אלעד רזניק: המעורבות הרוסית במערכת הפוליטית האמריקאית

[תמונה חופשית שהועלתה על ידי Mike Mozart לאתר flickr]

אחד הנושאים החמים במערכת הבחירות האמריקאית היה המעורבות הרוסית שנועדה (לכאורה) להמליך את דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית. הנושא הזה חזר לכותרות בימים האחרונים, לנוכח ההתפטרות של מייקל פלין ממשרת היועץ לביטחון לאומי.

לדעתי, קו החשיבה הזה הוא שגוי מעיקרו: יש דבר אחד שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוכיח מאז המלחמה בגיאורגיה ב- 2008:  שהוא מאוד מחושב ואיננו נוטה להימורי מדיניות. לא סביר בעיני שהרוסים היו יותר חכמים מה'קונבנציה' האמריקאית.

ה'קונבנציה' האמריקאית (ואלפי החסידים השוטים בערוצי התקשורת השונים, ברחבי העולם ובמיוחד בארץ) האמינה שהילארי קלינטון תהיה המנצחת הגדולה של הבחירות. מעטים בארה"ב ובעולם המערבי העזו לחלוק על האמת התקשורתית הזאת. כיוון שתיבת התהודה שיצרו הדמוקרטים הייתה כל כך גדולה, סביר להניח שגם הרוסים העריכו, שמי שיזכה בבחירות (במידה רבה של סבירות) היא קלינטון.

רוב הסקרים הצביעו על ניצחון קלינטוני עד הרגע האחרון ממש. לכן, ההנחה שוולדיה, הקרדינל האפור מהקרמלין, הבין מה קורה בהרטלנד ארה"ב - יותר מהסי.אנ.אנ - היא חסרת אחיזה במציאות.

המסקנה מכל זה היא, שבמידה רבה של סבירות, עד לתאריך השמיני לנובמבר 2016, הנחת העבודה בקרמלין הייתה, שהילארי קלינטון תהיה הנשיאה הבאה בארה"ב!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שהועלתה על ידי Nikolay Volnov לאתר flickr]

אם נוהל מבצע רוסי - ואם אכן השפיע המבצע הזה על הבחירות - מטרתו לא הייתה להמליך את טראמפ, אלא לפגוע במעמדה הבינלאומי של מי שהרוסים ראו כנשיאה הבאה של ארה"ב.

אחרי הכל, לא מחליפים נשיאה שמדיניותה כמזכירת המדינה הייתה מאוד נוחה לקידום מטרות הקרמלין, בחתול משתולל בשק.

One thought on “אלעד רזניק: המעורבות הרוסית במערכת הפוליטית האמריקאית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *