התרבות הארגונית של הסוהרים

[מקור התמונה: סרטון היו-טיוב - West Virginia Regional Jail Authority Graduation 121st Class]

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

כדי לשמור על מעמדה כסמל הסמכות וכדי להרתיע, חייבת קבוצת הסוהרים להעמיד את עצמה בריחוק חברתי מן האסירים, ובכך למנוע מהם זיהוי וניצול חולשותיו האנושיות, שמהווה איום תמידי ואמתי על מעמדה (הוד, לא פורסם) (גולדברג, 2015, עמ' 47).

לצורך כך, יצרה קבוצת הסוהרים תרבות ארגונית לעומתית לזו שיצרו האסירים, ושבאה לידי ביטוי ב'קוד האסיר'. תרבות זו בנויה על סולידריות והבנה הדדית פנימה וסגירות החוצה (שהם, 2010) (גימשי, 2007, עמ' 542) (Duffe, 1974) (גולדברג, 2015, עמ' 47). כלולות בה נורמות שאוסרות לצרוך סמים כדי להבטיח את ביטחונם של עמיתיהם; אוסרות להלשין על סוהר בפני אסיר ולא להעיד נגד סוהר אחר ללא קשר למעשיו ולדרך התנהגותו לאסירים; אוסרות לגרום לסוהר אחר להיראות רע בעיני האסירים ; בעת עימות בין אסיר לסוהר יש לתמוך תמיד בסוהר; לתמוך בסנקציה שנוקט סוהר נגד אסיר; לא להתנהג בשום דרך שעלולה להתפרש כאהדה כלפי האסיר; מחייבות סולידריות של הסוהרים אל מול גורמים חיצוניים; לגלות דאגה וחברות כלפי הסוהרים העמיתים; וכדומה (Pollock, 1998) (Kauffman, 1988) (גולדברג, 2015, עמ' 47).

כאילו לא די לסוהרים במערכת הלחצים הכפולה מצד הפיקוד מחד גיסא; והאסירים מאידך גיסא, יוצרת התרבות הארגונית מערכת לחצים נוספת על חברי הקבוצה: התרבות יוצרת לחץ חברתי מצד עמיתים לקונפורמיות ולאימוץ עמדות וערכים של התרבות שלהם, אשר מחייבת אותם להעלים עין מחריגות בביצוע התפקיד כדי לחפות על עמית. חוסר היכולת להשלים עם התרבות הוא אחד הגורמים המשמעותיים לתחלופה הרבה בתפקיד (גולדברג, 2015, עמ' 48) (Crouch, 1980) (Webb & Morris, 1978).

[לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *