פנחס יחזקאלי: יניב (ניבי) זגורי – לנהל ארגון פשיעה מהכלא

[בתמונה: יניב זגורי, בתמונה משפחתית. אתר ספורט סיני העלה תמונה בו נראית משפחה ישראלית כשהיא מעודדת את הכדורגלן ערן זהבי במשחקו במדי קבוצת הכדורגל גוואנגז'ו במדינה. בתמונה נראה ניבי זגורי עם משפחתו ביציע]

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

לא לעולם חוסן... משך שנים ניהל יניב (ניבי) זגורי - בשנות הארבעים לחייו -  בהרמוניה יחסית עם אחיו, חגי זגורי שתי שלוחות נפרדות של ארגון פשיעה משותף, הפועל באזור באר שבע והנגב. בשנה האחרונה דומה שהמשחק נגמר...

בעשור האחרון ברח זגורי מישראל והשתקע בסין, עד שגורש ממנה לישראל בעקבות חקירת רצח טל קורקוס (ראו בהמשך).

בדצמבר 2017 החל משפטו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ביחד עם ראש ארגון הפשע הצפוני, מיכאל מור (ראו תמונה משמאל למטה), בין היתר, באשמת רצח טל קורקוס..

במאי 2018, נוספה לאשמה הזו גם אשמה ברצח נוסף, מזוויע הרבה יותר: רצח גרושתו של טל, דבורה, שהייתה כוח מניע משמעותי בהחלטתו של  קורקוס 'לחצות את הקווים' ולהעיד נגד זגורי.

יניב מקורב מאוד לעבריין שלום דומרני, שגם הוא מרצה כיום שש שנות מאסר. הם מתמחים בעיקר בתחום ההימורים הלא חוקיים ובמתן הלוואות למהמרים על ספינות נופש, בגביית דמי חסות, בהלוואות בשוק האפור ובניכיון צ'קים (איפרגן, 2010). לפי הערכות, מדובר בארגון שמגלגל עשרות מיליוני שקלים בשנה. הון משפחת זגורי נאמד בכ- 40 מיליון ש"ח, והוא מעסיק כ- 30 'חיילים' (איפרגן, 2016).

[מקור תמונתו של מיכאל מור משמאל: פייסבוק]

יניב נכנס לעניינים והשתלט על עסקי המשפחה בתקופה הארוכה שבה אחיו חגי שהה בכלא, עד 2006 (איפרגן, 2010ב').

מה שמאפיין אותו הוא התעוזה והיעדר הקווים האדומים שבפעילותו: זריקת רימון לבית עיתונאי, הנחת מטען ליד דלתו של קצין שב"ס, הצתה של משרדי עורכי דין, ועוד. סגנו, שבגד בו והעיד נגדו העיד עליו "ניבי לא משאיר בחיים את מי שיודע עליו. כל מי שהיה בסביבה שלו נעלם..." (איפרגן, 2013).

[לסקירה רחבה בנושא שלום דומרני, לחצו כאן]

יניב נשוי באושר ובהרמוניה למיכל זגורי, (ראו תמונות למעלה ולמטה) וביחד הביאו שלוש בנות. מיכל היא אישה מוחצנת, צבעונית ודומיננטית מאוד בחייו ובעסקיו של יניב. יש לה עסק למתנות לבית בבאר שבע, והיא לומדת משפטים. המשטרה זוקפת לזכותה את העובדה שהארגון המשיך לתפקד בתקופות שבהם שהו שני האחים זגורי בכלא (ראו בהמשך).

[בתמונה: מיכל ויניב זגורי. צילום מסך מתוך כתבת חדשות וואללה. צילום: יהודה לחיאני]

בריתות וקשרי עבודה יריבויות משמעותיות
חגי זגורי (אחיו ומהווה שלוחה נפרדת של אותה משפחה), שלום דומרני, מיכאל מור, שמואל הרוש איציק אברג'יל

משך כעשור היה זגורי יעד מספר 1 של מרחב הנגב של המשטרה, עד שנכלא ב-2009 לשבע שנים כתוצאה מבגידת עוזרו הקרוב, טל קורקוס, שהפך לעד מדינה. לאחר שחרורו ב- 2016 עזב את הארץ לתקופה ארוכה, בין היתר בשל החשש מנקמתו של קורקוס, על רציחת אשתו, דבורה, לעיני ילדיה, במרץ 2016. לאחר שקורקוס חוסל ביוני 2017 - וסכנת הנקמה פגה - נפתחה בפניו הדרך לחזור...

יניב הוא, כאמור, אחיו של העבריין, חגי זגורי - הגדול ממנו בשנתיים; ראה בתמונה משמאל - שהקים את משפחת הפשע הזו (איפרגן, 2010), עד שנעצר בעצמו ונשלח ב- 2010 ל- 15 שנות מאסר בגין ניסיון לרצח והלבנת כספים.

[בתמונה משמאל: חגי זגורי. המקור: משטרת המחוז הדרומי]

האחים שונים מאוד זה מזה, וגם משלימים זה את זה: "ניבי תמיד פעל מהמוח. חגי מהבטן. ניבי תמיד היה מתוחכם, חשב על כל מהלך כמה פעמים, חגי היה יותר אימפולסיבי. אלים", ציטט איפרגן (2013) קצין מודיעין במשטרה: "כמעט אף פעם לא היה שיתוף פעולה ביניהם". למרות זאת, קיים סוג של הרמוניה והשלמה ביניהם, שמאפשר את שרידותה של משפחת הפשע זגורי, לאורך שנים.

[לסקירה רחבה בנושא חגי זגורי, לחצו כאן]

ילדות בבאר שבע

איפרגן (2013) מתאר את יניב זגורי "כילד הוא היה תמיד אחד שהוביל, מנהיג. אחד שהולכים אחריו". הוא יצר סביבו חבורה של נערים שהיו מצייתים לו. מעבר לתחום הפלילי, התבלט מאוד בכשרון שלו לכדור-רגל.

כשהיה בן שנתיים נפרדו הוריהם. הילדים גדלו אצל הסבתא והדודה שלהם, ודווקא חגי התבלט כדומיננטי: "ניבי הקטן היה ילד מצוין, הלך לבית כנסת והתנדב לסדר כיסאות שם", סיפר האב יוסף בראיון ליגאל סרנה בידיעות אחרונות לפני כמה שנים, "חגי היה אחר לגמרי, אם מישהו היה לוקח לו משהו, הוא היה מתפוצץ עליו. ילד קשה, מפחיד" (איפרגן, 2013).

האב תלה את נטייתם של האחים לפלילים דווקא באהבת הכסף: "לולא ניבי וחגי אהבו כסף, הם לא היו מגיעים לפשע"... (איפרגן, 2013).

כשניבי פגש את מיכל דבש

באמצע שנות העשרים לחייו יניב זגורי הכיר את מיכל דבש, שהוכתרה בזמנו כמלכת היופי של המקומון 'שבע'.

מיכל היא בתו של שחקן הכדורגל האגדי של הפועל באר שבע, עופר אליהו. אליהו (ראו תמונה משמאל, על שער כתב העת 'פנדל') שיחק בעמדת קשר אחורי בהפועל באר שבע. לאחר הפרישה, התחיל בקריירת אימון, והדריך מספר מועדונים בכירים בארץ ביניהם בית"ר ירושלים, הפועל תל אביב והפועל באר שבע (איפרגן, 2013).

הנישואין הללו הצליחו מעבר למשוער. שוררים אהבה רבה, קירבה ואמון רב בין בני הזוג (איפרגן, 2013).

על צווארה נוהגת מיכל לענוד שרשרת זהב משובצת ביהלומים, שמאייתים באנגלית את השם "ניבי" (ראו בתמונה למטה).

המשפחה מתגוררת בווילה מפוארת בשכונת נאות לון בבאר שבע, הסמוך לביתו של האח, חגי (איפרגן, 2013).

[בתמונה: מיכל דבש-זגורי. מקור התמונה: פייסבוק]

צמיחה 'מתחת לרדאר'

[בתמונה: יניב זגורי. צילום מסך מתוך כתבת חדשות וואללה. צילום: יהודה לחיאני]

במהלך השנים אסף יניב זגורי סביבו חבורה של כעשרים חיילים נאמנים. הוא צמח 'מתחת לרדאר' המשטרתי, כשהוא מנצל את העובדה שאחיו חגי 'מושך אש' ושהמודיעין המשטרתי ממוקד באופן מוחלט בסכסוך שבין ארגונו של חגי לארגון מתחרה שצמח מתוך המודיעין המשטרתי ממש: העבריין בני מורדו - שהיה רכז מודיעין במשטרת באר שבע, ו'חצה את הקווים' - ושותפו, אורן אלקיים.

בחסות המהומה שיצר אחיו, השתלט יניב זגורי השתלט בשקט על עסקי ההימורים בעיר (אנשיו ניהלו עשרות בתי הימורים עם מכונות מזל), והתפרנס מהלוואות בשוק האפור, דמי חסות מבעלי עסקים וניכיון צ'קים ומדי פעם גם שימש כבורר.

[בתמונה משמאל: יניב זגורי. צילום מסך מתוך כתבת חדשות וואללה. צילום: יהודה לחיאני]

1999: ארמנד סנקר עושה טעות

ארמנד סנקר היה אחיו הבכור של העבריין ירון סנקרהוא סחר בסמים והתמכר להרואין בעצמו. את יניב זגורי הכיר בכלא אשל. הם 'לא היו חברים' בלשון המעטה, וארמנד אף תקף את זגורי בכלא. שם, הוא נורה מטווח אפס. גופתו הושלכה לקרקעית האגם, קשורה בחבלים ובאבנים גדולות (איפרגן, 2015) (איפרגן, 2010ב')

2000: כשזגורי פגש את קורקוס...

 יניב זגורי פגש לראשונה את טל קורקוס - עד המדינה שהביא לכליאתו במשך שבע שנים - בתחילת המילניום, כאשר דקר את אחיו של זגורישרון, כי הפליל אותו במשטרה. זגורי הזמין את קורקוס לפגישה בבית קפה כדי לשמוע את הסיבות לדקירה ובסיומה אף נזף באחיו. מה שחיבר ביניהם היה קוד השתיקה: ההבנה ההדדית בין עבריינים, שאין שום תנאי או מצב המצדיקים הלשנה לרשויות האכיפה (יגנה ואשכנזי, 2016) (בוקר, 2016) (דיין וטוקטלי, 2009).

[בתמונה: טל קורקוס. צילום מסך מכתבת ערוץ 10]

[לסקירה רחבה בנושא טל קורקוס, לחצו כאן]

2006: זכאי ומקבל פיצויים מהמשטרה

ב-2006 חוקרי ימ"ר נגב עצרו את זגורי בחשד לניסיון לשידול קטינה בת 17 לשימוש בסמים. זה היה המעצר הראשון הרציני של זגורי. הוא הכחיש את החשדות, והוגש נגדו כתב אישום (זגורי, 2017).

בגלל תקלות משמעותיות בתיק שנבנה נגד זגורי הוא זוכה. כך למשל, סיפרה הנערה בעדותה שהבריכה בביתו של זגורי הייתה בצורת לב, כשבפועל בכלל הייתה מלבנית. לאחר ארבעה חודשי מעצר זגורי שוחרר והגיש באמצעות עו"ד איתי יצחק תביעה נגד המשטרה על מעצר שווא. בית המשפט פסק לו פיצוי של 84 אלף שקל (זגורי, 2017).

2007: חיסול מוחמד אבו גליון ועטווה אבו סעלוק

מוחמד אבו גליון ועטווה אבו סעלוק היו עבריינים בדואים, שירו על ביתו של זגורי,לאות אזהרה, על רקע סכסוך שניהלו מולו. כמה חודשים לאחר מכן חוסלו שניהם בירי, על ידי אדם איטל (איפרגן, 2017). הוא נלכד, נשפט ונדון לעונש מאסר עולם כפול, ול- 120 אלף שקלים פיצוי למשפחות הקרבנות. המשטרה לא הצליחה להוכיח שלזגורי היה קשר לרצח הכפול (שני, 2012).

על פי מידעים משטרתיים, כשנודע באפריל 2007, על עסקת נשק שנרקמה בין איטל לשני הבדואים. הוצעו לו מאות אלפי שקלים תמורת רציחתם. משהסכים - קבע איטל נקודת מפגש עם שני הבדואים ביציאה הצפון-מערבית מבאר שבע, שם ירה בהם למוות בעודם נמצאים במכוניתם (שני, 2012) (טטרו, 2017).

2007: הברית עם שלום דומרני

משפחת הפשע של זגורי עברה 'קפיצת המדרגה' משמעותית, בזכות ברית שנוצרה בין המשפחה לעבריין שלום דומרני - שהיה אז בשיא עוצמתו - נגד משפחת הפשע של איציק אברג'ל, שאיימה להשתלט על הטריטוריות שלהם. אחד הביטויים של הברית הזו על פי איפרגן (2017), יוזם הברית היה האח, יניב זגורי.

אחד הביטויים לברית הזו היה פעולה ישירה נגד האיש של אברג'ל בדרום, אלי אוזן (ראו בהמשך).

[לסקירה רחבה בנושא שלום דומרני, לחצו כאן]

2008: טל קורקוס - עד מדינה

לאחר חתימת ההסכם, הגישה פרקליטות מחוז הדרום כתב אישום נגד זגורי, אשר ייחס לו ולחייליו שלוש עבירות עיקריות (איפרגן, 2009) (אלי, 2015) (איפרגן, 2017):

  • הצתת משרדו של עו"ד איתי יצחק. החשד היה שיצחק התעקש לקבל מזגורי שכר טרחה על ייצוגו בתיק
  • הצתת פיצוציית "בונבון", כי הבעלים, אלישע סבח היה מסוכסך עם אנשי זגורי.
  • הנחת רימון רסס מתחת לביתו של קצין המודיעין בכלא אוהלי קידר, אמיל צאלח, שלפי המידע המודיעיני, התנכל ל'חייליו' של זגורי בכלא;
  • קשירת קשר לביצוע רצח, על ששלח את העבריין האשקלוני המנוח יוסי בוחבוט (ראו בתמונה משמאל), לפגוע באמצעות רימון רסס בארצי חלפון, עיתונאי קול נגב, כנקמה על דברים שכתב על זגורי. כלבתו נהרגה. חלפון אגב טוען, שאחרי חיסול קורקוס, הוא הבא בתור לחיסול...

[בתמונה: העבריין יוסי בוחבוט ז"ל. המקור: אתר אשקלונים]

בספטמבר 2008 החל המשפט. מגובה בעדות עד המדינה, ביקשה המשטרה מבית המשפט לייחס לזגורי חברות בארגון פשיעה. בבית המשפט העיד קורקוס שהיה מעורב בכל הפרטים וידע על כל המהלכים. הוא אף חשף כי קיבל הוראות ישירות מזגורי לפגיעה במי שסומן בעיניו כאויב והתבקש להזהיר אותם באמצעות ירי וכן להניח רימונים בביתו של כתב הפלילים, ארצי חלפון (יגנה ואשכנזי, 2016).

אבל ב- 2009, התיק קרס חלקית בבית המשפט. זגורי זוכה מהאישום החמור ביותר של ניהול ארגון פשע והורשע רק בעבירות של סחיטה באיומים, עבירות נשק, קשירת קשר לביצוע פשע והשחתת רכוש. השופטים קבעו כי לא היה ניתן להוכיח שמדובר בארגון פשע המאופיין בהתנהלות כלכלית ובהיררכיה ברורה וגזרו על זגורי שבע שנות מאסר בלבד (יגנה ואשכנזי, 2016).

2009: רצח אלי אוזן

אלי אוזן (43 באותה עת; ראה בתמונה למטה), היה שחקן עבר בקבוצת הפועל באר שבע, ואף שיחק במדי נבחרת ישראל. אוזן היה נשוי לאחותם של האחים זגורי (איפרגן, 2010ב').

[בתמונה: אלי אוזן בימים טובים... עומד בשורה האמצעית, שני משמאל (מסומן בעיגול שחור). מקור התמונה: האתר של אריה רפפורט 'ההיסטוריון']

לאחר שפרש מכדור-רגל, החל אוזן לשמש כמלווה בשוק האפור ושימש, על פי החשד, כראש השלוחה בנגב של ראש ארגון הפשע איציק אברג'יל, שבחסותם פעלה משפחת הפשע של שלום דומרני, וגם זו של זגורי. הוא היה האיש של אברג'יל בתחום ההימורים בבאר שבע. אוזן ואברג'ל היו נפגשים בבתי קפה יוקרתיים בעיר כששומרי ראש מקיפים אותם מכל הכיוונים (איפרגן, 2009).

כאשר פרש ארגון דומרני - פטרונו של ארגון זגורי - מחסות משפחת אברג'יל, הוא הפך למתחרה על הטריטוריה של ארגון זגורי; וכאשר התגרש אוזן מאחותם, הפך הסכסוך בין האחים זגורי לאוזן לעובדה מוגמרת.

[לסקירה על יצחק אברג'יל לחצו כאן]

במהלך נובמבר 2009 ניסה מאמן כדורגל ידוע בנגב לערוך סולחה בין אוזן לחגי זגורי. השניים נפגשו במקומות ציבוריים ופרטיים, אך ניסיונות הסולחה כשלו. ב-23 בנובמבר, סמוך לחצות, חוסל אוזן על ידי רוצח שכיר. המשטרה טענה כי הוא נהג בשדרות נווה אשכול שבשכונת רמות בבאר שבע. סמוך לשעה 23:50 הכניס למכוניתו אדם שהכיר, פרץ ביניהם ויכוח והוא, על פי החשד, ירה באוזן כדור אחד בצוואר (איפרגן, 2009)  (איפרגן, 2010ב').

2011: אבא של טל קורקוס על הכוונת...

מידע על הנקמות המתוכננות מצדו של זגורי סיפק עד מדינה אחר שגויס נגד המשפחה, יניב בובליל (ראו תמונה משמאל) שימש על פי החשד כיד ימינו ואיש הכספים בארגונו של חגי זגורי.

[בתמונה משמאל: יניב בובליל. המקור: משטרת המחוז הדרומי]

בובליל סיפר בעדותו כיצד הורה יניב זגורי, אחיו של חגי - שבאותה עת כבר ריצה 3 חודשים מתוך 7 השנים בכלא שהושתו עליו - על רציחתו של אביו של טל קורקוס (ינגה, 2011):

"אני יודע על הכוונה לרצוח את אבא של טל קורקוס , כנקמה על עדות שמסר לפני מספר ימים... התקשר אלי חגי זגורי, (שבהיעדרו של אחיו מנהל את עסקי המשפחה, פ"י) וביקש ממני שאני אבוא אליו דחוף הביתה. כשהגעתי אליו, הוא סיפר לי שיש כוונה לרצוח את אבא של טל קורקוס, שיניב אח שלו, אמר לאחד מאנשיו . חגי אמר לי שהוא ניסה למנוע את זה כי זה לא טוב שזה יקרה כרגע - זה יעשה בלגן גדול ברחוב, וגם ככה הוא אמר שמחפשים אותו בלי סוף". בובליל נשאל לדעתו והשיב לו ש"זה טיפשי, לא הגיוני, ויקבור את כולנו בבית המשפט" (ינגה, 2011).

בובליל סיפר שחגי כעס מאוד: "יש לו 7 שנים מה בוער לו לעשות את זה עכשיו?... אתה מבין את המשמעות הזו שמסתירים ממני? אם מחר יחליטו להוריד אותך ואני לא אהיה מעודכן? הוא רוצה לסבך את כולנו. הוא קיבל 7 שנים בכלא שישב כמו גבר..." לבסוף, הנחיית הרצח טורפדה, אך הנקמה רק נדחתה (ינגה, 2011).

2012: מיכל זגורי מנהלת משפט

במאי 2012, טען אחד מעדי המדינה שגויס נגד יניב ואחיו חגי זגורי, יניב בובליל, כי אוים על ידי מיכל זגורי (עדות זו סייעה לשליחתו של יניב זגורי ל-7 שנות מאסר, ושל חגי זגורי  ל-15 שנות מאסר בשנת 2010) (אלי, 2015)..

לטענתו, כשהיה בפסז' רסקו בבאר שבע, מאובטח על ידי שוטר, נפגש על מיכל זגוריהמלווה בנהגה ובמאבטח, והיא החלה לצעוק לעברו: "הא בובליל, אתה מסתובב חופשי? עוד שומרים עליך? אל תדאג, נחכה שתיגמר האבטחה..." עוד הוסיף בובליל כי הוא חושש לחייו, ואיננו מעוניין לבוא לבית המשפט להעיד בתיק זה: "מספיק מה שהיה לי איתם במשך שנתיים וחצי"...

מיכל זגורי טענה בתגובה, כי רק חמדה לצון: "... "היו המון מפגשים, גם כשהוא היה עם שוטרים, והיה קטע של צחוקים ביני לבין יניב (בובליל)... גם עם השוטרים צחקנו. ראיתי אותו בהמון אירועים, תמיד אנו מחייכים אחד לשני... אני ידועה כאחת שכל הזמן צוחקת ומסתלבטת. זאת אני, פרובוקטורית. מה אני אעשה, אני מופרעת"....

בהסתמך על החיזוק שהתקבל מעדות השוטר המאבטח, הוגש נגד מיכל זגורי כתב אישום. אבל, התיק קרס בבית המשפט, ובאוגוסט 2015 היא זוכתה.

2016: 'אין ארוחות חינם': האשה, דבורה הירש נרצחה לעיני ילדיה... 

דבורה חפצה בחיים עצמאיים ליד משפחתה וחזרה לבאר שבע, היישר אל ממלכתו של יניב זגורי, ששוחרר כשנה לפני כן. למרות צו ההרחקה הפר קורקוס את הצו והגיע אחריה לבאר שבע. הוא הכה אותה לעיני אמה, והפך את הבית. עקב כך נשלח לכלא. דבורה נרצחה כאשר ישב בכלא (בוקר, 2016). נסיבות מותה טרם בוררו ולא הוגש כתב אישום נגד איש.

ב- 7.3.16 ארב אלמוני לדבורה הירש בחניית ביתה. ולעיני שלושת ילדיה, יורה בה למוות 8-5 כדורים. הירש פונתה במצב אנוש לבית החולים סורוקהשם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה (טל, 2016) (בוקר, 2016)

שירות בתי הסוהר לא אישר לקורקוס להשתתף בהלוויה, מה גם שאז נחשד ששהיה לו קשר לרצח. יניב זגורי נעצר בעקבות הרצח, שוחרר מחוסר ראיות. הוא עזב כחודש לאחר הרצח לפרק זמן ארוך לחו"ל, אם כיוון שהתגלו ראיות חדשות בתיק הרצח (נמצא כובע ששימש את המבצעים ובתוכו ראיות DNA), ואם מחשש מנקמתו של קורקוס.

אשתו של זגורי, מיכל, הביעה לא פעם חשש שקורקוס יקפד את חייה (בוקר, 2016) (טל, 2016).

[בתמונה: דבורה הירש ז"ל. המקור: פייסבוק]

דמה של דבורה הירש ירדוף את זגורי מאז, עד שישיגו במאי 2018,  עת נעצר בגין הזמנת רציחתה. מן הסתם, המילה האחרונה בפרשיה זו טרם נאמרה...

2016: שחרור ומעבר לסין

יניב זגורי השתחרר הסמוך לזיכויה של אשתו מיכל, והאדמה בערה תחת רגליו (איפרגן, 2013):

  • במאי 2016 נעצרה הרעיה, מיכל זגורי, לחקירה ברשות המסים. סביר להניח שאם יחזור יניב, הוא יחקר גם כן, ומי יודע מה צופנים לו התיקים הללו?
  • המחסל של דבורה הירש, גרושתו של טל קורקוס, הותיר אחריו כובע ובו שרידי דנ"א (כמה זה מתקרב לזגורי רק המשטרה יודעת...);
  • עולמו של טל קורקוס חרב עליו. הוא איים מפורשות בנקמה, וגם הסתובב הרבה מול חנותה של אשתו של יניב, מיכל, ונראה שאם כבר זמנו קצוב, אזי בגזול...

במצב כזה הדבר הנכון לעשות הוא 'להתקפל' לחו"ל, מה עוד שהעסקים יציבים והחיילים מגלים נאמנות לאחר פרשת משה זיתון. ובאמת, במאי 2016 נטש יניב זגורי לחו"ל ונעלם מהרד"ר המשטרתי, עד שנתגלה במקרה: אתר ספורט סיני העלה תמונה בו נראית משפחה ישראלית כשהיא מעודדת את הכדורגלן ערן זהבי במשחקו במדי קבוצת הכדורגל גוואנגז'ו במדינה. בתמונה - הפלא ופלא - נראה ניבי זגורי עם משפחתו ביציע (ראו את התמונה בראש המאמר).

בהתחלה, סופר כי נסע לביקור בתאילנד וסין, אבל בשלב כלשהו השתקע שם, והקים עסק של ייבוא רהיטים לישראל עם שותפים מקומיים. מאז נוסעים אשתו והחברים הקרובים לבקר אותו בכל כמה שבועות (איפרגן, 2013).

במהלך השהייה הזו בחו"ל, יד נעלמה מחסלת הרבה מאלה שזגורי 'צבר איתם חשבון' עם השנים:

  • ראשונה היתה דבורה הירש, גרושתו של טל קורקוס, (רא; למעלה; על פענוח הרצח ראו בהמשך);
  • טל קורקוס עצמו חוסל בפיצוץ ברכבו באשקלון, והותיר שלושה ילדים יתומים מאב ואם (איפרגן, 2013) (על פענוח הרצח, ראו בהמשך).
  • אלישע סבח נורה במסעדת "הפיתה" בנתניה ונהרג (על פענוח הרצח, ראו בהמשך).

2016: ארגון פשיעה בתאילנד

במזרח לא הגביל עצמו יניב זגורי לסין. על פי המשטרה, הוא חבר לעבריין הצפוני, אורי לוי (להבדיל מעבריין בכיר אחר בשם אורי לוי מגבעת שמואל, המכונה "הסרן", שנפטר ב- 2015), וביחד בנו ארגון פשיעה בתאילנד, שאליה  מגיעים עשרות אלפי ישראלים בשנה.

2017: רצח אלישע סבח

ב-7 באפריל 2017 נורה ונהרג מטווח קצר על ידי רעול פנים במסעדה בנתניה, בעליה של המסעדה המוכרת "מסעדת הפיתה" בשם אלישע סבח. בן 50 במותו, נשוי ואב ל-5 ילדים (טטרו, 2017).

[בתמונה משמאל: אלישע סבח. המקור - פרטי]

החיסול היה מתוכנן היטב ובוצע באופן מדויק: רעול פנים הגיע למסעדה שבה שהה סבח על סמך מידע מוקדם שהיה לו. לבוש בקפוצ'ון, הלך עם ידיו בכיסים בסמוך למסעדה, ככל הנראה כדי לוודא את זהותו של סבח. לפתע פנה אל עבר המסעדה, שלף אקדח ירה חמישה כדורים ישירות אל עבר סבח. אחרי הירי נמלט המחסל רגלית מהמקום, ככל הנראה לכלי רכב שהמתין לו בסמוך (גבאי ויגנה, 2017).

עדותו של סבח, לפני כעשור, סייעה להרשיע את אדם איטל ברצח שני נערים בפיצוציית "בון בון" בבאר שבע (טטרו, 2017) (איטל הורשע גם ברצח שני הבדואים שאיימו על יניב זגורי - ראה למעלה).

יתרה מכך, לאחר הרצח בפיצוציית "בון בון" בעיר העתיקה של קובייב ואיזמאיילוב, פעל סבח במשך 9 חודשים לאתר את אחד העדים לרצח הכפול כדי לתת עדות בבית המשפט (טל, 2017).

אותו עד, בשם אוסמה אשר מתגורר בגדה המערבית, עבד בפיצוצייה סמוכה לזירת הרצח והצליח לזהות את איטל כיורה, מה שבין השאר הוביל להרשעתו ולשליחתו למאסר עולם ב-2012. סנגוריו של איטל טענו במשפט כי עדותו של אוסמה היא רצון של סבח בנקמה (טל, 2017).

על רקע כל אלה הסתכסך סבח עם יניב זגורי. כתוצאה מכך הוצתה הפיצוציה ומסעדת 'המקסיקני' שלידה, שהייתה שייכת גם היא לסבח (טטרו, 2017).

2017: חיסולו של טל קורקוס

ב- 27 ביוני התפוצץ רכב בשדרות דרום אפריקה שבאשקלון. הוא עלה באש ונשרף כליל. בתוכו הייתה גופת גבר. פרמדיקים של מגן דוד אדום נאלצו לקבוע את מותו במקום. טל קורקוס חוסל (ראו התמונות למטה). הרבה מהמכשולים בדרכו של יניב זגורי לחזור ארצה הוסרו...

[תמונות הרכב השרוף באדיבות דוברות מד"א]

2017: נקמה בסנ"ץ יוני חג'ג'?

למרות שיניב זגורי עזב את הארץ לסין, פועלת המשטרה באינטנסיביות להפליל אותו ולהחזירו לישראל. חוד החנית במאבק הזה הוא סגן ניצב יוני חג'ג', נציג משטרת ישראל בתאילנד, שהגיע לתפקיד זה מימ"ר תל אביב. הוא עומד מאחורי הנעת החקירה של משטרת תאילנד כנגד אנשי העסקים, נתי חדד ואורי לוי, אשר נעצרו באי קוסומוי שבתאילנד ב-7 ביולי 2017. לפי הידיעות, חג'ג' מציע להם "לחסוך שנה וחצי בכלא התאילנדי בתמורה למידע מפליל על זגורי".

לאחרונה, החלו להיות מופצות ברשת הווטסאפ כתבות מזויפות, לפיהן כנגד חג'ג' מתקיימת חקירה פלילית: בשנת 2014 הכיר חג'ג', לכאורה, שוטרת צעירה במחוז תל אביב ופיתה אותה להיפגש איתו ברכב. מכאן מתחיל תיאור מיני בוטה שבו הקצין משתמש במעמדו כדי לפתות את הצעירה לזרום איתו עד שהגיע לפורקן, תוך שהוא משתמש בכוח פיזי.

להלן הכתבה המזויפת, לכאורה מ- ynet [המקור: ווטסאפ ו- זוהר, 2017]:

להלן הכתבה המזויפת, לכאורה ממאקו [המקור: ווטסאפ ו- זוהר, 2017]::

הידיעות האלה מופצות רק כתמונות בוואטסאפ אבל אינן מופיעות באתרים האמיתיים ברשת האינטרנט, לא מוצמד להם שום לינק המקשר אותן לרשת (זוהר, 2017).

בהמשך לכך מציגים הכותבים את הרזומה של חג'ג' במשטרת תל אביב, עם התמקדות בכמה מהחקירות המסעירות שהוא הוביל, פרשת הבר נוער, תיק איתן חייא. מלבד החשדות לאונס השוטרת, בכתבה המפוברקת נטען מפיו של המקור לכתבה, קצין משטרה אחר לכאורה, כי עקב תיקים שחג'ג' פברק לעבריינים בכירים יש חשש כבד לחייו מצד עבריינים ישראלים שהגיעו אחריו לתאילנד כדי לחסל אותו, ומשום כך הוא מסתובב שם עם שומרים אישיים, שכן הוא מוגדר כמי שיש סכנה ממשית לחייו (זוהר, 2017).

זוהר (2017) מציין בהקשר זה אפשר להוסיף כי חג'ג' היה ממונה גם על חקירות המשטרה בתיק נגד ארגון מוסלי, שכלל גיוס של עד מדינה שייחס לחברי הזרוע המבצעית של הארגון שלושה מעשי רצח והתגלה שקרן עד כדי כך שהאישומים נגד חברי הארגון בוטלו לאחר כמעט שנתיים בבית המשפט. כמו כן, חג'ג' הוא ממובילי פרשה 512, ומי שגייס בפועל את מרבית עדי המדינה בתיק, העדות שלו בבית המשפט צפויה להיות אחד השיאים של התיק הן מבחינת התביעה והן מבחינת ההגנה (זוהר, 2017).

כאזהרה ישירה לקצין, הופצו גם תמונות של חג'ג' אשר אליהן מוצמד אקדח המכוון לרקתו, בדומה לתמונות שהופצו על עד המדינה לשעבר, טל קורקוס, לפני חיסולו (זוהר, 2017):

הפרשה פוענחה במסגרת פרשיה 8017 (ראו למטה).

דצמבר 2017: הטבעת מתהדקת...

בתום חצי שנה של חקירה מורכבת, חובקת עולם, ותחת צו איסור פרסום גורף, פענחו חוקרי המשטרה - לכאורה - את רצח עד המדינה טל קורקוס, ורצח אלישע סבח ז"ל. ב- 18/12/17, הוגשו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד יניב זגורי מבאר שבע, שנעצר בסין; מיכאל מור; ושישה נאשמים נוספים (פרשיה 8017). למרות הגשת כתבי האישום, החקירה עדיין נמשכת, בדרום אמריקה ובמדינות נוספות. המשטרה הצליחה לגייס בפרשה שלושה עדי מדינה, אחד מהם היה שותף בכיר בעבירות, ועוד שתי נשים שגויסו על ידי המשטרה (גולן, 2017).

הנאשמים העיקריים בפרשיה זו הם (גולן, 2017):

  • יניב זגורי, שגורש מסין, והובא לישראל. הוא יואשם ברצח טל קורקוס בחודש יוני השנה (ראו פירוט למעלה); ואלישע סבח, באפריל 2017 בנתניה (ראו פירוט למעלה).
  • ראש ארגון הפשיעה מיכאל מור מנהריה, יואשם ברצח קורקוס ובעבירות אמל"ח.
  • אריק איטל, שאחיו, אדם איטל, שפוט לשני מאסרי עולם בגין רצח כפול בבאר שבע, יואשם ברצח קורקוס וסבח, בעבירות של ניסיונות רצח ועבירות אמל"ח.
  • בפרשה יואשמו עוד שישה נאשמים: שמעון שרביט, ליאור סעד, יניב חזיזה, אליושה בן שלום, ומוטי אלמקייס.

מהחקירה עולה כי זגורי ומור שיתפו פעולה, ובאמצעות שלוחים גם ניסו לפגוע בשוטרים , פרקליטים וקציני משטרה (כולל אלה שחקרו אותם), ובכל אלה שהעזו לצאת ולהעיד נגדם. הם מעורבים גם באיומים על נציג משטרת ישראל בתאילנד, סנ"ץ יוני חג'ג' (ראו פירוט למעלה) תוך שהעלילו עליו האשמות שווא באמצעות פרסומים שקריים ברשתות החברתיות (גולן, 2017).

מי שהביא למפנה בחקירה היה מקורב לזגורי, שגוייס כעד מדינה, היה נוכח בזירת הרצח ואף ידע על התכנון המוקדם. ההנחיות לרצוח את קורקוס ניתנו על ידי זגורי מסין, כאשר זגורי, אריק איטל ועד המדינה תכננו לפרטי פרטים את הרצח. קורקוס הובא לדירת מלכודת באשכלון, ולאחר שיצא ממנה לפנות בוקר לרכבן, אריק איטל הפעיל את המטען, שסופק על ידי מיכאל מור ואנשיו (גולן, 2017).

בפרשה זו גויסו שתי נשים כעדות מדינה, שהפעילו ערב הימורים מבוים בדירה באשקלון, ושאליה הגיע קורקוס ביום שנרצח. עוד חשדה המשטרה, שהחשודים תכננו לבצע "פיגוע מיקוח" בסגנון ארגוני טרור, כדי לשחרר מכלאו עבריין בכיר... (גולן, 2017).

מאי 2018: המעגל נסגר?

ב- 21 במאי 2018, במבצע צבאי ותחת אבטחה כבדה, הובא יניב זגורי לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. בנוסף להיותו עצור, בין היתר, על רצח טל קורקוס, הגישה המשטרה בקשה להארכת מעצר נגדו, בגין רצח דבורה הירש, רעייתו של קורקוס.

על פי התקשורת, זגורי מגלה מנהיגות ומפגין נאמנות רבה לשותפיו במהלך המשפט. כך למשל, מדווח כתב הפלילים הוותיק, שמעון איפרגן, כי

עדכני להיום, משפטו עדיין מתנהל בהרכב שופטים בראשות סגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט, נתן זלוצ'ובר (ראו תמונה משמאל).

הסיכוי שזגורי יצליח כבעבר להיחלץ מטבעת החנק שעל צווארו, נראית היום קלושה מתמיד.

המשך יבוא...

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *