נשות טראמפ לא עוטות כיסוי ראש…

(מקור התמונה מימין: מאקו חדשות 2, 2009, הצילום: רויטרס; מקור התמונה משמאל: מאור, 2017, דה מרקר, 2017. צילום MANDEL NGAN / אי־אף־פי)

בתרבות המערבית אנו אמורים לכבד את האחר. לכן, טבעית הנטייה של פוליטיקאיות בני התרבות הזו לעטות על ראשן כיסוי ראש, כאשר הן מבקרות במדינות מוסלמיות, או נפגשים עם אנשי דת מוסלמים בכירים. כך עשתה הילרי קלינטון בביקורה בקהיר ב- 2009 בעת שביקרה עם נשיאה, ברק אובמה בקהיר, בתחילת הקדנציה הראשונה שלו; וכך כשתה גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, בעת ביקורה בטהרן (ראו התמונה למטה).

[בתמונה: שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, בעת ביקורה בטהרן. מקור התמונה: סוכנות הידיעות האיראנית]

אבל ראינו גם גישה אחרת: ראו את איוונקה ביתו של דונלד טראמפ (בתמונה למעלה משמאל), או את אשתו מלניה, בשיער גולש. הן מופיעות בעולם הערבי על פי הקודים הקיימים בתרבותן.

מי שנקטה בצעד הפגנתי נגד כיסוי הראש היא מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, שנתבקשה לעטות על ראשה מטפחת בעת מפגש עם

[לכתבה המלאה לחצו כאן]

מי מהגישות נכונה? איך זה מתקבל בצד השני?

תמונותיהן של קלינטון ומוגריני עוטות המטפחת פורסמו בהבלטה בעיתוני ערב. לעומת זאת, לא מצאתי כמעט תמונות של מלאניה ואיוונקה טראמפ בעיתונים ערביים (הצילום למעלה משמאל נעשה על ידי צלם מערבי, MANDEL NGAN / מ- אי־אף־פי).

מה זה אומר? האם הערבים נעלבו מהתנהגות נשות טראמפ? ההפך הגמור. לא רק שלא נעלבו, הם מעריכים את טראמפ אף יותר ממקודם, וזקוקים לדרך התנהלות כזו מצד פוליטיקאים מערביים, כדי להגיע עימם להסכמים!

צריך לזכור, כי על פי האסלאם, אנשי דתות אחרות נחותים ממוסלמים. לכן, אין שוויון ואין שלום תמידי בין מוסלמי ללא-מוסלמי. מצב אחר לא יתכן על פי הקוראן, והקוראן והאסלאם הם הזהות הקבוצתית של המוסלמים, גם אם הם, לכאורה, חילוניים. מכאן, שמוסלמים, המתחייבים לחיות בשלום תמידי עם לא-מוסלמים, יכולים להיות רק כאלה שמוותרים על זהותם.

כיוון שג'יהאד הוא המצב הנורמלי ביחסים עם לא מוסלמים, וכיוון שעל פי הקוראן, רק כשהמוסלמים נמצאים בנחיתות, יכול מנהיג מוסלמי לחתור לשלום זמני, הרי שעוצמתם של הכופרים היא האליבי של כל מנהיג מוסלמי - המוביל הסכמים איתם.

לכן, 'כיבוד' המוסלמים, לכאורה, בעטיית כיסוי ראש, מצד פוליטיקאיות ונשות פוליטיקאים מערביים, משיגה את המטרה ההפוכה באורח חשיבה מזרחי. היא הוכחה לעוצמת המוסלמים על הכופרים, ולכך שניתן להתעלם מרצונותיהם ולדרוש מהם עוד ועוד;

ולהפך. הגעה עם שיער פזור כנהוג במערב מבטאת את עוצמת האורח. היא מהווה אליבי לצורך של מנהיג מוסלמי להגיע להסכם, שבו גם ייאלץ להתפשר. לכן פוליטיקאים ערביים בזים להילרי קלינטון ולברק אובמה, ומעריצים את דונלד טראמפ.

[להרחבה לגבי ההבדלים בין חשיבה מזרחית לחשיבה מערבית, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *