פנחס יחזקאלי: בני שלמה – סוף הדרך

[בתמונה: בני שלמה. התמונה היא צילום מסך]

[בתמונה: בני שלמה. התמונה היא צילום מסך]

אין ארוחות חינם... כשאתה ראש משפחת פשיעה, הסיכוי להזדקן הוא ממש לא משהו. ב- 3 באוקטובר 2022 הגיע גם בני שלמה לסוף הדרך.

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

עודכן ב- 3 באוקטובר 2022

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

אין ארוחות חינם... כשאתה ראש משפחת פשיעה, הסיכוי להזדקן הוא ממש לא משהו. ב- 3 באוקטובר 2022 הגיע גם בני שלמה לסוף הדרך.

בני שלמה - המכונה 'הקומפיוטר' (כי הוא טוב בחישוב מספרים...), בשנות ה- 40 לחייו ממושב חלץ - היה צעיר יחסית בנוף העבריינים הבכירים בישראל. הוא ניצל וואקום שנוצר בדרום עקב כליאתו של פטרונו, שלום דומרני, והפך להיות ראש משפחת פשע משלו.

רק שאין ארוחות חינם... הוא ניהל רומן בהמשכים עם מלאך המוות מספר פעמים ושרד מספר התנקשויות בחייו. אחיו, שלום, עבריין גם הוא שהתחיל כמוהו כ'חייל', 'איש שרירים' בארגונו של שלום דומרני, נרצח ב- 2015 (אלי, 2014) (איפרגן, 2016). ולבסוף, זה בא. בצהרי ה- 3 באוקטובר, עצר בני שלמה עם אדם נוסף בתחנת דלק בצומת השבעה. שני מתנקשים שעקבו אחריו עצרו גם הם, ירדו מרכבם וצמצמו טווחים לעברו. כשהיו במרחק מספיק, שלפו אקדחים וירו על מנת להרוג. בני שלמה נהרג. שותפו נפצע קשה (לוי, 2022).

ההמשך היה כמו בסרט מתח. שוטר שהזדמן למקום לא בתפקיד רדף עם אופנועו אחר רכב המתנקשים, אך הם ניגחו אותו באזור צומת חולון, נטשו את הרכב לצידו השני של הכביש, עברו לצד השני של הכביש, השתלטו על רכב של אזרחית שעמדה ברמזור, שלפו אותה החוצה ונמלטו ברכב הגנוב... (לוי, 2022). זהו. נגמר. סוף הדרך. נשארו רק הנקמות בהמשך...

[להרחבת המושג: 'אין ארוחות חינם', לחצו כאן]

לירן לוי ב- YNET: תיעוד דרמטי: העבריין בני שלמה חוסל ביריות בתחנת דלק ליד היישוב אזור שני מתנקשים ירדו מרכב ופתחו בירי לעבר שני גברים ששהו בתחנת דלק בדרך השבעה. מותו של העבריין ששרד בעבר ניסיונות חיסול נקבע בבית החולים, מצבו של הפצוע השני מוגדר קשה. שוטר שהזדמן למקום רדף עם אופנועו אחר רכב המתנקשים, אך הם ניגחו אותו, נטשו את הרכב - ונמלטו ברגל

[לכתבה המלאה של לירן לוי ב- YNET, לחצו כאן]

בריתות וקשרי עבודה יריבויות משמעותיות
איציק בר מוחא, המאפייה הגאורגית (הגרוזינית) באשדוד שלום דומרניעמוס ואופיר לביא; מיכאל מור, מיכאל (מישה) טנסקי, ו'המאפיה הרוסית' בישראל

גירושין ומשפחה חדשה...

הוא היה נשוי - בתחילה באושר - וב- 2014 נולדה לו בת אחרי 14 שנים של ניסיונות; אבל אין תמיד אהבות שמחות, והוא התגרש. מי יודע, בעולם שבו מחסלים גם את נשות העבריינים, יתכן והגירושים הללו הצילו את חייה... (אלי, 2014) (איפרגן, 2016).

בשנים האחרונות יצא עם אשה אחרת - עורכת דין במקצועה - ועשה עימה בן משותף, שנולד בקיץ 2022. הוא אף חגג את הלידה בברית מילה מפוארת מאוד, באולם אירועים באשדוד (יישובניק נט, 2022).

[בתמונה: בני שלמה עם עורך דינו בבית המשפט... התמונה היא צילום מסך]

רכוש ומגורים

בני שלמה הצליח לצבור הון גדול מאוד מכריית חול בלתי חוקית, אבל גם מעסקים חוקיים. הכנסותיו נאמדו ב- 2017 בכ-50 מיליון ש"ח, ודובר עליו שהוא מפעיל כ-30 חיילים. הכנסותיו מגיעות מסחיטה באיומים, מהלוואות בריביות גבוהות, מכריית חולות; וגם מעסקים חוקיים לכאורה, כמו נדל"ן, פיצוציות, מסעדנות והפעלת כספומטים (איפרגן, 2016). לאחר מותו ב- 2022, דובר כבר על שווי של מאות מיליונים. נטען כי "הוא מחזיק מספר רב של עסקים ונכסים בין אשדוד לקרית גת בעיקר והם כוללים דירות, חנויות, כריית חול, הלוואות, חניוני רכבים חנויות ירקות, עסקי אוכל ומסעדות ועוד ועוד שרשומים רובם ככולם בחברות קש או על שם אנשי קש" (יישובניק נט, 2022).

הוא התגורר בבית רחב ידיים במושב חלץ, המהווה חיקוי מושלם ל'מבצר' של דומרני במושב עוצם, עם מצלמות אבטחה בכל פינה, בתוך הבית ובסמוך לו (אלי, 2014) (איפרגן, 2016) (ראו תמונה למטה). גם אנשיו הצליחו לרכוש קרקעות המושב, על חשבון בנים ממשיכים, והתגוררו בווילות מפוארות לידו, מה שגם למרמור רב בקרב בני המושב (יישובניק נט, 2022). 

[לסקירה מפורטת על שלום דומרני, לחצו כאן]

[ביתו המבוצר של בני שלמה במושב חלץ. התמונה היא צילום מסך]

היסטוריה פלילית על רגל אחת...

עד למאסרו הקצר ב- 2016, העבר הפלילי של שלמה היה צנוע מאוד (אלי, 2014):

  • בשנת 2000, כשהיה בן 20, הוא הורשע בעבירה זניחה: תקיפה והכשלה של שוטר. הוא ריצה עונש מאסר של חצי שנה.
  • התיק השני נגדו נפתח בשנת 2007. הוא נעצר במסגרת בדיקה שגרתית ועל גופו נמצא סכין. שלמה הורשע בנשיאת סכין ונידון לעבודות שירות בלבד.

העיתונאי, יוסי אלי (2014) מתאר את בני שלמה כ"אדם נעים הליכות. לא רואים עליו שהוא עבריין. אנשים נהנים לשהות במחיצתו ומכבדים אותו. מכריו מספרים שהוא אדם מחושב: 'שלמה הוא קומפיוטר... הוא טוב במספרים כמעט כמו גאון מחשבים". אבל, הוא גם תואר על ידי עבריינים כקמצן: "אף אחד לא מקבל ממנו שום דבר, הוא לא משחרר כספים בצורה מטורפת" (אלי, 2014) (תכונה קצת מסוכנת אצל עבריינם בכירים, כי היא חושפת אותם לבגידות פוטנציאליות) ...

[בתמונה: צילום מסך מסרטון יו-טיוב: בני שלמה בבית המשפט בהארכת מעצר, 29/1/16]

ילדות וצעדים ראשונים בעולם הפשע

בני ושלום שלמה נולדו במושב חלץ, שבו בני התגורר עד היום, אך בילדותם, עברו האחים עם אימם לבאר שבע; ומשם לרחובות שם התחברו עם הכנופיות הקטנות באזור. החברים הטובים שלהם היו עמוס ואופיר לביא (איתם יפגשו כיריבים בעתיד).

[בתמונה: חברים מילדות - אופיר לביא. התצלום: ללא קרדיט. פורסם לראשונה בחדשות נענע]

יחד אתם, למד בני שלמה את רזי חיי הרחוב, טיפח את הכריזמה שהביאה אותו בסופו של דבר להיות ראש משפחת פשע. הוא לא שירת בצבא. את המיומנות לתפעל כלי נשק ומטעני חבלה רכש ברחוב (אלי, 2014).

[לסקירה מפורטת על האחים לביא, לחצו כאן]

[בתמונה: האחים לביא - עמוס מימין ואופיר משמאל. התמונה היא צילום מסך מסרטון היו-טיוב: "פוסטה TV: אלמוני בשיחה עם בעל עסק תוך שהוא מזדהה כעמוס לביא". אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן][בתמונה: האחים לביא - עמוס מימין ואופיר משמאל. התמונה היא צילום מסך מסרטון היו-טיוב: "פוסטה TV: אלמוני בשיחה עם בעל עסק תוך שהוא מזדהה כעמוס לביא". אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

ההצטרפות למשפחת דומרני והבגידה הגדולה

האחים, בני ושלום שלמה, היו חיילים בארגון של שלום דומרני. הוא זה שזיהה את הפוטנציאל הטמון בבני. הוא קרא לו לחזור דרומה, שיתף אותו במרבית עסקיו, נתן בו אמון כמעט מלא, וטיפח אותו במסירות. מספרים שהשניים היו קרובים עד כדי כך שדומרני הפקיד בידי שלמה את מפתחות ביתו במושב עוצם, ואף נתן לו לנהל את עסקיו כאשר ישב בכלא.

אט אט צבר שלמה מוניטין על גבו של דומרני, ודרך פעילותו בתעשיית כריית החול, הצליח לבסס את מעמדו בדרום כיריב שקול. הניתוק בין האחים שלמה לדומרני החל בתחילת 2013. באותה העת, ניסה שלמה לקדם הקמת מטמנת זבל ליד אשדוד. דומרני זעם על ניסיון ההשתלטות, אך שלמה, שביקש להרחיב את עסקיו, לא ספר אותו. משם, המצב רק הידרדר. בעוד המשטרה כותשת את ארגון דומרני ומצמקת אותו, ובעוד דומרני יושב בכלא בעקבות ניסיון סחיטה של הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן" מנתיבות, משפחת הפשע של בני שלמה נהנתה מההפקר (אלי, 2014).

כך בגדו האחים שלמה בדומרני. הם מוטטו את שלטונו הבלעדי בדרום, ויצאו לדרך עצמאית, עם ארגון פשע משלהם, כשהם נוטלים עימם חלק מ'חייליו'. הבגידה הפכה ליריבות מושבעת, בעיקר בגלל המידע הפנימי הרב שהאחים שלמה אספו על הארגון של דומרני במהלך השנים ולקיחת חלק מחייליו (לוי וחדד, 2016) (אלי, 2014). הבגידה הזו הובילה לסבב דמים ובסופו, של דבר, עלתה לשניהם ביוקר...

[בתמונה: הפטרון שהפך לאויב המיתולוגי: שלום דומרני. צילום מסך מסרטון היו-טיוב של כתבת הערוץ השני: "אלימות, איומים וכסף: כך נראים חייו של שלום דומרני"]

[בתמונה: הפטרון שהפך לאויב המיתולוגי: שלום דומרני. צילום מסך מסרטון היו-טיוב של כתבת הערוץ השני: "אלימות, איומים וכסף: כך נראים חייו של שלום דומרני"]

בשנים 2015-1013 התנהל מאבק, עקוב מדם בין שתי משפחות הפשע. מצידו של דומרני, עמדו בחזית, נגד האחים שלמה, בעיקר חברי הילדות שלהם, האחים אופיר ועמוס לביא. המאבק הזה כלל הנחת מטענים מתחת למכוניות ופיצוצים ברחובות אשקלון, אשדוד וקריית גת. באחד המקרים, בשנת 2013, אף נהרג ג'קי בניטה, שהיה 'חייל' של דומרני, מפיצוץ מטען באשקלון (לוי וחדד, 2016).

2013: ההתנקשות הראשונה בבני שלמה

בני שלמה ידע שחייו תלויים על בלימה. מכונית הסקודה שלו הייתה משוריינת, חלונותיה הושחרו וכוסו במגנים, והיא עברה חיזוקים של פלטות ומגנים על השלדה. המיגון הזה הציל את חייו (אלי, 2014)  

ביולי 2013, כאשר יצא שלמה מביתו במושב חלץ באותו רכב, הוא נפל לתוך מארב סמוך לצומת גבעתי. בניסיון החיסול הזה השתתפו שלושה עבריינים, ובהם מורדי דיין, המקושר לאחים לביא ולשלום דומרני; ואסף לביא, מבני משפחת לביא, עושי דברו של דומרני ברחובות – וחברי הילדות של שלמה (אלי, 2014).

הם הציבו תצפיתנים סמוך לביתו של שלמה ועשו עבודת הכנה מדוקדקת. כאשר הגיע הרכב המשוריין לצומת גבעתי, פתחה חוליית החיסול באש לעבר המכונית באמצעות רובה אם-4. לאחר מכן ניסו להימלט משם על גבי אופנוע. אבל נלכדו על ידי המשטרה. שלמה המשיך בנסיעה עד לבית החולים ברזילי. הוא נפגע קלות ברגליים ובגב מרסיסים, ושוחרר באותו היום מבית החולים (אלי, 2014).

[ה'סקודה' של בני שלמה לאחר ההתנקשות. על המושב, השכפ"ץ של המאבטח. התמונה מתוך תיק בית המשפט]

2014: ניסיון התנקשות שני

ב- 5 בפברואר 2014 עבר בני שלמה ניסיון התנקשות נוסף. ביציאה מהמושב שלו, הופעל נגד מכוניתו מטען רב עוצמה. גם הפעם לא היו נפגעים (אלי, 2014) (אלי ושני, 2014).

2015: חיסולו של שלום שלמה ועלייתו של אייל נגר

בספטמבר 2015 נפל דבר בעולם הפשע בדרום: שלום שלמה, אחיו של בני, נרצח ביציאה מביתו שבמושב תלמים. במשפחת שלמה ייחסו את הרצח לארגון של האחים לביא, אך לא הצליחו להוכיח את טענותיהם או לנקום בהם. העובדה שלא הצליחו לנקום גרמה לפיחות רב במעמדם (לוי וחדד, 2016).

מותו של שלום שלמה יצר וואקום שהתמלא באופן טבעי ע"י אייל נגר, שכן של בני שלמה ממושב חלץ, הצעיר ממנו במספר שנים, שהצליח לרקום יחסי אמון הדוקים עם בני שלמה שנשמרים עד היום. בניגוד לשלום - שהיה איש שרירים - נגר (המכונה 'החמקן' (בשל כשרונו המיוחד להריח סכנה ולהתחמק...) הוא פיקח ובעל יכולת ניהול גבוהה, וככל שבני שלמה הלך והסתבך עם המשטרה, כשפרשיה רודפת פרשיה, הפך אייל נגר למנהל הארגון בפועל, שעל פיו יישק דבר.

כששלום דומרני ישב בכלא, ניהל בני שלמה את ארגונו בגד בו ועזב עם חלק מאנשיו. כשבני שלמה ישב במעצר ואח"כ במאסר, היה לו בחוץ חבר נאמן ומוכשר, שחיזק את הארגון, שיפר את רווחיותו ושמר על מעמדו (איפרגן (2022).

[למאמר המצוין של שמעון איפרגן במאקו על אייל נגר, לחצו כאן]

[בתמונה: אייל נגר. המקור: פייסבוק]

2016: מאסר לבני שלמה

ב- 2016 הורשע בני שלמה בגין סחיטה באיומים של בעל מסעדה באשקלון, וריצה שמונה חודשים בכלא. אבל המאסר היה קצר ואפשר לשלמה להתאושש. רבים מאנשיו הבכירים של שלמה שוחררו גם הם מהכלא, והתקבצו שוב סביב מנהיגם, חזרתם של ה'חיילים' לארגון הביאה לשיקומו המהיר (לוי וחדד, 2016)

2019: משפחת שלמה ואייל נגר מצליחים לשמור על השליטה באשדוד

אשדוד היא התפוח הגדול והשמן של משפחת בני שלמה. שם מצויה רוב ההכנסה של פשיעת הדרום, שמגיעה לפי הערכות המשטרה לכמיליארד שקלים בשנה; ואיפה שיש דבש, באים גם הדובים...

גורם אחד שמגלה עניין רב בפוטנציאל של אשדוד הוא עמוס ואופיר לביא. הגורם האחר הוא מיכאל (מישה) טנסקי, המכונה 'ראש המאפיה הרוסית בישראל', שהעתיק את מגוריו לאשדוד, סיפח אליו חלק מחיילי דומרני שערקו; ואף ייבא לישראל שייבא לארץ עשרות 'חיילים' מאוקראינה, שיעזרו לו להשתלט על העיר (איפרגן (2022).

במלחמה על אשדוד במלך 2019, ניצח ארגון בני שלמה; וטנסקי הסיג את כוחותיו מהעיר. עמוס לביא חטף מטען בחתונתו, ועסוק, לסירוגין, בנקמה ובהסתתרות. בינתיים המאבק הוכרע.

שמעון איפרגן במאקו: "לא קל להתמודד מול אדם שמוגדר כראש מאפיה כמו מישה טנסקי, שייבא לארץ עשרות חיילים אוקראינים. אבל נגר לא פחד והחזיר לו מלחמה"

[למאמר המצוין של שמעון איפרגן במאקו על אייל נגר, לחצו כאן]

ינואר 2020: מעצר וחשד להלבנת הון ולניסיון לרצח

בינואר 2020 נעצר בני שלמה יחד עם עוד 35 מאנשי ארגונו בחשד להלבנת הון והפצת חשבונות פיקטיביות בשווי של חצי מיליארד שקל. בנוסף נחשד במעורבות בניסיון חיסול של עבריין מארגון מתחרה. הוא שוחרר לאחר 42 יום, ולא הוגש נגדו כתב אישום, על אף אחת מההאשמות (ויקיפדיה: בני שלמה).

אלמוג בן זכרי ב'הארץ': ראש ארגון הפשע בני שלמה נעצר בחשד להעלמת מס והלבנת הון במאות מיליוני שקלים המשטרה עצרה את שלמה ו-35 אנשים נוספים, חלקם חברים בארגונו. בנוסף, שלמה חשוד במעורבות בפיצוץ רכב באשקלון שבו נפצע עבריין אחר

[לכתבה המלאה של אלמוג בן זכרי ב'הארץ', לחצו כאן]

ספטמבר 2020: 23 חודשי מאסר

בספטמבר 2020 הורשע בני שלמה בגין תקיפת בעל עסק מהדרום שהיה חייב לו כספים, ונידון ל-23 חודשי מאסר

6 בינואר 2022: החתונה של עמוס לביא מתפוצצת...

בערב יום חמישי, ה- 6 בינואר 2022, התחתן עמוס לביא באולם אירועים ברחוב גד פיינשטיין ברחובות, באירוע נוצץ שהיו שותפים לו רבים בעולם הפשע הישראלי, שבאו לתת כבוד. המשטרה באה, פחות לתת כבוד ויותר לעבוד, בשל החשש שמישהו יעז ליצור תקדים נוסף בעולם החיסולים הישראלי, אבל היריבים היו (כמו בדרך כלל...) חכמים מהם. עוד לפני החתונה 'שתלו' מטען נפץ - בחדר המתנה הסמוך לאולם - והפעילו אותו כאשר בחדר שהו הכלה וחברותיה. התוצאה, שישה פצועים, ביניהם, צעירה בשנות העשרים לחייה במצב בינוני עם פגיעת הדף ורסיסים; חתונה שסוכלה, כסף רב שירד לטמיון; וגם, חומר הדלק העיקרי במלחמות הבלתי נפסקות הללו - כבוד שנפגע, שרק הדם יכפר... (פרוסמושקין, 2022). אלי סניור ב'חדשות 13': הפיצוץ בחתונה ברחובות - מטען חבלה שהוטמן מראש בניגוד להערכה כי מדובר ברימון רסס, לאחר חקירה התברר כי מטען חבלה הוטמן בחדר ההמתנה הסמוך לאולם האירועים - והופעל כאשר הכלה שהתה בו עם חברותיה

[לכתבה המלאה של אלי סניור ב'חדשות 13', לחצו כאן]

עמוס ואופיר לביא מסמנים את אייל נגר וארגון בני שלמה?

[בתמונה משמאל: אייל נגר. המקור: פייסבוק]

במקרים כאלה, הראשונים לדעת מי פגע בהם באמת הם העבריינים עצמם. שמעון איפרגן דיווח כי, מי שסומן על ידי עמוס לביא (ראו תמונה משמאל), כאחראי לפיצוץ המטען בחתונתו, הוא אייל נגר, המכונה "החמקן", יד ימינו ואיש אמונו של בני שלמה.

[בתמונה משמאל: אייל נגר. המקור: פייסבוק]

על פי מידע משטרתי, התגובה של משפחת לביא (?) הגיעה, ב- 25 בינואר 2022 בבוקר: אשה בת 29, בהיריון מתקדם, ובתה הפעוטה נפצעו כתוצאה מפיצוץ רכב ברחוב כרמל ברחובות.

האשה יצאה במכוניתה מחניית בניין מגוריה בשכונת אחוזת נשיא ברחובות, כשבתה הפעוטה במושב האחורי; וזה היה הרגע שבו המפגעים בחרו להפעיל את המטען.

מצבה של האם מוגדר בינוני-קשה ומצבה של הפעוטה קל.

הפיגוע הפלילי הזה מסמן ביחד עם שני קודמיו: רצח דבורה הירש - אשתו של טל קורקוס - לעיני ילדיה ב- 2016, והפיגוע בחתונת לביא, שבה נפצעו נשות העבריינים, הסלמה קשה במלחמות שבין משפחות הפשע: במלחמה הזו, הפכו נשות העבריינים לחוליה החלשה והנוחה לפגיעה שלהם, וההמשך, מן הסתם, יבוא.

[לסקירה רחבה בנושא טל קורקוס, לחצו כאן]

טגניה ואח' ב- N-12: פיצוץ רכב ברחובות: אם בהריון ובתה הפעוטה נפצעו קשה וקל האישה אינה מוכרת למשטרה - נבדק אם יש קשר לעברה הפלילי של בעלה • הערכה ראשונית: מטען חבלה הוטמן ברכב • האם, כבת 29, בהריון מתקדם, סובלת מחבלה רב מערכתית • חובש איחוד הצלה: "מדובר בזירה קשה מאוד, הרכב היה שרוף והפצועות היו שרועות מחוץ לרכב" • דיירת הבניין שתחתיו אירע הפיצוץ: "שמעתי בום רציני, הכל רעד"

[למאמר המלא של טגניה ואח' ב- N-12, לחצו כאן]

ואז הוא חזר הביתה, לזירה המדממת של מלחמה, בעמוס ואופיר לביא מצפון; ובשלום דומרני מדרום...

ההתחלה הייתה יופי. מעטים העבריינים שנכנסים לכלא, לא חווים בגידה וחוזרים לארגון מנוהל היטב שממתין להם. כשבני שלמה יצא מהכלא, הוא מצא ארגון במצב טוב יותר מאשר השאיר, כששותפו הנאמן, אייל נגר, מרחיב את עסקו ונלחם את מלחמותיו...

מאז יצא מהכלא הרבה לנסוע לחו"ל. הוא שהה בטורקיה יום לפני שחוסל, והוא אמור היה שוב לצאת למדריד שעות לאחר חיסולו, במטרה להיפגש במדריד עם נאמנו, אייל נגר (יישובניק נט, 2022).

זה לא בדיוק עזר לו, מסתבר...

בני שלמה ידע שהוא על הכוונת; ובדרך כלל נהג בזהירות רבה, מאובטח היטב, עם מצלמות כבר בשערי הכניסה של מושב חלץ והיה תמיד צמוד לרכבו ולמאבטחים, כשהוא מקפיד לא להישאר במקום אחד זמן רב מידי (יישובניק נט, 2022). 

אין ספק שהבגידה באה מהחוג הסובב אותו. "מי שיחסל אותו ידע בדיוק את הזמנים והמסלול בו הוא יהיה ברגע החיסול. שלמה היה אמור להיפגש עם איש השוק האפור מאזור שהוא ואביו ידועים כמכבסה להלבנת הון. האיש לא הגיע לפגישה, אבל המתנקשים כן הגיעו והגיעו מוכנים היטב" (יישובניק נט, 2022).

בסרטון: מעגל הנקמה נפתח...

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *