבת טיפול לפני שאמות עיזרו לי יש לי ילדה קטנה ממנו שגמ אותה רוצה להרוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *