צדיק ורע לו: אנדרי אוזן הולך הביתה…

[מקור התמונה: פייסבוק]

בסוף ינואר 2017 פיטר שר הפנים, אריה דרעי את יו"ר המועצה התעשייתית נאות חובב, אנדרי אוזן.

מועצה זו - נאות חובב - היא המפתח לרוב בעיות איכות הסביבה בנגב. לא נגזים אם נאמר, שהיא 'חבית של אבק שריפה', שאם לא תטופל באופן במקצועי ביותר ו'תתפוצץ', היא עלולה לגרום לאסון במוני רב ממדים...

אוזן מונה ליו"ר המועצה במאי 2010, ויצר מהפך באופן הטיפול בבעיות איכות הסביבה. היום, המועצה הזו היא מודל לאופן שבו מוקדי תעשייה אמורים להתנהל. מבחינה מקצועית, עיתוי ההחלפה בעייתי מאוד, כי פרויקטים ייחודיים ותהליכים סביבתיים מורכבים שמוביל אוזן, נמצאים בנקודת זמן מכרעת, אבל פוליטיקאים מעולם לא התרגשו מנימוקים מקצועיים...

במשרד הפנים נתלו בעילה ביורוקרטית: "יש מדיניות לפיה תפקיד זה קצוב לתקופה של חמש שנים", אבל 'הכל דיבורים', שהרי יו"רים קודמים לאוזן כיהנו תקופות ארוכות יותר... (ליכטמן, 2017).

[לכתבת 'גלובס' לחצו כאן]

מה הקשר בין ביצועים של מנהל לתגמול שלו?

התשובה היא שהקשר בעייתי, כי כתמיד, במערכת מורכבת, בין שני גורמים יהיו תמיד ארבע אפשרויות:

  • מנהל מצליח מתוגמל לחיוב (צדיק וטוב לו...);
  • מנהל מצליח מתוגמל לשלילה או לא מתוגמל;
  • מנהל שנכשל מתוגמל לחיוב;
  • מנהל שנכשל מתוגמל לשלילה או לא מתוגמל (רשע - או ביש מזל - ורע לו...).

כל מי שמתמצא בעולם הניהול יוכל לצרף בקלות שמות לכל אחת מארבעת האפשרויות הללו.

המקרה של אנדרי אוזן

בימים אלה ניתן להוסיף שם נוסף לאלה שביצועיהם מעולים בכל קנה מידה, וש'זכו' לתגמול שלילי: אנדרי אוזן, ראש מועצת נאות חובב, הולך הביתה, כי השר הממונה, אריה דרעי, זקוק לג'וב שיתפנה כדי לדאוג לאלי סויסה, שהיה שר וח"כ מטעם ש"ס.

הנגב הצמיח בשנים האחרונות ראשי ערים ומועצות מעולים. אוזן הוא ללא ספק אחד הבולטים שבהם. הוא הצליח ליצור מהפיכה של ממש באופן הניהול של רמת חובב ובטיפול במוקדי הסיכון שיהוו לעולם איום מתמיד על אוכלוסיית הנגב. אבל כאמור, מה הקשר?

אוזן עוד חשב לרגע שאי צדק שכזה ניתן לתיקון בבג"ץ, ובתמימותו - ומכספו הפרטי - ניהל מאבק משפטי כנגד החלטת שר הפנים להביא לסיום כהונתו. הוא קיבל בבג"ץ הרבה סימפתיה ודחייה של סיום הכהונה ל- 1.7.17.

[מקור התמונה: פייסבוק]

מה לעשות... אי הוודאות לעולם תהיה חזקה יותר מכל מרכיב אחר שבשליטתנו... אז חשוב שתצטיינו חברים, אבל חשוב לא פחות שתדעו שהקשר שבין הצטיינות לתגמול הוא, פעמים רבות, מקרי בלבד!

מקורות והעשרה

2 thoughts on “צדיק ורע לו: אנדרי אוזן הולך הביתה…

  1. אין מילים לתאר את עגמת הנפש, אחרי מאבקים במשך שנים ארוכות, הפכה רמת חובב לנאות חובב- פארק אקו תעשייתי היחיד בארץ וממקום ראשון, או שני ברמות זיהום אויר, עברה למקום ה-22, אי שם בין מועצות אזוריות חקלאיות ובמקום לקבל פרס ישראל על הצלת הנגב מאימת החנק מזיהום האוויר , בוחר שר הפנים שמעולם לא ביקר כאן, לא יודע ולא חווה את התהליך שאנחנו עברנו ,לסלק את אנדרי שבזכותו התחולל המהפך הזה. נמשיך להיאבק למען הסביבה ולמען נאות חובב נקייה מזיהום, אבל נגד שרירות לב ופוליטיקאים ההופכים כל חלקה טובה בארץ הזאת לסיאוב ולשחיתות אין אנחנו יכולים להלחם ובפרט שבית המשפט החושש להתעמת עמם מגבה אותם.

  2. זה מה שקורה שעברין מורשע כמו דרעי , חוזר להיות שר פנים לאחר תקופת קלון , חייבים לחוקק את החוק שמציע ח"כ מיקי רוזנטל , על קלון לכל החיים , יאללא דרעי הביתה !!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *